Coming Soon ™

Ankieta: Czy jesteś za tym systemem PvP?
Jak Najbardziej Tak.
37.50%
12 37.50%
Tak, jeśli będą ścisłe regulacje i wyższe kary.
6.25%
2 6.25%
Nie / Aktualny system jest dobry.
43.75%
14 43.75%
Wolę czyste PvP.
9.38%
3 9.38%
Nie mam zdania.
3.13%
1 3.13%
Razem 32 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v3] Modernizacja trybu PvP
#1
Witam,
chciałbym przedstawić moją propozycję co do PvP, która może się okazać interesująca dla naszego serwera. Myślę, że po zwiększeniu borderów mapy, takie rozwiązanie będzie ciekawe dla obu stron potencjalnych konfliktów.

System ten polegałby na systemie Czaszek z Tibii. Osobiście uważam, że w tej grze najlepiej jest rozwiązany problem z maniakami PvP, którzy by zabijali każdego kogo popadnie.

Zatem po kolei (będę to opisywał jak to wygląda w wyżej wymienionej grze):

Na inicjatora walki nakładana jest czaszka. Czaszka ta powoduje, że ukarany nie może wchodzić na safe zone'y, nie może wylogować się na określony czas oraz może zostać zaatakowany przez inne osoby nie tylko bez żadnych konsekwencji w postaci czaszki oraz może zostać zaatakowany w każdym miejscu.

Pierwszą czaszką, która jest nałożona, jest czaszka Biała - ona sama znika po krótkim czasie i może być zdjęta poprzez śmierć ukaranej osoby. Czas istnienia czaszki na ukaranaego zależy od występku - czy innego gracza zaatakował czy go zabił. Czas oczekiwania zniknięcia czaszki resetuje się od początku z każdym zabójstwem. Przypominam, że nie może przez ten czas wchodzić na safe zone'y i się wylogować (bezpiecznie),  a inni gracze mogę go zabić bez jakiejkolwiek kary. Wyjątkiem safe zone na jakie może wchodzić ukarany gracz, to cuboidy, na których jest wpisany.

Drugą czaszką jest czaszka Czerwona. Ta czaszka nakłada się z czaszką białą. Czerwona czaszka powoduje, że istnieje znacznie dłuższy czas, otrzymanie jej na początku karze tymczasowym banem (na uspokojenie gracza :> ). Ta czaszka nakłada karę w postaci możliwości bycia zaatakowanym przez każdą osobę bez konsekwencji, w każdym miejscu. Czaszka znika jedynie poprzez odczekanie określonego czasu. W Tibii jest to nawet parę dni. Osoba z tylko czerwoną czaszką może się bezpiecznie wylogować i wchodzić na safe zone. @Edit Czaszka czerwona i biała są od siebie niezależne - czerwona czaszka może istnieć bez białej i na odwrót.

Dodatkowe dane dot. czerwonej czaszki:
Limit zabójstw - 5
Okres do przekroczenia limitu - 2 dni

Kary czasowe:
biała czaszka (atak gracza) - 3 minuty
biała czaszka (zabicie gracza) - 15 minut
czerwona czaszka - 3 dni

Uwagi: Jest to tylko moja propozycja, bazując na ustawieniach w Tibii. Możliwe, że w MC te kary mogą być krótsze/dłuższe. 

Pytania:

Co z kwestią z istniejącym pvp?
Nie koligują się, ponieważ aktualny tryb pozwalałby na zabijanie bez otrzymania czaszki. Tryb włączonego pvp można nazwać w sumie jako "party pvp".

Załóżmy taką sytuacje - Gracz z czaszką przechodzi przez portal do netheru, potem wraca przez inny portal, przez co utknął w czyimś cuboidzie. Koleś jest zablokowany w cudzym terenie. Co w związku z tym?
Nie trzeba było zabijać ludzi. Zostało by mu wtedy się modlić, żeby właściciel nie wrócił, dopóki jego czaszka nie zniknie.

Co się stanie z graczem, który zrobił limit zabójstw, ale jest ścigany przez inne osoby, i boi się, że jak ich zaatakuje, to dostanie bana?
Dobre pytanie: W tej sytuacji mogą być 2 wyjścia.
- Zabicie inicjatora nigdy nie wlicza się w pulę zabójstw (nawet kiedy inicjatorem jest ofiara, a targetem jest jego zabójca).
- Niech spier*ala jak najdalej (sry, musiałem xd).

Czy powinny zaliczać się zabójstwa jednej osoby?
Nie. Pula dostępnych zabójstw powinna dotyczyć tylko w zabójstwie kilku graczy. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że właściciele domostw mogą pozbyć się niechcianych gości.

Czy gracz z czaszką mógłby zabić kogoś na safe zone?
Tylko inicjatora i tylko na swoim cuboidzie.

Tyle ode mnie. Proszę o opinie i propozycje ewentualnych zmian w moim planie.

P.S.
I tak prawie wszystko zależy od Libtera, bo trzeba było to wszystko napisać ;)


#2
W skrócie - dodanie przyzwolenia na zabijanie innych graczy bez ich zgody z dodatkowym "uregulowaniem" w postaci opisanego w propozycji systemu czaszek. Dodaj ankietę.


#3
(24.01.2017, 18:09)Libter napisał(a): W skrócie - dodanie przyzwolenia na zabijanie innych graczy bez ich zgody z dodatkowym "uregulowaniem" w postaci opisanego w propozycji systemu czaszek. Dodaj ankietę.

Ankieta została dodana.


#4
Jak dla mnie NA NIE, trochę bez sensu - pozwalanie graczom na zabijanie się i karanie ich?
"Nie trzeba było zabijać ludzi."
"Kary czasowe:
biała czaszka (atak gracza) - 3 minuty
biała czaszka (zabicie gracza) - 15 minut
czerwona czaszka - 3 dni"
Po co dodawać PVP i równocześnie karać za jego używanie?


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#5
(24.01.2017, 19:15)jahumen napisał(a): Jak dla mnie NA NIE, trochę bez sensu - pozwalanie graczom na zabijanie się i karanie ich?
"Nie trzeba było zabijać ludzi."
"Kary czasowe:
biała czaszka (atak gracza) - 3 minuty
biała czaszka (zabicie gracza) - 15 minut
czerwona czaszka - 3 dni"
Po co dodawać PVP i równocześnie karać za jego używanie?

To proste, żeby dało się zabijać ludzi np. wygonić śmieszków z domu, dorwać samemu złodzieja, dorwać osobe wyzywająca na czatie oraz wiele innych powodów oraz dla samego zabijania jako formy survivalu, potrzeby jednoczenia się z innymi w kręgi dla bezpieczeństwa i współpracy czy tworzenia kolejnego zbytu przedmiotów. Albo po prostu - dla rywalizacji.

Kara czasowa służy ograniczeniu zabijaniu ludzi każdego kogo popadnie. A jeżeli taki się znajdzie, to reszta ludzi może pomóc tamtej ofierze, nie tracąc przy tym właściwie nic.

Serio. W tej grze skąd ten pomysł wziąłem, działa to świetnie. Ludzie wyrobili swoją kulturę, często znajdują się osoby, które pomagają dorwać tzw. PK, bo ofiara sama nie da rady lub straciła jakiś item i chciałaby pomocy w odzyskaniu tego. Działa to, pomimo większych różnic między graczami.


#6
Kompletnie nie rozumiem tego systemu. Da sie jakos krocej i zwiezlej napisac?

Wysłane z kapciowego fona 😎


[Obrazek: fElmNP7.png]
#7
(24.01.2017, 20:57)Norbi napisał(a): Kompletnie nie rozumiem tego systemu. Da sie jakos krocej i zwiezlej napisac?

Wysłane z kapciowego fona 😎
System jest zrozumiały, może z Tapatalka trudniej się czyta :P


#8
Uwielbiam ten system z Tibii, chociaż kolega nie podał wszystkich jego szczegółów jasno, którego braki mogłyby trochę komplikować komplikować. Np. Czerwona i biała czaszka to dwie różne czaszki i chociaż w Tibii nie było ich widać jednocześnie przy graczu, ich statusy były oddzielne.
Inną rzeczą jest to że czas w mc powinien być wydłużony ze względu na mobilność i brak ograniczenia w przekopaniu się w teren lub nawet zmiana światu(nether/end/overworld). System wymagałby jakichś pomocy przy szukaniu graczy (odpowiednik czaru w tibii dający kierunki świata, tutaj mogłoby wymagać jakichś kosztów) + jakiegokolwiek systemu lvli/licznika czasu gry/zmienności kar, żeby ludzie nie znęcali się nad początkującymi.


#9
@up słuszna uwaga, poprawię trochę opis.
Co do kar, to wszystko wyjdzie w prawniu i trzeba by było to jakoś wyregulować.
Czar Exiva "find person". Przypomnę, że czar nie pokazywał konkretnych danych, lecz coś w stylu "Gracz XYZ jest daleko na północny-zachód od ciebie pod twoim poziomem". To by mogło działać np. jakby paliwem do niego był lapis. Otóż Lapis jest surowcem a'la magicznym, ponieważ służy do enchantu itemów. Komenda czaru Exiva mogłaby spalać jakieś zasoby Lapisu by pokazać dane określające położenie gracza. Jednakże nie mam pojęcia czy by to przeszło. :/


#10
Czy tu chodzi o BABANA na 3 dni??


#11
(26.01.2017, 22:26)Alchoni_ napisał(a): Czy tu chodzi o BABANA na 3 dni??

Tak, banan. Ale czy na 3 dni to nie wiem. Ja raczej byłbym za 24h lub 12h.


#12
W sumie to pomysł jest nawet OK, pod warunkiem przystosowania do minecrafta.
"- Zabicie inicjatora nigdy nie wlicza się w pulę zabójstw (nawet kiedy inicjatorem jest ofiara, a targetem jest jego zabójca).

- Niech spier*ala jak najdalej (sry, musiałem xd)."
A z tego co czytam, nie może po prostu wejść na swój cuboid?


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#13
@up


Pamiętajmy, że wzoruję się na systemie z Tibii jaki ja znam. Według tamtejszych zasad:
Cytat:Pyt: Mam status "PK". Mogę wejść do domku?

Odp: Nie, nie możesz. Domek to PZ, więc "PK" nie ma tam prawa wstępu.

Słownik:
PK - Player Killer
PZ - Protection Zone

Źródło: http://www.forum.tibia.pl/showthread.php?t=7537

To byłoby nie fair wobec ofiary, gdyż pvp byłoby możliwe tylko na Ziemiach Niczyich (global). Gdyby PK uciekł do domu, nie byłoby możliwe zabicie go w ramach zemsty.


#14
Pora na moją wypowiedź, zwłaszcza że to prawdopodobnie nie ostatni temat poruszający kwestię globalnego PvP :>

Serwer ma swoje założenia, które raczej nie ulegną zmianie - po prostu uważam, że potrzebny jest chociaż jeden "serwer [naprawdę] wolnościowy". Jednym z najważniejszych założeń serwera jest silne prawo własności obejmujące nie tylko nieruchomości gracza, ale także przede wszystkim jego postać w grze wraz z całym ekwipunkiem. 

Pomijając techniczne możliwości realizacji takiej propozycji (sporo czasu na tworzenie i testowanie takiego systemu) możliwość zabijania graczy bez ich zgody nawet po ukaraniu czaszką nie przejdzie.
(17.12.2016, 15:54)Libter napisał(a): §3. Ochrona własności
  1. W skład majątku gracza wchodzą:
    1. postać w grze i jej punkty życia,
    2. dobra niczyje pozyskane w zgodzie z §2.1-§2.2,
    3. dobra zdobyte w wyniku wymiany z innymi graczami,
    4. dobra pozyskane z posiadanego majątku w zgodzie z §2.3.
  2. Zabronione jest naruszanie majątku bez zgody posiadacza.


#15
@up
Czym jest wolność?

Cytat:Według wiki: Wolność – brak przymusu, sytuacja, w której można dokonywać wyborów spośród wszystkich dostępnych opcji.

Wnioskując - wolność daje każdej osobie wybór, a z każdym wyborem liczą się pewne konsekwencje.
Jeżeli gracze będą mogli atakować innych, to jest to forma dania im wyboru. Podając przykład: Ja chciałbym mieć możliwość wyboru zaatakowania innych graczy, ponieważ mam trolla, która lata wokół terenu, griefera, flamera lub po prostu rywala z jakiegoś tam powodu. Osobiście chciałbym się móc samodzielnie obronić nawet poza moim cuboidem, a pvp by mi to umożliwiło. Ten system czaszek, który podsunąłem w tym wątku, jest to system kar w przypadku naruszenia prawa każdego gracza do punktów życia i chyba dobrze by było, gdyby system sam to respektował, zamiast manualnej pracy moderatorów. 

Dodatkowe info, które mogą dotyczyć prowadzenia pvp:

1. Pewien fakt, który jest chyba dosyć ważny: największa ilość graczy jest w centrum, a tam nie da się nikogo ot tak zabić, bo prawie wszędzie są cuboidy. Rajdy na "świeżych, bezbronnych graczy" jest teoretycznie niemożliwy, bo nowi gracze się tam spawnią (i często mają problem z wyjściem stamtąd, bo ludzie pobudowali zagrody, ale to inna sprawa).

2. Gra jest mocno nie zbalansowana, ponieważ największą bronią w non-pvp jest kubełek lawy. Inicjatorowi w takim wypadku wystarczy kilof, łopata i kubełek lawy, by zabić przeciwnika, który owy kubełek się nie wyposażył. W niektórych sytuacjach gracz z tymi 3 itemami może załatwić full diamond set bez enchantów. Byleby ten drugi był zajęty swoimi sprawami i dał pewien czas atakującemu. Oczywiście, można zgłaszać, ale: - Jak ofiara zginie to będzie musiała czekać na swoje itemki oraz wynik śledztwa. - Odbiera się możliwość samoobrony ofiary (w non-pvp ten troll z wiadrem może nawet stać naprzeciwko ofiary i go podtapiać w lawie, fajnie nie?). Możemy ustalić by każdy miał ze sobą wiadro lawy, ale czy to miałoby sens? Tak póki co nie jest, lecz taki scenariusz nam grozi.

Więcej rzeczy, o których chciałem napisać, nie pamiętam. :I


#16
(27.01.2017, 11:45)Atukam72 napisał(a): @up
Czym jest wolność?
Określenie "serwer wolnościowy" jako ogólny tryb serwera może nie było najbardziej trafione, ale wiadomo o jakie serwery chodzi :>
Najważniejszą kwestią jest tutaj własność (właśnie do tego najbardziej odniosłem się w swoim poście) i jeśli propozycja ma na celu tylko dopuszczenie samosądów z zachowaniem kar administracyjnych za zabijanie uczciwych graczy (tylko gdyby ktoś wolał zgłosić incydent zamiast samodzielnie dokonać zemsty) to można ją przemyśleć i może nawet wdrożyć w jakiejś zmienionej formie.

(27.01.2017, 11:45)Atukam72 napisał(a): 1. Pewien fakt, który jest chyba dosyć ważny: największa ilość graczy jest w centrum, a tam nie da się nikogo ot tak zabić, bo prawie wszędzie są cuboidy. Rajdy na "świeżych, bezbronnych graczy" jest teoretycznie niemożliwy, bo nowi gracze się tam spawnią (i często mają problem z wyjściem stamtąd, bo ludzie pobudowali zagrody, ale to inna sprawa).
Czyli PvP tylko poza cuboidami? Jak w takiej sytuacji wyglądałby samosąd na nowym graczu obrażających pozostałych z terenu jakiegoś cuboida?

(27.01.2017, 11:45)Atukam72 napisał(a): 2. Gra jest mocno nie zbalansowana, ponieważ największą bronią w non-pvp jest kubełek lawy.
Zgadza się.


#17
@Libter

(27.01.2017, 13:14)Libter napisał(a): Określenie "serwer wolnościowy" jako ogólny tryb serwera może nie było najbardziej trafione, ale wiadomo o jakie serwery chodzi :>
Najważniejszą kwestią jest tutaj własność (właśnie do tego najbardziej odniosłem się w swoim poście) i jeśli propozycja ma na celu tylko dopuszczenie samosądów z zachowaniem kar administracyjnych za zabijanie uczciwych graczy (tylko gdyby ktoś wolał zgłosić incydent zamiast samodzielnie dokonać zemsty) to można ją przemyśleć i może nawet wdrożyć w jakiejś zmienionej formie.

Możemy jakoś uprościć system do jakieś formy np. Punktacja od czynu typu: atak inicjujący 1 pkt, zabicie ofiary 5 pkt; banan za 20 pkt; reset punktów co 24h.(EDIT: Po bananie do nasepnego resetu punktów może być taka postać freekillowana lub po kilku banach z automatu ban perm).

(27.01.2017, 13:14)Libter napisał(a): Czyli PvP tylko poza cuboidami? Jak w takiej sytuacji wyglądałby samosąd na nowym graczu obrażających pozostałych z terenu jakiegoś cuboida?

Da się to obejść tym -> https://fcraft.pl/temat-pomysł-odnośnie-...rwerze-136


#18
Głosy graczy są bardzo podzielone, więc wstępnie akceptuję i wstępnie odrzucam propozycję :P
Najbardziej odpowiednim miejscem na rewolucyjne zmiany jest prześwitująca na horyzoncie v2.2 i do tego czasu trzeba będzie się zastanowić nad pozostawieniem obecnego systemu przełączania PvP lub uruchomienia globalnego PvP (legalne byłaby oczywiście wyłącznie działania obronne lub dobrowolne walki) co paradoksalnie przy odpowiednio dojrzałej społeczności może przyczynić się do lepszego pilnowania porządku na serwerze i szacunku do innych graczy o realiźmie nie wspominając.


#19
@up

Mogę tylko wspomnieć jeszcze o pomyśle na wprowadzenie ochrony dla nowych graczy. Może być to 24h* od 1-go zalogowania lub pierwszych 6h* online na serwerze.

* - wartości umowne.


#20
(17.02.2017, 21:55)Atukam72 napisał(a): Mogę tylko wspomnieć jeszcze o pomyśle na wprowadzenie ochrony dla nowych graczy. Może być to 24h* od 1-go zalogowania lub pierwszych 6h* online na serwerze.
W opisanej wyżej opcji przyjąłem założenia, że gracze z dłuższym stażem nie będą ryzykowali banem zabijając bez powodu i to właśnie nowi najczęściej łamią zasady serwera używając cheatów, nieodpowiednio zachowując się na chacie lub nawet po prostu przeszkadzając na cudzych działkach. Odrzuciłem także opisany w pierwszym poście system kar za zabójstwa służący głównie legitymizacji zabijania w celu kradzieży przedmiotów, która jest i będzie zakazana.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości