Coming Soon ™

Ankieta: Co sądzisz o propozycji?
Dobry pomysł - ustawiłbym przyjmowanie nowicjuszy na tak, aby zwiększyć szanse że pozostaną na serwerze.
61.90%
13 61.90%
Dobry pomysł, ale nie chcę przyjmować nowicjuszy - niech robią to inni.
28.57%
6 28.57%
Zły pomysł - zbędne, lub szkodliwe.
9.52%
2 9.52%
Razem 21 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.2.6] Sposób na nowych graczy
#41
Zrobiłem dwudniowy eksperyment. Prowadziłem za rączkę kilku nowych graczy. Nie dosłownie tylko tekstowo na czacie. Jednych do domku dla gości, innych zachęcałem do samodzielnego radzenia sobie.
Cały czas mam mieszane uczucia w tej sprawie. Pomaganie jest fajne ale trzeba pamiętać że mimo naszego dużego zaangażowania w pomoc nowy i tak się może zniechęcić i zniknie. 
Widzę tu delikatną sprzeczność interesów, chociaż może to pozorna delikatna sprzeczność. Z jednej strony serwer potrzebuje ruchu aby przeżyć, z drugiej - ten ruch jest męczący dla stałych graczy.
Zaobserwowałem że lepiej poczekać z powitaniem aż nowy gracz sam się odezwie na czacie. Pokaże tym samym że umie używać czatu. Jeśli nie umie - nie damy rady mu pomóc.
Druga rzecz to krótkie bardzo konkretne komunikaty.
Nowy pojawia się w nowym świecie. Wszystko jest nowe. Jego percepcja jest rozproszona i część informacji może pominąć. Sam gracz może być nieufny - na innych serwerach stosują podstępne sztuczki na nowych wciągać w pułapki, nowy nie wie jakie tutaj panują zasady.
Piszemy mu że serwer jest bardzo trudny i elitarny. To jest ok, bo rodzi się wyzwanie ("ja nie dam rady? dam radę na elitarnym...")
zauważyłem że lepiej działają osobiste proste rady w stylu zrób piec, przetop piasek zrób butelkę pij wodę,
niż pełen help który jest pod /pragnienie (nowy przerazi się sokiem z arbuza, jak on nie ma nawet patyka)
w ogóle stopniowanie trudności
lepiej żeby dowiadywał się po kolei małymi kroczkami o utrudnieniach. W tym czasie się wciąga w grę.
Najważniejsze okazuje się łózko i home. Bo utrata znajomej okolicy po śmierci zadanej przez wrogiego moba czy z odwodnienia lub głodu są dla nich mocno zniechęcające. (chociaż to może być też atut, muszę spróbować takiego podejścia:
nowy graczu, to jest trudny serwer, elitarny, nie przejmuj się jeśli zginiesz, nie wychodź tylko potraktuj to jako możliwość pozwiedzania mapy jak znajdziesz interesujące i dogodne miejsce to zrób piec, butelkę itp.).
Zauważyłem że bardzo dobrze działa informacja że chociaż serwer jest bardzo trudny dla nowych to inni gracze pomagają.

Nie mam pojęcia ilu z tych kilku graczy zostało czy też zostanie.
Nie podoba mi się że ktoś pościnał drzewa zostawiając korony i nie posadził nowych. Musze teraz ganiać docinać i sadzić. Lubie jak drzewa są całe.


#42
Jestem na tak, ale nie należy jakkolwiek przymuszać graczy do czegoś takiego.


Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
#43
(20.07.2017, 23:01)Iksdejszyn napisał(a): Jestem na tak, ale nie należy jakkolwiek przymuszać graczy do czegoś takiego.
Przymuszania nowicjuszy czy przyjmujących? Ci pierwsi mogą po prostu opuścić miejsce w którym się pojawili, drudzy w pełni dobrowolnie ustawiają komendą czy chcą przyjmować.


#44
Ogólnie widzę trzy rzeczy, które odciągają nowych graczy:
1. Brak orientacji - zniechęcił nawet i mnie, sporo z nich nie umie się obsługiwać netherem, a czekanie na dobry resp to katorga, proponuje po prostu dać coś na kształt kompasa wywołanego komendą na własny cuboid, znalezienie owiec nie jest łatwym zadaniem, moim zdaniem jest to strasznie głupie iść po kordach do własnego cuboida, kiedy równie dobrze możemy iść po jego dystansie, kompas nie straci na użytku.
2. System pragnienia - przed pierwszym zagraniem proponuje tutorial zamiast komend i wiki.
3. Śmierć - obojętnie jaka, gracz musi od nowa ganiać do cuboida, proponuje jakąś krótką ochronkę.


Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
#45
Ogólnie widzę trzy rzeczy, które odciągają nowych graczy:
#1. Orientacja to podstawa, jak ktoś nie potrafi tego, nie potrafi niczego. Wystarczy korzystać z mini mapki, wg mnie i ona powinna być wyłączona. 


#2. System pragnienia - jest to totalne zaskoczenie dla gracza, niemiłe. Każdy nowy gracz powinien być wyraźnie ostrzeżony o problemach wynikających z pragnienia. Wkurza mnie, gdy nowy gracz jest zdezorientowany a starzy gracze podpowiadają mu na czacie "to pragnienie". Z tego tekstu kompletnie nic nie wynika, no może poza faktem, że będzie wiedział przez co umrze a nie jak ma sobie z tym poradzić.  To nie jest oczywiste, że ta fraza jest komendą precyzującą problem. To nie jest oczywiste, że trzeba wykopać piasek, przepalić go, nabrać wody...Zazwyczaj gdy ktoś się orientuje w czym problem, jest już za późno. Moim zdaniem każdy nowicjusz powinien zaczynać z butelką wody, która będzie jak pępowina zabezpieczająca moment wejścia w świat słońca odmierzającego cykl życia.

#3. Śmierć, to cudowna sprawa. Można poprzez reinkarnacje zwiedzać mapę. Darmo, losowo. (losowe tepanie). Niech giną, poznają mapę. Zginie raz i drugi z powodu braku łóżka, nauczy się. Mapa nie jest wielka, jest niemalże płaska, zerowa trudność w dotarciu do domu.


#46
@Iksdejszyn, @Bucefal czytaliście pierwszy post w temacie czyli właściwą propozycję? Dla gracza zespawnowanego w nowym systemie wszystkie trzy problemy będą rozwiązane.


#47
(24.07.2017, 09:55)Libter napisał(a): @Iksdejszyn, @Bucefal czytaliście pierwszy post w temacie czyli właściwą propozycję? Dla gracza zespawnowanego w nowym systemie wszystkie trzy problemy będą rozwiązane.

Odniosłem się tylko do wypowiedzi poprzednika.
Pisalem tekst drugi raz bo niechcący zamknąłem okno  i nie pomyślałem o tym by użyć, tak jak to zrobiłem pierwotnie "cytatu".


#48
Nie lepiej byłoby poczekać aż lista chętnych udzielenia pomocy wybuduje małe domki z podstawowymi przedmiotami ( łóżko piecyk skrzynka i stół ) i w kkażdym domku będą się losowo pojawiać nowo przybyli gracze ponieważ większość graczy musiałby zostawiać swoją pracę i sprawdzać czy nie ma u siebie nowego gracza.

Ja byłbym w stanie zbudować takie oto domki które byłyby ważne 7 dni dla.każdego nowego gracza, takich domków mógłbym zbudować ponad 10.


#49
Dlaczego czytając propozycję tak wielu zatrzymuje się w połowie zdania? 
"Od tej pory gracz będzie zobowiązany go utrzymać (żywność, napoje) oraz zapoznać z serwerem" i żadne domki z podstawowymi przedmiotami tej podkreślonej i najważniejszej funkcji nie spełnią. 

Pracy również nie trzeba przerywać, wiadomość o tym pojawi się na chacie. 


#50
To może dodać wprowadzenie dla nowego np "Budzisz się w czyimś łóżku, nie pamiętasz jak tutaj trafiłeś (np) Dom Teecari`ego, on ci wyjaśni jak tu trafiłeś..."
Po tym każdy "helper" się wita i rozjaśnia zasady serwera. Uważam że taki insta spawn u kogoś też nie pomoże odnaleźć się na serwerze.


#51
(27.07.2017, 13:25)Teecari napisał(a): Uważam że taki insta spawn u kogoś też nie pomoże odnaleźć się na serwerze.
Dokładnie.


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#52
Bo to nie "insta spawn" ma się pomóc odnaleźć tylko kontakt z graczem. Taka lokacja pojawiania się na mapie wyeliminuje natomiast konieczność pokonywania przez nowych tysięcy kratek dla uzyskania pomocy.


#53
Będzie jakaś minimalna kwota/ilość godzin, aby moć przyjmować nowicjuszy?


#54
(27.07.2017, 16:07)JanekJaran napisał(a): Będzie jakaś minimalna kwota/ilość godzin, aby moć przyjmować nowicjuszy?
Nie, jedynym wymogiem jest posiadanie łóżka.


#55
(27.07.2017, 16:10)Libter napisał(a): Nie, jedynym wymogiem jest posiadanie łóżka.
Moim zdaniem powinno być takie ograniczenie. Jest to też pewnego rodzaju odpowiedzialność, na przykład /skarga ma takie ograniczenie.


#56
(27.07.2017, 16:11)JanekJaran napisał(a): Moim zdaniem powinno być takie ograniczenie. Jest to też pewnego rodzaju odpowiedzialność, na przykład /skarga ma takie ograniczenie.
Zobaczymy jak wyjdzie, można przyjąć że każdy posiadacz łóżka jest w stanie ponieść taką odpowiedzialność. Poza tym lepiej, żeby ktoś przyjął nowicjusza mając nawet nie najlepszą sytuację materialną niż pozostawić go w dziczy.


#57
Propozycja zrealizowana w v2.2.6, wpisywać /ustaw nowicjusze! :>


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości