27.01.2017, 11:45
@up
Czym jest wolność?
Wnioskując - wolność daje każdej osobie wybór, a z każdym wyborem liczą się pewne konsekwencje.
Jeżeli gracze będą mogli atakować innych, to jest to forma dania im wyboru. Podając przykład: Ja chciałbym mieć możliwość wyboru zaatakowania innych graczy, ponieważ mam trolla, która lata wokół terenu, griefera, flamera lub po prostu rywala z jakiegoś tam powodu. Osobiście chciałbym się móc samodzielnie obronić nawet poza moim cuboidem, a pvp by mi to umożliwiło. Ten system czaszek, który podsunąłem w tym wątku, jest to system kar w przypadku naruszenia prawa każdego gracza do punktów życia i chyba dobrze by było, gdyby system sam to respektował, zamiast manualnej pracy moderatorów.
Dodatkowe info, które mogą dotyczyć prowadzenia pvp:
1. Pewien fakt, który jest chyba dosyć ważny: największa ilość graczy jest w centrum, a tam nie da się nikogo ot tak zabić, bo prawie wszędzie są cuboidy. Rajdy na "świeżych, bezbronnych graczy" jest teoretycznie niemożliwy, bo nowi gracze się tam spawnią (i często mają problem z wyjściem stamtąd, bo ludzie pobudowali zagrody, ale to inna sprawa).
2. Gra jest mocno nie zbalansowana, ponieważ największą bronią w non-pvp jest kubełek lawy. Inicjatorowi w takim wypadku wystarczy kilof, łopata i kubełek lawy, by zabić przeciwnika, który owy kubełek się nie wyposażył. W niektórych sytuacjach gracz z tymi 3 itemami może załatwić full diamond set bez enchantów. Byleby ten drugi był zajęty swoimi sprawami i dał pewien czas atakującemu. Oczywiście, można zgłaszać, ale: - Jak ofiara zginie to będzie musiała czekać na swoje itemki oraz wynik śledztwa. - Odbiera się możliwość samoobrony ofiary (w non-pvp ten troll z wiadrem może nawet stać naprzeciwko ofiary i go podtapiać w lawie, fajnie nie?). Możemy ustalić by każdy miał ze sobą wiadro lawy, ale czy to miałoby sens? Tak póki co nie jest, lecz taki scenariusz nam grozi.
Więcej rzeczy, o których chciałem napisać, nie pamiętam. :I
Czym jest wolność?
Cytat:Według wiki: Wolność – brak przymusu, sytuacja, w której można dokonywać wyborów spośród wszystkich dostępnych opcji.
Wnioskując - wolność daje każdej osobie wybór, a z każdym wyborem liczą się pewne konsekwencje.
Jeżeli gracze będą mogli atakować innych, to jest to forma dania im wyboru. Podając przykład: Ja chciałbym mieć możliwość wyboru zaatakowania innych graczy, ponieważ mam trolla, która lata wokół terenu, griefera, flamera lub po prostu rywala z jakiegoś tam powodu. Osobiście chciałbym się móc samodzielnie obronić nawet poza moim cuboidem, a pvp by mi to umożliwiło. Ten system czaszek, który podsunąłem w tym wątku, jest to system kar w przypadku naruszenia prawa każdego gracza do punktów życia i chyba dobrze by było, gdyby system sam to respektował, zamiast manualnej pracy moderatorów.
Dodatkowe info, które mogą dotyczyć prowadzenia pvp:
1. Pewien fakt, który jest chyba dosyć ważny: największa ilość graczy jest w centrum, a tam nie da się nikogo ot tak zabić, bo prawie wszędzie są cuboidy. Rajdy na "świeżych, bezbronnych graczy" jest teoretycznie niemożliwy, bo nowi gracze się tam spawnią (i często mają problem z wyjściem stamtąd, bo ludzie pobudowali zagrody, ale to inna sprawa).
2. Gra jest mocno nie zbalansowana, ponieważ największą bronią w non-pvp jest kubełek lawy. Inicjatorowi w takim wypadku wystarczy kilof, łopata i kubełek lawy, by zabić przeciwnika, który owy kubełek się nie wyposażył. W niektórych sytuacjach gracz z tymi 3 itemami może załatwić full diamond set bez enchantów. Byleby ten drugi był zajęty swoimi sprawami i dał pewien czas atakującemu. Oczywiście, można zgłaszać, ale: - Jak ofiara zginie to będzie musiała czekać na swoje itemki oraz wynik śledztwa. - Odbiera się możliwość samoobrony ofiary (w non-pvp ten troll z wiadrem może nawet stać naprzeciwko ofiary i go podtapiać w lawie, fajnie nie?). Możemy ustalić by każdy miał ze sobą wiadro lawy, ale czy to miałoby sens? Tak póki co nie jest, lecz taki scenariusz nam grozi.
Więcej rzeczy, o których chciałem napisać, nie pamiętam. :I