[v2.2.1] Dodanie systemu pragnienia? - Wersja do druku

+- fCraft.pl (https://fcraft.pl)
+-- Dział: Rozwój (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=56)
+--- Dział: Propozycje serwerowe (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Dział: Zrealizowane (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=4)
+---- Wątek: [v2.2.1] Dodanie systemu pragnienia? (/showthread.php?tid=525)

Strony: 1 2 3


[v2.2.1] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

[Obrazek: v220-pThirst.png]
Po znienawidzonym systemie wagi pora na kolejne utrudnienie nawiązujące do realizmu - system pragnienia, na easy.fCraft.pl oczywiście go nie będzie.

Mechanika dosyć prosta:
  • Na pasku bocznym wyświetlana jest wartość "Nawodnienie" o zakresie od 0 do 100%.
  • Utrata nawodnienia w zwykłym świecie zajmie Minecraftową dobę - odpowiada to spadkom o 1% co 12 sekund, w netherze będzie to pół doby, a w endzie trzy czwarte.
  • Poniżej 50% nawodnienia zaczynają się drobne negatywne efekty aż do 0% gdzie dążą do szybkiej śmierci gracza.
  • Pragnienie zaspokoić można za pomocą brudnej wody butelkowanej (20%) skutkującej krótkim efektem zatrucia pokarmowego, wody butelkowanej przegotowanej w piecyku (20%) lub sokami tworzonymi z butelki, owocu lub warzywa i cukru: arbuzowy (20%), buraczany (20%), marchewkowy (20%), jabłkowy (30%), ze złotej marchewki (100% + efekt szybkości), ze złotego arbuza (100% + efekt szybkości).
Dodatkowo wprowadzenie takiego systemu przyczyni się do lepszego tępienia maszyn i botów do AFK.

Zapraszam do dyskusji i głosowania w ankiecie :)


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Janek222 - 25.04.2017

Tworzenie soków by było zbyt męczące, proponuję 'przetopienie' butelki z wodą w celu uzdatnienia jej by nie dawała negatywnych efektów :P


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

(25.04.2017, 21:00)Janek222 napisał(a): Tworzenie soków by było zbyt męczące, proponuję 'przetopienie' butelki z wodą w celu uzdatnienia jej by nie dawała negatywnych efektów :P
Dobry pomysł, filtrowanie wody również będzie możliwe.


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Norbi - 25.04.2017

Dobry pomysł, jednak jak będzie wyglądało tworzenie soków? Butelka z wodą + owoc/warzywo?

Można dodać też kilka rzeczy, które jeszcze bardziej utrudnią (ale z umiarem):
  • im więcej ważymy i chodzimy, tym szybciej spada nam poziom nawodnienia
  • przebywanie na słońcu (lub jakimś gorącym biomie) też obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w pobliżu lawy obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w świetle księżyca bądź na wodnistym biomie zmniejsza szybkość spadania pragnienia



RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

(25.04.2017, 21:06)Norbi napisał(a): Dobry pomysł, jednak jak będzie wyglądało tworzenie soków? Butelka z wodą + owoc/warzywo?
(25.04.2017, 20:57)Libter napisał(a):
  • Pragnienie zaspokoić można [...] sokami tworzonymi z butelki, owocu lub warzywa i cukru

(25.04.2017, 21:06)Norbi napisał(a): Można dodać też kilka rzeczy), które jeszcze bardziej utrudnią (ale z umiarem:
  • im więcej ważymy i chodzimy, tym szybciej spada nam poziom nawodnienia
  • przebywanie na słońcu (lub jakimś gorącym biomie) też obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w pobliżu lawy obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w świetle księżyca bądź na wodnistym biomie zmniejsza szybkość spadania pragnienia
Lawę bym oszczędził (częste sprawdzanie setek bloków dookoła gracza to zbyt wiele pracy dla serwera), ale reszta pomysłów jak najbardziej na plus - będzie można wdrożyć je w kolejnych, bardziej zaawansowanych wersjach systemu :)


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Janek222 - 25.04.2017

@Libter mam jeszcze jedną prośbe, zauważyłem taki ciekawy mod na którym można się wzorować:  [link]


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - wilk - 25.04.2017

(25.04.2017, 21:06)Norbi napisał(a): Dobry pomysł, jednak jak będzie wyglądało tworzenie soków? Butelka z wodą + owoc/warzywo?

Można dodać też kilka rzeczy), które jeszcze bardziej utrudnią (ale z umiarem:
  • im więcej ważymy i chodzimy, tym szybciej spada nam poziom nawodnienia
  • przebywanie na słońcu (lub jakimś gorącym biomie) też obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w pobliżu lawy obniża szybciej poziom nawodnienia
  • przebywanie w świetle księżyca bądź na wodnistym biomie zmniejsza szybkość spadania pragnienia

A jeżeli ktoś ma wielki basen na pustyni?


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

(25.04.2017, 21:10)wilk napisał(a): A jeżeli ktoś ma wielki basen na pustyni?
Można dodać przebywanie w wodzie do czynników zmniejszających tempo spadku nawodnienia.


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Gasiok - 25.04.2017

To może  niech też pragnienie tak nie spada w pobliżu wody, a jak zanurzymy się po same jaja to jeszcze wolniej niech pragnienie spada :|


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

(25.04.2017, 21:10)Janek222 napisał(a): @Libter mam jeszcze jedną prośbe, zauważyłem taki ciekawy mod na którym można się wzorować:  [link]
A na czym dokładnie wzorować się z tego moda? Wymyślenie systemu dostosowanego do Minecrafta bez modyfikacji wydaje się lepszym pomysłem ;)

(25.04.2017, 21:12)Gasiok napisał(a): To może  niech też pragnienie tak nie spada w pobliżu wody, a jak zanurzymy się po same jaja to jeszcze wolniej niech pragnienie spada :|
Sprawdzanie czy w pobliżu jest woda odpada z podobnych powodów co sprawdzanie lawy, natomiast zanurzenie jak najbardziej... chociaż przypomniało mi się że popularne maszyny AFK działają na zanurzeniu właśnie :V


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Atukam72 - 25.04.2017

Dodanie pragnienia? Może wreszcie zginę w tej grze... ;)


[v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - grzybg84 - 25.04.2017

Mam nadzieje ze będzie możliwe stakowanie się butelek !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 25.04.2017

(25.04.2017, 22:25)grzybg84 napisał(a): Mam nadzieje ze będzie możliwe stakowanie  się butelek !
Niestety nie, zmiana serwerowego rozmiaru stacku bez odpowiedniej współpracy (mody) ze strony klienta MC może prowadzić do duplikacji przedmiotów i innych błędów.


[v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - grzybg84 - 25.04.2017

To jak w takim razie zrobić wyprawę do endu na dobę trzeba 4 razy się nawodnić biorąc pod uwagę ze mamy 20% z butelki to trzeba nam 20 butelek żeby dobę przeżyć tam woda ram naturalnie nie występuje uważam ze to trochę za duże utrudnienie bo wyprawa po elytre albo inne ity będzie prawie niemożliwa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Janek222 - 25.04.2017

Oprócz dodawania soków można by było także wykorzystać istniejące jedzenie takie jak arbuz, który mógłby dawać 5%/cząstka, zupa grzybowa, gulasz z królika, barszcz czerwony itd. ;)


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - sopher - 26.04.2017

wyprowadzam się z pustyni.


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - LGNN - 26.04.2017

Waga, głód i teraz pragnienie. To już lepiej wyjść z domu takie same odczucia a grafika ładniejsza :/

Jestę na nie, ide na easy Kappa


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - Libter - 26.04.2017

(25.04.2017, 22:38)grzybg84 napisał(a): To jak w takim razie zrobić wyprawę do endu na dobę trzeba 4 razy się nawodnić biorąc pod uwagę ze mamy 20% z butelki to trzeba nam 20 butelek żeby dobę przeżyć tam woda ram naturalnie nie występuje uważam ze to trochę za duże utrudnienie bo wyprawa po elytre albo inne ity będzie prawie niemożliwa
3/4 to nie 1/4 czyli potrzebne będzie zaledwie 7.5 butelek [o wartości 20%] na dobę.
System nie zostaje dodany, żeby nic nie zmienić pod względem poziomu trudności - po prostu przed taką wyprawą trzeba będzie trochę pomyśleć nad zaopatrzeniem. Zabranie soków ze złotych arbuzów zamiast butelek z wodą? Przechowywanie butelek w shulkerboxach w endercheście? Możliwości jest całkiem sporo!

(25.04.2017, 23:04)Janek222 napisał(a): Oprócz dodawania soków można by było także wykorzystać istniejące jedzenie takie jak arbuz, który mógłby dawać 5%/cząstka, zupa grzybowa, gulasz z królika, barszcz czerwony itd. ;)
Można zastanowić się nad lekkim wpływem tych potraw - np. 5% dla arbuza i gulaszu oraz 10% dla zup.


[v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - grzybg84 - 26.04.2017

Sorry nie odczytanie rutyna można powiedzieć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: [v2.2] Dodanie systemu pragnienia? - DoreK - 26.04.2017

Jakieś dwa lata temu tworząc pewien serwer reallife chciałem stworzyć coś podobnego, jednak jest to wg. mnie słabe :V