Coming Soon ™

Ankieta: Czy jesteś za wprowadzeniem tej funkcjonalności?
Tak
91.67%
11 91.67%
Nie
8.33%
1 8.33%
Razem 12 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Wysyłanie wewnątrzserwerowych maili za pomocą api.
#1
Witam,

Mam propozycję - możliwość wysyłania graczom  za pomocą api wewnątrzserwerowych maili, czyli takich które można wysyłać w grze za pomocą komendy /mail send. Myślę, że możliwość komunikacji z graczem może mieć szerokie zastosowanie, od linków aktywacyjnych, po wszelkiego rodzaju powiadomienia. Uważam, że znajdzie się też więcej zastosowań i warto będzie to dodać. ;)

Oczywiście trzeba by to zabezpieczyć tez odpowiednim kluczem, dobrze wiem, że nikt nie chce dostawać spamu nad którym nie można zapanować.

Propozycja zapytania:

Kod:
https://api.fcraft.pl/{server}/player/{UUID}/mail?receiver={UUID}&message={message}


Odpowiedz
#2
Dziś z Libterem wpadliśmy na pomysł aby też zrobić możliwość wysyłania wiadomości na czat, może obie funkcje dodać?
Co do propozycji, jestem za.


[Obrazek: fElmNP7.png]
Odpowiedz
#3
(30.11.2017, 17:18)Norbi napisał(a): Dziś z Libterem wpadliśmy na pomysł aby też zrobić możliwość wysyłania wiadomości na czat, może obie funkcje dodać?
Co do propozycji, jestem za.

Też jestem za dodaniem obu funkcji.


Odpowiedz
#4
(30.11.2017, 17:02)Whitehead napisał(a): Oczywiście trzeba by to zabezpieczyć tez odpowiednim kluczem, dobrze wiem, że nikt nie chce dostawać spamu nad którym nie można zapanować.
Kluczem należącym do nadawcy czy odbiorcy?


Odpowiedz
#5
(03.12.2017, 13:24)Libter napisał(a): Kluczem należącym do nadawcy czy odbiorcy?

Myślę, że nadawcy. Nikt nie będzie mógł wysłać wiadomości za niego, a w razie nadużyć wiemy czyja to wina.


[Obrazek: OAeIeW]
Odpowiedz
#6
(03.12.2017, 13:24)Libter napisał(a): Kluczem należącym do nadawcy czy odbiorcy?

Kluczem odbiorcy (podobnie jak przy transferze pieniędzy), kwestię poziomu pozostawiam do uzgodnienia, myślę, że @Libter powinien móc wybrać odpowiedni poziom. Dodatkowo oczywiście należało by dodać swój klucz key0.

Nie widzę sensu podawania swojego klucza, chyba, że byłby to klucz generowany w ten sam sposób co key0, który by był swojego rodzaju pozwoleniem.

Edit: W zasadzie nie pomyślałem o tym... Czy za pomocą key0 można identyfikować nadawcę? Jeśli nie to faktycznie dodatkowo może być potrzebny klucz pozwalający wysyłać wiadomości. Wtedy potrzeba by pary kluczy - jeden od nadawcy i jeden od odbiorcy.


Odpowiedz
#7
@up, skoro identyfikujemy nadawcę, to po co klucz odbiorcy? Jakoś jak terez każdy każdemu może wysłać wiadomość to nikt nie spami.


[Obrazek: OAeIeW]
Odpowiedz
#8
@JanekJaran Też prawda, jednak mówimy tu o automatycznych wiadomościach. Myślę, że warto będzie to przedyskutować, dobrze by było, gdyby głos zabrało więcej osób.


Odpowiedz
#9
(03.12.2017, 18:09)Whitehead napisał(a): @JanekJaran Też prawda, jednak mówimy tu o automatycznych wiadomościach. Myślę, że warto będzie to przedyskutować, dobrze by było, gdyby głos zabrało więcej osób.

Może po prostu prawny wymug dodania checkboxa na stronie, lub wyrażenie pisemnej zgody w przypadku chęci regularnego wysyłania wiadomości.


[Obrazek: OAeIeW]
Odpowiedz
#10
(03.12.2017, 17:28)Whitehead napisał(a): Kluczem odbiorcy (podobnie jak przy transferze pieniędzy), kwestię poziomu pozostawiam do uzgodnienia, myślę, że @Libter powinien móc wybrać odpowiedni poziom. Dodatkowo oczywiście należało by dodać swój klucz key0.
Tu się mylisz. Do transferu pieniędzy potrzebny jest klucz API/3 nadawcy. Jaki sens miało by, że ja podaję swój klucz API/3 i mogę kodem wymuszać przelanie mi pieniędzy bez wiedzy tego, z którego pieniądze są pobierane (nadawcy)?

Poziom klucza? Ja jestem za API/2 lub API/3.
Klucz API/0 jest zawsze potrzebny (oprócz pobierania skina). Wszystkie akcje muszą być zapisywane aby w razie naruszenia zasad można było namierzyć przestępcę.

(03.12.2017, 18:03)JanekJaran napisał(a): @up, skoro identyfikujemy nadawcę, to po co klucz odbiorcy? Jakoś jak terez każdy każdemu może wysłać wiadomość to nikt nie spami.
Dokładnie. Do wysyłania w grze maili nie potrzeba zgody odbiorcy. Jedyny warunek to brak bycia na liście ignorowanych

(03.12.2017, 18:18)JanekJaran napisał(a): Może po prostu prawny wymug dodania checkboxa na stronie, lub wyrażenie pisemnej zgody w przypadku chęci regularnego wysyłania wiadomości.
Regulamin wydawania kluczy API/0:

Cytat:§3: Zabronione jest używanie API w celach zabronionych regulaminami serwera, a w szczególności w celu zaszkodzenia innym użytkownikom.
Więc można pod to podciągnąć.
PS. wymóg*


[Obrazek: fElmNP7.png]
Odpowiedz
#11
(03.12.2017, 17:28)Whitehead napisał(a): Kluczem odbiorcy (podobnie jak przy transferze pieniędzy), kwestię poziomu pozostawiam do uzgodnienia, myślę, że @Libter powinien móc wybrać odpowiedni poziom. Dodatkowo oczywiście należało by dodać swój klucz key0.

Nie widzę sensu podawania swojego klucza, chyba, że byłby to klucz generowany w ten sam sposób co key0, który by był swojego rodzaju pozwoleniem.

Edit: W zasadzie nie pomyślałem o tym... Czy za pomocą key0 można identyfikować nadawcę? Jeśli nie to faktycznie dodatkowo może być potrzebny klucz pozwalający wysyłać wiadomości. Wtedy potrzeba by pary kluczy - jeden od nadawcy i jeden od odbiorcy.
Przy przelewie podawany jest tylko klucz API/3 nadawcy oraz standardowo klucz API/0.

Klucz API/0 identyfikuje wyłącznie twórcę, zazwyczaj nie jest to ani nadawca ani odbiorca. Nie widzę także sensu podawania klucza przez odbiorcę - to nadawca powinien brać odpowiedzialność wraz z twórcą za wysyłane maile (odbiorca może co najwyżej zignorować nadawcę), skorzystanie z komendy /mail w grze nie wymaga przecież zgody odbiorcy.


Odpowiedz
#12
W takim razie uzgodnione ;)


Odpowiedz
#13
Propozycja zostaje zaakceptowana, ale przed realizacją wymagam deklaracji użycia takiej funkcjonalności od co najmniej dwóch posiadaczy aktywnych kluczy API/0.


Odpowiedz
#14
@Libter Deklaracja #01
Planuję użyć tej funkcjonalności w jednym ze swoich projektów.


Odpowiedz
#15
(01.01.2018, 19:29)Whitehead napisał(a): @Libter Deklaracja #01
Planuję użyć tej funkcjonalności w jednym ze swoich projektów.
Mógłbym wiedzieć co to za projekt? Na razie przy użyciu Twojego klucza API/0 zostały wykonane tylko trzy zapytania, więc trochę wątpię w jego realizację :P


Odpowiedz
  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości