Coming Soon ™

[v2.2.0] Założenia serwera
#1
[Obrazek: principles.png?v=2]
Przyszła wreszcie pora na spisanie najważniejszych założeń serwera, aby były wskazówką dla działań administracyjnych oraz wdrażanych zmian. Usunięcie założenia będzie możliwe wyłącznie w drodze przeznaczonej temu propozycji.

Poniżej szkic - zapraszam do dyskusji oraz propozycji jeśli coś pominąłem:

Założenia ogólne serwerów wolnościowych
[I] Prawa graczy
[I.1] Każdy gracz ma prawo do zawłaszczania terenów i surowców niczyich oraz do swobodnego zarządzania swoją własnością i jej ochrony.
[I.2] Każdy gracz ma prawo do kupna, sprzedaży i innych umów po zaakceptowanych przez obie strony cenach i warunkach.

[II] Ograniczenia serwera
[II.1] Serwer nie może posiadać żadnych budowli poza spawnem/spawnami ani żadnych cuboidów poza potrzebnymi do zabezpieczenia tych budowli.
[II.2] Serwer nie może ustalać cen z wyjątkiem ceny pojedynczego surowca na którym oparta jest waluta.
[II.3] Serwer nie może w żaden inny sposób ingerować w ekonomię z wyjątkiem zmian mechaniki rozgrywki.

[III] Ograniczenia administracji
[III.1] Administrator lub moderator w chwili nie wykonywania swoich obowiązków traktowany jest jako gracz i nie może używać uprawnień w rozgrywce.
[III.2] Administracja i moderacja podlega ograniczeniom określonym w [II] na równi z serwerem.

Założenia specyficzne dla serwera fCraft.pl
[fI] Utrudnienia
[fI.1] Brak teleportacji jest ważną częścią serwera, teleportacja w rozgrywce nie będzie umożliwiana w żadnej formie poza standardową mechaniką Minecrafta.
[fI.2] System wagi jest ważną częścią serwera, nie będzie usuwany ani zbytnio rozluźniany.
[fI.3] Brak spawnu jest całkiem ważną częścią serwera. Serwer nie może posiadać żadnych budowli ani cuboidów (nadpisuje [II.1]).


#2
Założenia zostały spisane na wiki: https://wiki.fcraft.pl/Za%C5%82o%C5%BCenia, wraz z v2.2.0 oficjalnie wchodzą w życie.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości