18.07.2017, 13:58
Wydaje mi się, że propozycja nie została do końca dobrze zrozumiana - domek z łóżkiem, żywność czy napoje nie są tutaj najważniejszą częścią. Chodzi przede wszystkim o bezpośrednią odpowiedzialność gracza przyjmującego za nowicjusza zamiast jak dotychczas odpowiedzialności rozmytej po całej społeczności oraz pojawianie się w bezpiecznym miejscu zamiast dziczy.
Oczywiście warto odnieść się do posta @Mototata:
[spoiler]
[/spoiler]
Oraz @grzybg84:
[spoiler]
[/spoiler]
Oczywiście warto odnieść się do posta @Mototata:
[spoiler]
(18.07.2017, 11:50)Mototata napisał(a): Ta trudność serwera stanowi jego wartość. To że graczy jest niewielu powoduje, że serwer jest w jakiś sposób elitarny. Pomaganie nowym jest ok i rozwija u graczy fajne odruchy ale nie powinno być w tym przymusu.Trudność serwera jest ważna, jednak nowych graczy (zwłaszcza tych przyzwyczajonych do ułatwień) może po prostu przerosnąć w pierwszej godzinie rozgrywki. Graczy jest niewielu, ale powinno być nieco więcej - inaczej serwer wolno się rozwija i ciężko znaleźć chętnych na jakąś inicjatywę czy nawet klientów sklepu. Przymusu nie będzie, nowicjusze będą pojawiać się tylko u graczy którzy zmienią /ustaw nowicjusze na tak.
(18.07.2017, 11:50)Mototata napisał(a): Niektórzy mają bardzo złe nawyki wyniesione z innych serwerów i o takich również nie ma co walczyć. [...]Nawyki można i trzeba zmieniać, warto walczyć o takich graczy. Przyjmowanie jest dobrowolne i sytuacje konfliktowe nie powinny w takim wypadku następować.
Uważam, że dokwaterowania losowych nowych graczy może (chociaż nie musi) rodzić sytuacje konfliktowe, ale może też być ciekawą lekcją.
(18.07.2017, 11:50)Mototata napisał(a): Wydaje mi się że najlepszym sposobem żeby przyciągnąć nowych graczy ale takich, którzy są świadomi tego co ich czeka jest dobra informacja zewnętrzna - nie tyle reklama, co dłuższy przekaz. Z pełną informacją czego gracz się może spodziewać. Pośpieszni, nie umiejący czytać, nieuważni, liczący na łatwy zarobek - nie przeczytają, ci drudzy - przeczytają.Prezentacja jest całkiem długim opisem serwera (przykład: https://craftsite.pl/forum/index.php?/to...o%C5%9Bci/), ale większość graczy woli skakać po serwerach zamiast czytać długie opisy - dlatego właśnie trzeba przekonać gracza w kilku pierwszych minutach, że trafił tam gdzie trzeba pomimo braku spawnu, teleportacji i innych ułatwień.
[/spoiler]
Oraz @grzybg84:
[spoiler]
(18.07.2017, 12:12)grzybg84 napisał(a): Ja bym z chęcią płacił Libterowi za serwer premium za który trzeba by było zapłacić jednorazowa opłatę to by zminimalizowalo graczy o złych intencjach a stali gracze napewno by znaleźli pare groszy by zapłacić za to np 30 zł pewnie i tak w macdonaldzie więcej zostawiająOpłata abonamentowa rzędu kilku złotych miesięcznie byłaby lepszym rozwiązaniem, jednak znacząca większość użytkowników internetu jest przyzwyczajona do korzystania ze stron czy serwerów za darmo - nad takim rozwiązaniem można by było zastanowić się dopiero po znalezieniu 50 aktywnych graczy chętnych do co najmniej kilkumiesięcznej rozgrywki i opłat z nią związaną.
[/spoiler]