Coming Soon ™

Ankieta: Co sądzisz o dodaniu opisanego systemu?
Dobry pomysł, chętnie tworzyłbym nowe punkty pomocy.
76.00%
19 76.00%
Dobry pomysł, chętnie korzystałbym gdy zabraknie jedzenia.
12.00%
3 12.00%
Dobry pomysł, ale nie używałbym.
12.00%
3 12.00%
Zbędne.
0%
0 0%
Razem 25 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.2.2] Pomoc dla nowych graczy?
#1
[Obrazek: v220-pHelp.png]
Od początków serwera gdy po mapie porośniętej lasami biegały zwierzęta wiele się zmieniło - obecnie nowi gracze mogą mieć całkiem spory problem ze zdobyciem żywności, a czasem nawet trudności w stworzeniu pierwszych narzędzi. Jednocześnie realizm serwera odrzuca wszelkie formy kreacji przedmiotów z niczego (np. komendą /kit), a pomoc od graczy dla graczy musi być przeprowadzana ręcznie, aby zapobiec nadużyciom związanym z pozostawianiem skrzyni pełnej przedmiotów.

Wraz z v2.2 istnieje jednak możliwość stworzenia bardziej skutecznego systemu pomocy opartego na dziennym limicie przedmiotów.
Poniżej przykład:
  • Gracz#1 chce pomóc nowym graczom, przy drodze publicznej umieszcza skrzynkę pełną pieczonych ziemniaków oraz ryb i kładzie na niej tabliczkę:
    Kod:
    [Pomoc]
       8  
  • Gracz#2 właśnie pojawił się na serwerze, klika na tabliczkę i otrzymuje pierwsze z brzegu 8 przedmiotów ze skrzynki.
  • Gracz#3 nabrał ochoty na obrabowanie jakiegoś punktu pomocy - po pierwszym kliknięciu na tabliczkę otrzymuje 8 przedmiotów, jednak za drugim razem zamiast kolejnej porcji jedzenia pojawia się informacja o konieczności poczekania do jutra.

Zachęcam do głosowania w ankiecie. Oczywiście opisany powyżej system ma więcej potencjalnych zastosowań niż pomoc nowicjuszom, wszystko zależy od kreatywności graczy ;)


#2
Dałbym możliwość ustawiania co ile można brać przedmioty ze skrzynki
Kod:
[Pomoc]
8
<czas>
<czas> - liczba z jednostką (np. 10s - 10 sekund, 10m - 10 minut, 1d - jeden dzień)


[Obrazek: fElmNP7.png]
#3
Jak najbardziej na tak.


#4
W pełni popieram!


#5
(11.04.2017, 19:01)Norbi napisał(a): <czas> - liczba z jednostką (np. 10s - 10 sekund, 10m - 10 minut, 1d - jeden dzień)
Jak najbardziej jest taka możliwość z zastrzeżeniem, że czas ulega resetowi codziennie w nocy wraz z restartem serwera (nie widzę sensu trwałego zapisywania takich danych).


#6
(11.04.2017, 20:57)Libter napisał(a):
(11.04.2017, 19:01)Norbi napisał(a): <czas> - liczba z jednostką (np. 10s - 10 sekund, 10m - 10 minut, 1d - jeden dzień)
Jak najbardziej jest taka możliwość z zastrzeżeniem, że czas ulega resetowi codziennie w nocy wraz z restartem serwera (nie widzę sensu trwałego zapisywania takich danych).

A nie lepiej załatwić to za pomocą daty?
Na przykład jest tabliczka
[Pomoc]
8
1d

Gracz xyz kliknął na tą tabliczkę 11.04.2017 o 09:12. Plugin zapamiętuje, że użyto tej tabliczki tego dnia i o tej godzinie, wie że za 24 godziny ma działać więc ustawia, że 12.04.2017 o 9:12 tabliczka ma działać, a nie że za np. kilka godzin. To chyba będzie wydajniejsze i nieproblemowe rozwiązanie, tak mi się wydaje. Datę plugin brałby oczywiście z VPS.


#7
Pytanie - gzie jest miejsce na id przedmiotu? Oprócz żarła chciałbym dać czasami coś więcej np. deski.


#8
(11.04.2017, 21:43)DoreK napisał(a): Plugin zapamiętuje, że użyto tej tabliczki tego dnia i o tej godzinie, wie że za 24 godziny ma działać więc ustawia, że 12.04.2017 o 9:12 tabliczka ma działać, a nie że za np. kilka godzin. To chyba będzie wydajniejsze i nieproblemowe rozwiązanie, tak mi się wydaje. Datę plugin brałby oczywiście z VPS.
"Nie widzę sensu trwałego zapisywania takich danych", czyli nie ma mowy o braniu daty z dysku VPS - przechowywanie w ulotnej pamięci znikającej po restarcie serwera powinno całkowicie wystarczyć.

(11.04.2017, 21:51)Atukam72 napisał(a): Pytanie - gzie jest miejsce na id przedmiotu? Oprócz żarła chciałbym dać czasami coś więcej np. deski.
"Gracz#2 właśnie pojawił się na serwerze, klika na tabliczkę i otrzymuje pierwsze z brzegu 8 przedmiotów ze skrzynki."
Czyli osobna skrzynia na deski i na żywność.


#9
@up

Dziękuję za wyjaśnienie. :)


#10
(11.04.2017, 21:53)Libter napisał(a): "Gracz#2 właśnie pojawił się na serwerze, klika na tabliczkę i otrzymuje pierwsze z brzegu 8 przedmiotów ze skrzynki."
Czyli osobna skrzynia na deski i na żywność.

A jak np. rzeczy w skrzynce są poustawianie 4 deski - 4 drewna itd. to jeśli na tabliczce będzie napisane 8 to dostanie 4 drewna i 4 deski?


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#11
(12.04.2017, 07:18)Jqmey napisał(a): A jak np. rzeczy w skrzynce są poustawianie 4 deski - 4 drewna itd. to jeśli na tabliczce będzie napisane 8 to dostanie 4 drewna i 4 deski?
Raczej tak, jednak nie opierałbym możliwości brania za każdym razem różnych przedmiotów na ich ustawieniu w skrzynce - druga skrzynka będzie znacznie pewniejsza.


#12
Ale skrzynki będzie można na cuboidach używać? Gdyż poza cuboidami można użyć tricku z lejem i wyciągnąć wszystko :P


#13
(17.04.2017, 16:05)Janek222 napisał(a): Ale skrzynki będzie można na cuboidach używać? Gdyż poza cuboidami można użyć tricku z lejem i wyciągnąć wszystko :P
Tabliczka [Pomoc] nie zapewni ochrony skrzynki ani nawet samej siebie - potrzebny jest cuboid.

Przedpremierowy opis systemu pomocy dla nowych graczy jest już dostępny na wiki: https://wiki.fcraft.pl/Zasi%C5%82ki#Zasi...i_prywatne


#14
Propozycja zrealizowana w v2.2.2, więcej szczegółów: https://wiki.fcraft.pl/Zasi%C5%82ki#Zasi...i_prywatne.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości