26.04.2017, 14:54
(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Przykład:Na samym początku trzeba zauważyć, że początkujący gracze już obecnie nie są w stanie wynieść zbyt wiele z pojedynczej wyprawy ze względu na system wagi. Dodatkowo jak już wspominałem, system pragnienia nie jest kosmetycznym dodatkiem tylko całkiem znaczącą modyfikacją i jego naturalnym skutkiem jest wymuszanie pewnych zmian w rozgrywce - w tym przypadku wystarczy budowa bazy w pobliżu kopalni ze skrzynkami na pozyskane przedmioty (system wagi) oraz magazynem soków owocowych (naprawdę trzeba podpowiadać takie rzeczy? ). Pominę rozwiązania rynkowe jak zakup napojów w przydrożnych sklepikach za grosze.
Gracz A chce wyruszyć poszukać jakichś mało rozkopanych miejsc dla kopalni. Podróż zajmuje przykładowo 30 min, bo przeszedł z okolic centrum aż na jakąś krawędź mapy. W tym czasie gracz A musiał oczywiście coś zjeść i wypić dostateczną ilość butelek by nie zdechnąć. Jeżeli droga mu zajęła 30 min to gracz musiał wypić ok. 8 butelek zwykłego soku, wody lub brudnej wody, co negatywnie wpłynie na jego zapasy jedzenia. Możliwe, że miał sok z zlotej marchwi lub arbuza, to w takim razie musiałby wypić 2 butelki takiego soku.
Gracz A jeżeli chce wrócić, to musi mieć te same zapasy. Brudna woda jet prawie wszędzie, co nie spowoduje mu problemu z piciem, ale za to z jedzeniem będą problemy. Ale gracz A po coś tam poszedł nie? Doliczmy do tego jakiś czas kopania i wyjdzie nieciekawy wynik. Bogatsi gracze będą traktowali ten mechanizm jako kula u nogi,ale mniejsi będą mocniej cierpieli.
(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Wspomnę jeszcze to, że początkowy gracz ma 20 minut na skołowanie cobbla, piachu i opał, by zrobić butelkę. No i oczywiście dobrze by było jakby wiedział, że musi to zrobić i to dość szybko.Zaspokojenie głodu w przypadku nowego gracza może sprawić znacznie większą trudność nić pragnienie, ale obie te kwestie powinna rozwiązać pomoc dla nowych graczy.
(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Propozycja:
- Przedłużyć czas do 2 lub 3 minkraftowych dób (40 min/ 1h). Ten czas powinien pozwolić nowym na dotarcie do wody, doświadczonym na nie denerwowanie się, że muszą cały czas łazić za kolejnymi butelkami soczku, a wyprawy byłyby mniej wymagające po tym względem.
- Możliwość nadpicia. Miałoby to swoje efekty np. weakness, ale postać miałaby w "sobie" więcej zamagazynowanej wody.
- Buff napoi. Woda i soki dawałyby 30% nawodnienia, sok jabłkowy 50%. "złote" soki nie miałyby różnicy, lecz sok z złotej marchwi powinien raczej mieć Speed II.
- Czas będzie określany w konfiguracji co umożliwi łatwą modyfikację. Na razie nie planuję jego zmian, jednak zobaczymy jak sprawdzi się to w rozgrywce (zarówno z poziomu nowego jak i bogatszego gracza)
- Możliwość nadpicia do każdego momentu byłaby całkiem ciekawa, warte przemyślenia.
- Buff napoi wydaje się zbytnim ułatwieniem, znacząco zmniejsza to liczbę potrzebnych butelek.
Nawiązując do części wypowiedzi @grzybg84 i innych opinii - pomysł na tą propozycję powstał znacznie wcześniej niż jakiekolwiek plany nowego serwera, jednak easy.fCraft.pl celowo został ogłoszony szybciej aby pozostawić alternatywę gdyby komuś pragnienie bardzo się nie spodobało.