Coming Soon ™

Ankieta: Co sądzisz o dodaniu opisanego systemu?
Tworzyłbym miejsca pracy i dobierał pracowników (wariant #1).
35.42%
17 35.42%
Tworzyłbym miejsca pracy dla wszystkich (wariant #2).
20.83%
10 20.83%
Zgłaszałbym się na pracownika (wariant #1).
14.58%
7 14.58%
Pracowałbym gdzie się tylko da (wariant #2).
18.75%
9 18.75%
Dobry pomysł, ale nie skorzystam.
8.33%
4 8.33%
Zbędne.
2.08%
1 2.08%
Razem 48 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.2.10] System prac na cuboidach?
#1
[Obrazek: v220-pJobs.png]
Ciągłość serwera zapewnia możliwość tworzenia coraz wydajniejszych struktur do pozyskiwana surowców jak np. farmy i tartaki, wymagające jednak wykonywania sporej ilości monotonnych czynności. W momencie gdy użytkowanie struktury jest bardziej zyskowne niż standardowe metody zbiorów pojawia się możliwość podziału tego zysku pomiędzy posiadacza, a pracownika - tutaj z pomocą przychodzi system prac.

Oczywiście należy wspomnieć, że propozycja nie ma nic wspólnego z pseudorealistycznymi "pracami" zlecanymi przez serwer - tutaj tylko gracze mogą tworzyć miejsca pracy wg. realnego zapotrzebowania na nie. Przechodząc do konkretów, przedstawiam dwa warianty systemu prac:

Wariant #1 - Konkretni pracownicy:
Posiadacz cuboida wybiera graczy i przydziela im określone role na cuboidzie, np.:
  • /c +farmer <nazwa> <nick> - pozwala na zbieranie upraw i sadzenie nasion,
  • /c +drwal <nazwa> <nick> - umożliwia stawianie sadzonek i zbieranie drewna,
  • /c +górnik <nazwa> <nick> - umożliwia kopanie bruku, kamienia, rud, obsydianiu, itd.
Rozliczanie się z zebranych przedmiotów i wypłaty następuje poza pluginem, wariant zmniejsza tylko poziom zaufania potrzebny do zatrudnienia (zazwyczaj nowego) gracza.

Wariant #2 - Praca dla każdego:
Posiadacz cuboida stawia skrzynię, do której będą trafiały zebrane przez pracowników przedmioty oznaczając ją komendą /c praca skrzynia, a następnie ustala stawkę za wykonanie pracy, np.:
  • /c praca uprawy 0.05 - umożliwia wszystkim zbiór upraw i wypłaca 0.05$ z portfela posiadacza za każdy zbiór,
  • /c praca drewno 0.1 - umożliwia wszystkim zbieranie drewna i wypłaca 0.1$ z portfela posiadacza za każdą zebraną sztukę,
  • /c praca sadzonka 0.2 - umożliwia wszystkim stawianie sadzonek i wypłaca 0.2$ z portfela posiadacza za jej postawienie.
Zapraszam do głosowania w ankiecie, dyskusji oraz proponowania kolejnych prac/akcji zarówno dla wariantu pierwszego jak i drugiego.


#2
Świetny pomysł.


#3

Hmm założyć własny tartak z pracownikami? I nic nie będą mogli zniszczyć po za drzewami? Najs


#4
(24.04.2017, 19:03)Libter napisał(a):
  • /c praca uprawy 0.05 - umożliwia wszystkim zbiór upraw i wypłaca 0.05$ z portfela posiadacza za każdy zbiór,
  • /c praca drewno 0.1 - umożliwia wszystkim zbieranie drewna i wypłaca 0.1$ z portfela posiadacza za każdą zebraną sztukę,
  • /c praca sadzonka 0.2 - umożliwia wszystkim stawianie sadzonek i wypłaca 0.2$ z portfela posiadacza za jej postawienie.
Tutaj bym jednak zrobił inaczej, bo skąd plugin ma wiedzieć, czy uprawy zostały zebrane? W tym wypadku rozumiem to tak, że nawet jak zbierze jeden plon to dostanie pieniądze.

Rozbudował bym też ten system "prac", o to, że do każdej pracy można wybrać co użytkownik może niszczyć. Przykładowo chciał bym zatrudnić górnika, ale chciałbym zablokować kopanie rud złota, aby nie było sytuacji, że bierze złoto nic o tym nie mówiąc.


[Obrazek: fElmNP7.png]
#5
(24.04.2017, 19:58)Norbi napisał(a): Tutaj bym jednak zrobił inaczej, bo skąd plugin ma wiedzieć, czy uprawy zostały zebrane? W tym wypadku rozumiem to tak, że nawet jak zbierze jeden plon to dostanie pieniądze.
Przedmioty trafiają automatycznie do ustalonej wcześniej skrzynki, a płatność naliczana jest po zebraniu każdego bloku.

(24.04.2017, 19:58)Norbi napisał(a): Rozbudował bym też ten system "prac", o to, że do każdej pracy można wybrać co użytkownik może niszczyć. Przykładowo chciał bym zatrudnić górnika, ale chciałbym zablokować kopanie rud złota, aby nie było sytuacji, że bierze złoto nic o tym nie mówiąc.
Tworzenie własnych reguł przez graczy jest zbyt skomplikowane, co najwyżej można oddzielić pracę kopacza kamienia od pełnoprawnego górnika.


#6
Propozycje ode mnie:
  • Karmienie i ubój zwierząt,
  • Strzyżenie owiec

Osobiście to już zatrudniam osoby do pracy przy strzyżeniu owiec, planuję też zatrudniać w innych hodowlach. Wydają mi się te prace wręcz obowiązkowe, więc proszę o rozważenie też propozycji związanych ze zwierzętami.


#7
Proponowałbym, żeby $ byłby za posadzenie zboża, a nie za ścięcie.


[Obrazek: OAeIeW]
#8
(24.04.2017, 20:52)JanekJaran napisał(a): Proponowałbym, żeby $ byłby za posadzenie zboża, a nie za ścięcie.
To za ścięcie ustawisz 0.


#9
W sekcji "konkretni pracownicy" dodałbym też budowlańca czy coś w ten deseń. Czasem zleciłoby się komuś budowę czegoś ale trochę niepewnie ::/  Osoba taka mogłaby tylko stawiać i niszczyć bloki poza powiedzmy tymi cenniejszymi typu bloku kruszców, skrzynie czy inne takie (chyba wiadomo o co chodzi)


#10
(24.04.2017, 21:53)DeatPieRate napisał(a): W sekcji "konkretni pracownicy" dodałbym też budowlańca czy coś w ten deseń. Czasem zleciłoby się komuś budowę czegoś ale trochę niepewnie ::/  Osoba taka mogłaby tylko stawiać i niszczyć bloki poza powiedzmy tymi cenniejszymi typu bloku kruszców, skrzynie czy inne takie (chyba wiadomo o co chodzi)
A może po prostu dodać do tego flagę, a pracownik domyślnie mógłby niszczyć tylko bloki, które postawił.


[Obrazek: OAeIeW]
#11
(24.04.2017, 21:55)JanekJaran napisał(a): A może po prostu dodać do tego flagę, a pracownik domyślnie mógłby niszczyć tylko bloki, które postawił.
Za dużo zapisywania, zwłaszcza gdyby miało być to przechowywane pomiędzy restartami serwera.


#12
[Obrazek: Libter_dyktatorem.png]


[Obrazek: OAeIeW]
#13
Nie znam się więc nie wiem czy takie coś jest realne do zrobienia
Jeśli kogoś mamy dodanego do cuboida jako pracownik żeby taka osoba nie mogła wynieść poza cuboida żadnego ita który należy do danego cuboida


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


#14
(25.04.2017, 09:10)grzybg84 napisał(a): Nie znam się więc nie wiem czy takie coś jest realne do zrobienia
Jeśli kogoś mamy dodanego do cuboida jako pracownik żeby taka osoba nie mogła wynieść poza cuboida żadnego ita który należy do danego cuboida


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najłatwiejszym chyba sposobem na to byłoby zrobienie, że użytkownik musi wyjść z takim samym ekwipunkiem, z jakim przyszedł. Zatrudniający miał by informację czego brakuje/co zabrał do ekwpiunku pracujący.


[Obrazek: fElmNP7.png]
#15
I tak może być o to samo chodzi żeby nic nie mógł wynieść a jeszcze taki pomysł mam ze tylko skrzynie podpisane np. Praca tylko z takich by mógł coś wyciągnąć ale wkładać mógłby do wszystkich


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


#16
(25.04.2017, 09:18)Norbi napisał(a): Najłatwiejszym chyba sposobem na to byłoby zrobienie, że użytkownik musi wyjść z takim samym ekwipunkiem, z jakim przyszedł. Zatrudniający miał by informację czego brakuje/co zabrał do ekwpiunku pracujący.
Najłatwiejszym sposobem jest możliwość przeszukania w stylu invsee za zgodą obu stron przed otwarciem wyjścia, w takiej sytuacji narzędzia pracy powinien dostarczyć posiadacz cuboida.


#17
@Libter może komenda /przeszukaj <gracz>, komenda możliwa do wykonania tylko jeśli gracz jest w odległości 5 kratek (żeby nie było teleportacji itemów). Pracownik wtedy akceptuje /przeszukaj tak albo odmawia /przeszukaj nie.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#18
Można też rozważyć po prostu wyznaczenie "terenu pracy". Coś w stylu nadania cuboida typu /wyznacz1 (położenie bloku w jednym krańcu) /wyznacz2... czyli  po prostu nałożenie cuboida roboczego na swój własny z możliwością dopisania do niego pracownika poprzez /c +pracownik... ewentualne określenie zasad tego cuboida jako np. tartak, farma, budowla czy kopalnia i w zależności od tego możliwości pracy na nim - tak jak ktoś wyżej pisał, na tartaku ścinanie/sadzenie drzew itd


#19
(25.04.2017, 10:27)DeatPieRate napisał(a): Można też rozważyć po prostu wyznaczenie "terenu pracy". Coś w stylu nadania cuboida typu /wyznacz1 (położenie bloku w jednym krańcu) /wyznacz2... czyli  po prostu nałożenie cuboida roboczego na swój własny z możliwością dopisania do niego pracownika poprzez /c +pracownik... ewentualne określenie zasad tego cuboida jako np. tartak, farma, budowla czy kopalnia i w zależności od tego możliwości pracy na nim - tak jak ktoś wyżej pisał, na tartaku ścinanie/sadzenie drzew itd

Od tworzenia cuboidów jest moderacja, nie gracze.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#20
(25.04.2017, 10:42)Jqmey napisał(a): Od tworzenia cuboidów jest moderacja, nie gracze.
Gracze teoretycznie mogliby otrzymać możliwość tworzenia kolejnych cuboidów wewnątrz swoich cuboidów, ale na razie nie ma takiej potrzeby. Teren pracy opisany przez @DeatPieRate również byłby zwykłym cuboidem wewnętrznym.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości