[v2.2.6] Sposób na nowych graczy - Wersja do druku

+- fCraft.pl (https://fcraft.pl)
+-- Dział: Rozwój (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=56)
+--- Dział: Propozycje serwerowe (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Dział: Zrealizowane (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=4)
+---- Wątek: [v2.2.6] Sposób na nowych graczy (/showthread.php?tid=934)

Strony: 1 2 3


[v2.2.6] Sposób na nowych graczy - Libter - 16.07.2017

Propozycja wyłącznie dla serwera hard, na easy są zasiłki publiczne.
Utrzymanie nowych graczy jest ważne, a może nawet najważniejsze dla ogólnej aktywności na serwerze. Większości przybyszy nie cechuje jednak wytrwałość i szybko poddają się nawet po pierwszej śmierci - pora to zmienić :>

Gdy tylko nowy gracz pojawi się na serwerze zostanie sporządzona lista graczy online którzy zmienili /ustaw nowicjusze na tak oraz posiadają łóżko:
  • Jeśli nikt nie spełnia powyższych kryteriów nowicjusz pojawi się w losowym miejscu tak jak dawniej
  • W drugim przypadku zostanie losowo wybrany jeden ze spełniających kryteria graczy, a nowicjusz pojawi się przy jego łóżku - od tej pory gracz będzie zobowiązany go utrzymać (żywność, napoje) oraz zapoznać z serwerem mogąc w zamian poprosić o pomoc przy różnych pracach.
Zapraszam do głosowania w ankiecie oraz wskazania ewentualnych wad i pomysłów na ulepszenie wyżej opisanego rozwiązania.

EDIT #1:
Nie można zapomnieć o statystykach - w bazie danych byłoby zapisane kto kogo przyjął co w przyszłości stanowi podstawę dla kolejnej nagrody.


RE: Sposób na nowych graczy - LGNN - 16.07.2017

Na Easy też się nada, dużo nowych na starcie "kto sojusz". Wiec jestem na tak.


RE: Sposób na nowych graczy - Janek222 - 16.07.2017

Pomysł wygląda na przekombinowany, owy 'nowicjusz' byłby strasznie zdezorientowany, mógłby sobie pomyśleć że jest czyimś niewolnikiem...
Nie można już odrobinę 'sprofanować' serwera i wprowadzić np. wolniejsze spadanie nawodnienia i/lub głodu?


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 16.07.2017

(16.07.2017, 20:33)Janek222 napisał(a): Pomysł wygląda na przekombinowany, owy 'nowicjusz' byłby strasznie zdezorientowany, mógłby sobie pomyśleć że jest czyimś niewolnikiem...
Nie można już odrobinę 'sprofanować' serwera i wprowadzić np. wolniejsze spadanie nawodnienia i/lub głodu?
Jak zawsze wartościowa opinia od wartościowego użytkownika Kappa
  • Gracz przyjmujący będzie online, na pewno mniejsza dezorientacja niż pojawienie się w losowym miejscu.
  • Robienie izi z harda nie jest rozwiązaniem, bez systemu pragnienia było zresztą podobnie - pomoc od jednego konkretnego gracza powinna to zmienić.



RE: Sposób na nowych graczy - Whitehead - 16.07.2017

Propozycja ode mnie:
 - Zamiast swoich prywatnych, przydzielone dla gracza łóżka.


RE: Sposób na nowych graczy - piesm - 16.07.2017

Raczej to powinno być w osobnej propozycji ale można by było dawać na początek miecz powitalny czyli drewniany miecz  z ostrością 3 lub czymś innym.


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 16.07.2017

(16.07.2017, 20:37)Whitehead napisał(a): Propozycja ode mnie:
 - Zamiast swoich prywatnych, przydzielone dla gracza łóżka.
Pojedyncze łóżko dla nowicjuszy czy kilka łóżek w których pojawialiby się losowo?

(16.07.2017, 20:38)piesm napisał(a): Raczej to powinno być w osobnej propozycji ale można by było dawać na początek miecz powitalny czyli drewniany miecz  z ostrością 3 lub czymś innym.
Serwer nie rozdaje przedmiotów (w sumie trzeba dopisać to do założeń).


RE: Sposób na nowych graczy - JanekJaran - 16.07.2017

Przyjmowałbym i pomagał, tak powstało osiedle przy JanekJaran_zo_droga1


RE: Sposób na nowych graczy - Whitehead - 16.07.2017

(16.07.2017, 20:44)Libter napisał(a): Pojedyncze łóżko dla nowicjuszy czy kilka łóżek w których pojawialiby się losowo?

Może w taki sposób: Pojedyncze łóżko na jednego nowicjusza, w razie braku takich łóżek - prywatne.


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 16.07.2017

(16.07.2017, 20:58)Whitehead napisał(a): Może w taki sposób: Pojedyncze łóżko na jednego nowicjusza, w razie braku takich łóżek - prywatne.
Jakaś propozycja jak ustawianie wielu łóżek powinno wyglądać po stronie komend? Zarządzanie tym może być trochę skomplikowane w porównaniu do jednego.


RE: Sposób na nowych graczy - CuttingChipset - 16.07.2017

A co jak gracz przyjmujący jest offline?
Nie można byłoby zrobić tak, że osoby z /ustaw nowicjusze na tak dostaną powiadomienie o możliwej pomocy dla nowego gracza zamiast go tak z czterech liter tepać do gracza tak znienacka?


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 16.07.2017

(16.07.2017, 21:04)raivaen napisał(a): A co jak gracz przyjmujący jest offline?
Nie można byłoby zrobić tak, że osoby z /ustaw nowicjusze na tak dostaną powiadomienie o możliwej pomocy dla nowego gracza zamiast go tak z czterech liter tepać do gracza tak znienacka?
Przeczytaj raz jeszcze, przyjmujący musi być online.

Wtedy nowicjusza teleportuje znienacka, lepiej od razu do łóżka przy wejściu.


RE: Sposób na nowych graczy - JanekJaran - 16.07.2017

Proponuję dodać komendę /ustaw łóżkonowicjusz, nie każdy chce, żeby nowy gracz oglądał co się dzieje w sypialni


RE: Sposób na nowych graczy - Atukam72 - 16.07.2017

Hmmm... jakoś tak się skojarzyło.

Cytat:W planie sześcioletnim (1950-1955) postawiono na przemysł zbrojeniowy i ciężki. Wszystkie inne dziedziny były temu podporządkowane. Szczególnie dotkliwe cięcia dotknęły mieszkalnictwo. W latach 1950-1955 wybudowano ok. 400 tys. mieszkań. Oznacza to, że na cztery nowo zawarte małżeństwa przypadało jedno mieszkanie. Problemy mieszkaniowe rozwiązywano metodami administracyjnymi i represjami policyjnymi. Wszechwładni urzędnicy kwaterunku mogli albo dokwaterować jakąś rodzinę do cudzego mieszkania, albo ją stamtąd wyrzucić. Przytrafiło się to rodzinie K. w Łodzi w 1953 roku, kiedy kontroler kwaterunku, wykorzystując fakt odbywania służby wojskowej przez syna państwa K., wyrzucił z jego pokoju wszystkie meble, a protestującą panią K. dotkliwie pobił. Takie działania sprzyjały zachowaniom oczekiwanym przez stalinowski system - donosicielstwu i rozbiciu więzi społecznych. Ten system mieszkaniowy nie był zresztą niczym nowym. Kilkadziesiąt lat istniał już w tzw. komunałkach w ZSRR.



RE: Sposób na nowych graczy - piesm - 17.07.2017

Najlepiej dać nowemu graczowi wybór: mieszkanie z kimś albo samodzielna gra.


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 17.07.2017

(17.07.2017, 19:19)piesm napisał(a): Najlepiej dać nowemu graczowi wybór: mieszkanie z kimś albo samodzielna gra.
Przyjęty gracz w każdej chwili może się usamodzielnić opuszczając miejsce w którym się znalazł.


RE: Sposób na nowych graczy - JanuszGamer - 17.07.2017

a jak ten nowy gracz cię okradnie wszystkie itemy schowa np. pod ziemię zapisze x y z dostanie niby bana ale zrobi multikonto i ma darmowe itemy 
Kappa Gruchacz


RE: Sposób na nowych graczy - JanekJaran - 17.07.2017

da się w logach sprawdzić takie skrytki.


RE: Sposób na nowych graczy - Libter - 17.07.2017

(17.07.2017, 19:49)JanuszGamer napisał(a): a jak ten nowy gracz cię okradnie wszystkie itemy schowa np. pod ziemię zapisze x y z dostanie niby bana ale zrobi multikonto i ma darmowe itemy 
Kappa Gruchacz
Nikt nie powiedział, że nowy gracz będzie miał automatyczny dostęp do jakiegokolwiek cuboida.


RE: Sposób na nowych graczy - Whitehead - 17.07.2017

(16.07.2017, 21:02)Libter napisał(a): Jakaś propozycja jak ustawianie wielu łóżek powinno wyglądać po stronie komend? Zarządzanie tym może być trochę skomplikowane w porównaniu do jednego.

Myślałem o czymś w stylu listy łóżek, komendą by można rejestrować łóżko "do przydziału" i w razie pojawienia się gracza zostanie to łóżko mu przydzielone.

Najwygodniejsze chyba by było rejestrowanie takich łóżek za pomocą tabliczek na których jednocześnie by można śledzić stan - czy przydzielone, czy wolne i czy w ogóle jest zarejestrowane.