Coming Soon ™

Ankieta: Co sądzisz o dodaniu systemu pragnienia?
Dobry pomysł, rozgrywka będzie ciekawsza.
73.08%
19 73.08%
Nie podoba mi się (idę na easy.fCraft.pl Kappa)
26.92%
7 26.92%
Razem 26 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.2.1] Dodanie systemu pragnienia?
#21
Po przemyśleniu:
Uważam, że wyżej wymienione ustawienia, są przesadzone pod względem trudności. Doba zajmuje 20 minut. W tym czasie każdy gracz będzie miał przymus picia różnych napoi. W praktyce wyjdzie tak, żeby normalnie pograć, gracz będzie musiał wypijać co najmniej 2 butelki czegoś tam w 10 min, bo zaczną wpływać jakieś negatywne efekty (pewnie slow, odwrotność haste lub weakness). 

Przykład:
Gracz A chce wyruszyć poszukać jakichś mało rozkopanych miejsc dla kopalni. Podróż zajmuje przykładowo 30 min, bo przeszedł z okolic centrum aż na jakąś krawędź mapy. W tym czasie gracz A musiał oczywiście coś zjeść i wypić dostateczną ilość butelek by nie zdechnąć. Jeżeli droga mu zajęła 30 min to gracz musiał wypić ok. 8 butelek zwykłego soku, wody lub brudnej wody, co negatywnie wpłynie na jego zapasy jedzenia. Możliwe, że miał sok z zlotej marchwi lub arbuza, to w takim razie musiałby wypić 2 butelki takiego soku.
Gracz A jeżeli chce wrócić, to musi mieć te same zapasy. Brudna woda jet prawie wszędzie, co nie spowoduje mu problemu z piciem, ale za to z jedzeniem będą problemy. Ale gracz A po coś tam poszedł nie? Doliczmy do tego jakiś czas kopania i wyjdzie nieciekawy wynik. Bogatsi gracze będą traktowali ten mechanizm jako kula u nogi,ale mniejsi będą mocniej cierpieli.

Wspomnę jeszcze to, że początkowy gracz ma 20 minut na skołowanie cobbla, piachu i opał, by zrobić butelkę. No i oczywiście dobrze by było jakby wiedział, że musi to zrobić i to dość szybko.

Propozycja:
- Przedłużyć czas do 2 lub 3 minkraftowych dób (40 min/ 1h). Ten czas powinien pozwolić nowym na dotarcie do wody, doświadczonym na nie denerwowanie się, że muszą cały czas łazić za kolejnymi butelkami soczku, a wyprawy byłyby mniej wymagające po tym względem.
- Możliwość nadpicia. Miałoby to swoje efekty np. weakness, ale postać miałaby w "sobie" więcej zamagazynowanej wody.
- Buff napoi. Woda i soki dawałyby 30% nawodnienia, sok jabłkowy 50%. "złote" soki nie miałyby różnicy, lecz sok z złotej marchwi powinien raczej mieć Speed II.

 I tyle. Jak coś jeszcze wpadnie do głowy to dam oczywiście znać :)


#22
Mam obawy że nowa aktualizacja spowoduje zrezygnowanie graczy z tego serwera i przeniosą się na inny lub na ten nowy co powstanie bo to jest zbyt uciążliwa zmiana dla osób które grają po kilka godzin


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


#23
(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Po przemyśleniu:
Uważam, że wyżej wymienione ustawienia, są przesadzone pod względem trudności. Doba zajmuje 20 minut. W tym czasie każdy gracz będzie miał przymus picia różnych napoi. W praktyce wyjdzie tak, żeby normalnie pograć, gracz będzie musiał wypijać co najmniej 2 butelki czegoś tam w 10 min, bo zaczną wpływać jakieś negatywne efekty (pewnie slow, odwrotność haste lub weakness). 

Przykład:
Gracz A chce wyruszyć poszukać jakichś mało rozkopanych miejsc dla kopalni. Podróż zajmuje przykładowo 30 min, bo przeszedł z okolic centrum aż na jakąś krawędź mapy. W tym czasie gracz A musiał oczywiście coś zjeść i wypić dostateczną ilość butelek by nie zdechnąć. Jeżeli droga mu zajęła 30 min to gracz musiał wypić ok. 8 butelek zwykłego soku, wody lub brudnej wody, co negatywnie wpłynie na jego zapasy jedzenia. Możliwe, że miał sok z zlotej marchwi lub arbuza, to w takim razie musiałby wypić 2 butelki takiego soku.
Gracz A jeżeli chce wrócić, to musi mieć te same zapasy. Brudna woda jet prawie wszędzie, co nie spowoduje mu problemu z piciem, ale za to z jedzeniem będą problemy. Ale gracz A po coś tam poszedł nie? Doliczmy do tego jakiś czas kopania i wyjdzie nieciekawy wynik. Bogatsi gracze będą traktowali ten mechanizm jako kula u nogi,ale mniejsi będą mocniej cierpieli.

Wspomnę jeszcze to, że początkowy gracz ma 20 minut na skołowanie cobbla, piachu i opał, by zrobić butelkę. No i oczywiście dobrze by było jakby wiedział, że musi to zrobić i to dość szybko.

Propozycja:
- Przedłużyć czas do 2 lub 3 minkraftowych dób (40 min/ 1h). Ten czas powinien pozwolić nowym na dotarcie do wody, doświadczonym na nie denerwowanie się, że muszą cały czas łazić za kolejnymi butelkami soczku, a wyprawy byłyby mniej wymagające po tym względem.
- Możliwość nadpicia. Miałoby to swoje efekty np. weakness, ale postać miałaby w "sobie" więcej zamagazynowanej wody.
- Buff napoi. Woda i soki dawałyby 30% nawodnienia, sok jabłkowy 50%. "złote" soki nie miałyby różnicy, lecz sok z złotej marchwi powinien raczej mieć Speed II.

 I tyle. Jak coś jeszcze wpadnie do głowy to dam oczywiście znać :)

Zgadzam się w pełni, dla starszych graczy to będzie jakieś tam utrudnienie, ale dla nowych to będzie mordęga.

(26.04.2017, 13:28)grzybg84 napisał(a): Mam obawy ze w prowadzenie tej aktualizacji i uruchomienie nowego serwera ta odwrotne skutki ze duża liczba osób przeniesie się nawet ze względu na przekonana w dużej części mapę na głównym serweze fajny pomysł to jest tylko w danej formie bardzo uciążliwy będzie tymbarskiej ze nie da się atakować napoji co będzie przy wyprawach bardzo uciążliwe

Nic nie zrozumiałem, przetłumacz to na polski.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#24
(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Przykład:
Gracz A chce wyruszyć poszukać jakichś mało rozkopanych miejsc dla kopalni. Podróż zajmuje przykładowo 30 min, bo przeszedł z okolic centrum aż na jakąś krawędź mapy. W tym czasie gracz A musiał oczywiście coś zjeść i wypić dostateczną ilość butelek by nie zdechnąć. Jeżeli droga mu zajęła 30 min to gracz musiał wypić ok. 8 butelek zwykłego soku, wody lub brudnej wody, co negatywnie wpłynie na jego zapasy jedzenia. Możliwe, że miał sok z zlotej marchwi lub arbuza, to w takim razie musiałby wypić 2 butelki takiego soku.
Gracz A jeżeli chce wrócić, to musi mieć te same zapasy. Brudna woda jet prawie wszędzie, co nie spowoduje mu problemu z piciem, ale za to z jedzeniem będą problemy. Ale gracz A po coś tam poszedł nie? Doliczmy do tego jakiś czas kopania i wyjdzie nieciekawy wynik. Bogatsi gracze będą traktowali ten mechanizm jako kula u nogi,ale mniejsi będą mocniej cierpieli.
Na samym początku trzeba zauważyć, że początkujący gracze już obecnie nie są w stanie wynieść zbyt wiele z pojedynczej wyprawy ze względu na system wagi. Dodatkowo jak już wspominałem, system pragnienia nie jest kosmetycznym dodatkiem tylko całkiem znaczącą modyfikacją i jego naturalnym skutkiem jest wymuszanie pewnych zmian w rozgrywce - w tym przypadku wystarczy budowa bazy w pobliżu kopalni ze skrzynkami na pozyskane przedmioty (system wagi) oraz magazynem soków owocowych (naprawdę trzeba podpowiadać takie rzeczy? :P). Pominę rozwiązania rynkowe jak zakup napojów w przydrożnych sklepikach za grosze.

(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Wspomnę jeszcze to, że początkowy gracz ma 20 minut na skołowanie cobbla, piachu i opał, by zrobić butelkę. No i oczywiście dobrze by było jakby wiedział, że musi to zrobić i to dość szybko.
Zaspokojenie głodu w przypadku nowego gracza może sprawić znacznie większą trudność nić pragnienie, ale obie te kwestie powinna rozwiązać pomoc dla nowych graczy.

(26.04.2017, 13:01)Atukam72 napisał(a): Propozycja:
- Przedłużyć czas do 2 lub 3 minkraftowych dób (40 min/ 1h). Ten czas powinien pozwolić nowym na dotarcie do wody, doświadczonym na nie denerwowanie się, że muszą cały czas łazić za kolejnymi butelkami soczku, a wyprawy byłyby mniej wymagające po tym względem.
- Możliwość nadpicia. Miałoby to swoje efekty np. weakness, ale postać miałaby w "sobie" więcej zamagazynowanej wody.
- Buff napoi. Woda i soki dawałyby 30% nawodnienia, sok jabłkowy 50%. "złote" soki nie miałyby różnicy, lecz sok z złotej marchwi powinien raczej mieć Speed II.
  • Czas będzie określany w konfiguracji co umożliwi łatwą modyfikację. Na razie nie planuję jego zmian, jednak zobaczymy jak sprawdzi się to w rozgrywce (zarówno z poziomu nowego jak i bogatszego gracza) ;)
  • Możliwość nadpicia do każdego momentu byłaby całkiem ciekawa, warte przemyślenia.
  • Buff napoi wydaje się zbytnim ułatwieniem, znacząco zmniejsza to liczbę potrzebnych butelek.

Nawiązując do części wypowiedzi @grzybg84 i innych opinii - pomysł na tą propozycję powstał znacznie wcześniej niż jakiekolwiek plany nowego serwera, jednak easy.fCraft.pl celowo został ogłoszony szybciej aby pozostawić alternatywę gdyby komuś pragnienie bardzo się nie spodobało.


#25
Na chwilę obecną wstrzymuje się od głosowania, przemyślenia na ten moment:
- Doba to ciut za szybko dałbym 1,5 (oraz ewentualnej zmiany, zależnie od obserwacji serwera, czy sobie radzi czy nie)
- Za mocne utrudnienie dla nowych graczy (sorry taka prawda, może niech nowi gracze mają opóźnione opadanie przez dobę czy dwie)
- Niestety Minecraft nie wspiera stackowania się napełnionych czymś butelek, ale można zrobić, że jedna butelka starczy na dwa wypicia (wiadomo coś w rodzaju, że mieści litr a gracz na jedno wypicie wypija 0,5 litra to by zniwelowało problem brania ogromnych ilości picia na jakieś mocno dłuższe wyprawy)
- Potrzebny lepszy sposób balansu soków, takie skakanie po 10% różnicy jest meh, można by było uzależnić to od wartości odżywczych danego warzywa czy owocu w Miecrafcie (raczej uzależnić od poziomu nasycania danego jedzenia a nie jego efektywności przywracania głodu, jeśli ktoś nie wie o czym mówie odsyłam na Miecraft wiki)
- Dodać możliwość picia bezpośrednio ze źródełka w jakiś sposób by nowi gracze nie koniecznie musieli natychmiast bawić się w robienie butelek (np. kucanie w wodzie or sth.).
- Większe spadanie zależne od poziomu y, na którym się znajdujemy (wiadomo im głębiej tym cieplej)
- Im więcej ważymy tym szybciej tracimy płyny i na odwrót
To na razie tyle, jak pisze to są przemyślenia na ten moment, niektóre pomysły wyżej wypisane są sporne wiem o tym, aczkolwiek jeszcze raz to przemyślenia na ten moment (czyli jakieś 5 min od przeczytania tematu). Chciałbym jeszcze wspomnieć, iż mody utrudniające grę przez dodanie pragnienia nie są jakoś mocno używane bo mają słaby balans trudności, trzeba to naprawdę przemyśleć nim wejdzie to na serwer.


#26
Co do nowych graczy - można by pić prosto ze zbiornika wodnego, jednakże ten proces uniemożliwiałby chodzenie na 2-3 sekundy (spowolnienie 127) oraz odgłosy siorbania :P


#27
(26.04.2017, 16:09)Janek222 napisał(a): Co do nowych graczy - można by pić prosto ze zbiornika wodnego, jednakże ten proces uniemożliwiałby chodzenie na 2-3 sekundy (spowolnienie 127) oraz odgłosy siorbania :P
Można w sumie dodać taką możliwość kosztem nieco dłuższego efektu zatrucia pokarmowego :V


#28
szansa na zatrucie 100% czy niekoniecznie


#29
Dobry pomysł z tym pragnieniem. Zmusiłby mnie do noszenia mikstur siły 2/chodzenia tylko w obrębie działki Libtera, bo beacon tam udostępnia ten efekt.


#30
(26.04.2017, 16:09)Janek222 napisał(a): Co do nowych graczy - można by pić prosto ze zbiornika wodnego, jednakże ten proces uniemożliwiałby chodzenie na 2-3 sekundy (spowolnienie 127) oraz odgłosy siorbania :P


No czyli to co napisałem, akurat co do tego to jestem pewien, iż powinno to zostać wprowadzone. Tak samo myślę z tym "nie wypijaniem" całej butelki, w sensie, że to takie must have.


#31
(26.04.2017, 16:30)tydraniu napisał(a): szansa na zatrucie 100% czy niekoniecznie
Raczej 100%, dlatego lepiej pić wodę przegotowaną lub soki.

(26.04.2017, 16:34)NoobLenny ( ͡° ͜ʖ ͡°) napisał(a): Dobry pomysł z tym pragnieniem. Zmusiłby mnie do noszenia mikstur siły 2/chodzenia tylko w obrębie działki Libtera, bo beacon tam udostępnia ten efekt.
Jaki związek mają mikstury siły z systemem pragnienia? Butelki prawie nie wpływają na wagę.

(26.04.2017, 16:01)FiLip2201 napisał(a): Na chwilę obecną wstrzymuje się od głosowania, przemyślenia na ten moment:
- Doba to ciut za szybko dałbym 1,5 (oraz ewentualnej zmiany, zależnie od obserwacji serwera, czy sobie radzi czy nie)
- Za mocne utrudnienie dla nowych graczy (sorry taka prawda, może niech nowi gracze mają opóźnione opadanie przez dobę czy dwie)
- Niestety Minecraft nie wspiera stackowania się napełnionych czymś butelek, ale można zrobić, że jedna butelka starczy na dwa wypicia (wiadomo coś w rodzaju, że mieści litr a gracz na jedno wypicie wypija 0,5 litra to by zniwelowało problem brania ogromnych ilości picia na jakieś mocno dłuższe wyprawy)
- Potrzebny lepszy sposób balansu soków, takie skakanie po 10% różnicy jest meh, można by było uzależnić to od wartości odżywczych danego warzywa czy owocu w Miecrafcie (raczej uzależnić od poziomu nasycania danego jedzenia a nie jego efektywności przywracania głodu, jeśli ktoś nie wie o czym mówie odsyłam na Miecraft wiki)
- Dodać możliwość picia bezpośrednio ze źródełka w jakiś sposób by nowi gracze nie koniecznie musieli natychmiast bawić się w robienie butelek (np. kucanie w wodzie or sth.).
- Większe spadanie zależne od poziomu y, na którym się znajdujemy (wiadomo im głębiej tym cieplej)
- Im więcej ważymy tym szybciej tracimy płyny i na odwrót
To na razie tyle, jak pisze to są przemyślenia na ten moment, niektóre pomysły wyżej wypisane są sporne wiem o tym, aczkolwiek jeszcze raz to przemyślenia na ten moment (czyli jakieś 5 min od przeczytania tematu). Chciałbym jeszcze wspomnieć, iż mody utrudniające grę przez dodanie pragnienia nie są jakoś mocno używane bo mają słaby balans trudności, trzeba to naprawdę przemyśleć nim wejdzie to na serwer.
  • "Czas będzie określany w konfiguracji co umożliwi łatwą modyfikację. Na razie nie planuję jego zmian, jednak zobaczymy jak sprawdzi się to w rozgrywce (zarówno z poziomu nowego jak i bogatszego gracza)."
  • "Zaspokojenie głodu w przypadku nowego gracza może sprawić znacznie większą trudność nić pragnienie, ale obie te kwestie powinna rozwiązać pomoc dla nowych graczy."
  • Dwa wypicia można przemyśleć, ale raczej nie przejdzie - zwłaszcza na początku.
  • Balans uzależniony jest od rzadkości danego materiału, tego typu kosmetyczne kwestie można omówić później.
  • "Można w sumie dodać taką możliwość kosztem nieco dłuższego efektu zatrucia pokarmowego."
  • "Im głębiej tym cieplej" działa w znacznie większej skali niż kilkadziesiąt metrów, realnie w jaskiniach bez lawy może być całkiem chłodno - na razie nie widzę sensu dodawania takiej mechaniki.
  • Odnośnie wpływu wagi: "reszta pomysłów jak najbardziej na plus - będzie można wdrożyć je w kolejnych, bardziej zaawansowanych wersjach systemu".
Mody dodające wagę raczej są używane równie rzadko lub rzadziej o ile w ogóle istnieją, nie było to jednak brane pod uwagę przy wdrażaniu systemu.


#32
Moim pragnieniem jest by Liber nie wprowadzał pragnienia.


#33
Może być, tylko zamiast śmierci byłoby 0,5 serduszka. Proponuję także zwiększyć ilość nawodnienie każdego soku o 10%, a jabłkowego o 15%.


[Obrazek: OAeIeW]
#34
(02.05.2017, 09:10)JanekJaran napisał(a): Może być, tylko zamiast śmierci byłoby 0,5 serduszka.
"Poniżej 50% nawodnienia zaczynają się drobne negatywne efekty aż do 0% gdzie dążą do szybkiej śmierci gracza" - nigdzie nie ma mowy o natychmiastowej śmierci.


#35
Nastąpiła zmiana założeń systemu pragnienia:
  • Soki będzie można tworzyć wyłącznie z wody przegotowanej.
  • Zwiększanie nawodnienia przez soki arbuzowe, buraczane i marchewkowe zostanie zwiększony z 20% do 35%, a w przypadku soków jabłkowych z 30% do 50%.


#36
Ale wiele osób ma już domki na pustyni, (naprawdę) i co teraz z nimi. przecież nie mogły przewidzieć że dodany będzie system pragnienia. 

P.s To kiedy ta nowa edycja ?  Kappa


#37
(16.06.2017, 18:10)Alchoni_ napisał(a): Ale wiele osób ma już domki na pustyni, (naprawdę) i co teraz z nimi. przecież nie mogły przewidzieć że dodany będzie system pragnienia. 

P.s To kiedy ta nowa edycja ?  Kappa
To zróbcie nieskończone źródła wody.


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#38
(16.06.2017, 18:10)Alchoni_ napisał(a): Ale wiele osób ma już domki na pustyni, (naprawdę) i co teraz z nimi. przecież nie mogły przewidzieć że dodany będzie system pragnienia. 

P.s To kiedy ta nowa edycja ?  Kappa
To argument przeciwko każdej nowości. Świat się zmienia - gdy na pustyni zaczyna robić się mniej przyjemnie można podjąć decyzję o migracji :P Pierwsza wersja systemu pragnienia nie przewiduje zresztą wpływu biomów.

Najlepiej nigdy.


#39
(16.06.2017, 18:10)Alchoni_ napisał(a): Ale wiele osób ma już domki na pustyni...


Zaliczam się. Ale jakoś watpie, że nie dam rady.


#40
Kiedy zostanie wprowadzony?


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości