Coming Soon ™

Ankieta: Zgadzacie się z tym co napisałem?
Tak
18.18%
2 18.18%
Częściowo
54.55%
6 54.55%
Nie
27.27%
3 27.27%
Razem 11 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

serwer oczami nowego gracza
#1
Hej, postanowiłem się z wami podzielić swoimi wrażeniami z chwil spędzonych na serwerze
z punktu widzenia osoby, która widzi go pierwszy raz w życiu na oczy, to tylko moje zdanie.
Im lepiej się zna serwer tym mniej się widzi i rozumie jak to jest na prawdę ;)

Plusy:

- Ciepłe powitanie nowego gracza przy wejściu na serwer.

- Zaangażowana społeczność udzielająca pomocy.

- Dobrze funkcjonujący system informacji pod /pomoc.

- Tryb serwera z wyższej półki, dla ambitniejszych graczy, im mniej ułatwień tym lepiej.

- Podróżowanie, brak teleportów, system działek, drop z rud, handel.

Minusy:

- Strona serwera mocno przeciętna, nie zachęca do wejścia na serwer. Wchodząc na nią pierwszy
raz jedyne co się widzi to dobrze zorganizowane i aktywne forum i to tyle. Intuicyjnie szuka się
informacji o serwerze, co to za tryb, co oferuje, czy ma TSa, dynmapę, sklep, dział z administracją,
regulamin itp. Wszystko gdzieś jest, ale to nie oto chodzi, wchodząc widzi się jedynie tylko forum.
Poruszanie się po stronie, zakładkach i wiki jest mocno nieintuicyjne i męczące, estetycznie ujdzie.

- Serwerowy sklep nie wyjaśnia dobrze co można kupić i jakie korzyści to daje, znikome informacje.

- Dwuznaczność, kiedy jedni gracze zachęcają do gry, inni odradzają.

- Jako nowy gracz pojawiamy się w nie do końca zrozumianym dla siebie miejscu i celu.
Pomyśleć można, że ten teren to spawn serwera, a wtedy to niesamowicie odstrasza od gry.
Po wejściu na serwer zobaczyłem drewnianego kloca z desek do niczego nie podobne.

- Mapa serwa: niesamowity bałagan, kolockowatość, toporność, brak unikatowych biomów. Zbyt
mała powierzchnia sprawia, że jest zbyt duża gęstość zabudowań co powoduje brak poczucia
 wolnego miejsca do zabudowania. Lepiej byłoby dać dużą mapę i uczucie swobody
zamiast zbyt małej i ciasnej, jakby już miała nie pomieścić więcej graczy na serwerze.

Problem: Mapa, każdy wie, że tak być nie może ale nic się z tym nie robi.

Podsumowanie: 

Strona serwera: -
Pomysł na serwer: +
Mechanika serwera: +
Realizacja: +/-
Mapa serwera: -, powód rezygnacji z gry

Na początku serwer budził nadzieję, że to coś więcej niż wiele oklepanych serwerów dla dzieciaków,
natomiast po zobaczeniu jak wygląda mapa i stworzone na niej budowle, złudzenia sobie poszły.

(Utrzymanie serwera to nie problem, mam grupę znajomych gdzie regularne dotacje po 50/100 zł
od głowy to nie problem, i pieniądze są na wszystko. Bardziej tu się liczy w co się mierzy.)

Wszystkiego dobrego!

Nowy gracz,
Filippexo, 24 lata.


Odpowiedz
#2
Z uwagami dot. strony się zgodzę. Forum dobrze sprawuje się na głównej, ale brakuje odnośników do wiki i map w menu - będzie to naprawione w nowym stylu. 

Sklepy są jakie są (zresztą należące do graczy, nie serwera), na tabliczce więcej informacji się nie zmieści. 

Gracze lubią żartować, na to nie ma rady. 

Nowy gracz otrzymuje informację czy pojawił się w losowym miejscy czy w domu innego gracza. Ze zrozumieniem komunikatu nie powinno być problemów, a w razie czego społeczność i komenda /spawn wszystko wyjaśni. 

Uwagi dotyczące mapy jak zawsze czysto subiektywne:
  • Unikalne biomy nie są do niczego potrzebne, domyślne wcale nie są gorsze. 
  • "Mała" mapa (25 kilometrów kwadratowych!, powiększana od czasu do czasu) niesie ze sobą większy poziom trudności. Plądrowanie struktur i jaskiń nie jest już takie łatwe, a dodatkowo gracze są bliżej siebie co ułatwia komunikację. 
  • Poczucie - dobrze powiedziane. Odczuwanie braku wolnego miejsca do zabudowy nie jest tak naprawdę racjonalne w chwili gdy nawet w centrum znajdują się ziemie niczyje, nie wspominając już o nietkniętych rubieżach mapy. Dodatkowo tereny zajęte przez nieaktywnych graczy można uzyskać za pomocą rozbiórki. 

Dziękuję za opinię i liczę na dalszą dyskusję oraz pozostanie w społeczności. Wielu nowych graczy kontynuuje rozgrywkę  traktując takie rzeczy jak mapa jako wyzwanie, a nie element odstraszający :)


Odpowiedz
#3
(09.08.2017, 22:37)Filippexo napisał(a): - Serwerowy sklep nie wyjaśnia dobrze co można kupić i jakie korzyści to daje, znikome informacje.

- Mapa serwa: niesamowity bałagan, kolockowatość, toporność, brak unikatowych biomów. Zbyt
mała powierzchnia sprawia, że jest zbyt duża gęstość zabudowań co powoduje brak poczucia
 wolnego miejsca do zabudowania. Lepiej byłoby dać dużą mapę i uczucie swobody
zamiast zbyt małej i ciasnej, jakby już miała nie pomieścić więcej graczy na serwerze.

Problem: Mapa, każdy wie, że tak być nie może ale nic się z tym nie robi.

1, Czy mozesz podac link do tego sklepu?

2. Na mapie nadal jest duzo miejsca oraz jest ona powiekszana https://fcraft.pl/mapa/


Odpowiedz
#4
"Strona serwera mocno przeciętna, nie zachęca do wejścia na serwer." ale fCraft nie ma "strony serwera", jedynie forum. cały opis rozgrywki znajduje się w prezentacji serwera, z którego raczej przyszedłeś.  tu masz treść tematu, która jest umieszczana w każdym miejscu, gdzie występuje reklama serwera: https://fcraft.pl/temat-prezentacja-serwera-409

"Serwerowy sklep nie wyjaśnia dobrze co można kupić i jakie korzyści to daje, znikome informacje." ja o czymś nie wiem? serwer nie ma przecież sklepu

"Zbyt mała powierzchnia sprawia, że jest zbyt duża gęstość zabudowań co powoduje brak poczucia wolnego miejsca do zabudowania." mapa nie jest za mała. narazie jest 5000x5000 kratek (docelowo 10000x10000) i w większości tereny nie przy centrum nie są zajęte

"natomiast po zobaczeniu jak wygląda mapa i stworzone na niej budowle, złudzenia sobie poszły." mapę tworzą gracze, nie administracja, tu nie ma żadnej ingerencji w teren.


[Obrazek: fElmNP7.png]
Odpowiedz
#5
Jako zwykły gracz dodam, że częściowo się zgadzam.

To prawda, że powinny być bardzo widoczne linki chociażby do dynmapy do której nadal wchodzę po adresie, a nie odnośniku.

Serwerowy sklep? Co masz na myśli, sklep Libtera? Moment wiedziałem co i jak kupić/sprzedać.

Zabawne, wchodzisz na serwer i cały czas jest te 5-10 lub nawet 20 graczy przy 64 slotach i parę z nich napisze, że nie opłaca się grać - przecież widać, że kłamią.

Serio myślisz, że jakiś domek czy klocek to spawn serwera? Odnosząc się do sklepu moment wiedziałem, że jest losowy resp i nie miałem jak w ogóle pomyśleć, że coś może być spawnem.


Posłuchaj, mnie też denerwuje takie coś, że widzę cobbla przy moich górach lub sąsiad nie ściął ostatniego pniaka z drzewa na samej górze, ale gwarantuję Ci, że u mnie taki syf i ciasnota nie panuje - fakt, nie buduje jakoś niesamowicie, mam odsłonięte mechanizmy i proste budowle jednak nie ranią mnie w oczy, a wiesz czym najbardziej oszpeciłem mój krajobraz? /ustaw nowicjusze. Z resztą obok mnie jest "odludzie" idź na sam kraniec mapy, a teren z pewnością jest nietknięty, tam sobie możesz budować, ewentualnie poszukać coś nieco mniej poniszczonego i spróbować to poprawić.


Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
Odpowiedz
#6
1. Strona serwera... Fakt faktem można by zrobić fajną stronę serwera z najistotniejszymi kategoriami takimi jak info czy wiki oraz podpiąć do tego forum. Najprostsze rozwiązanie to choćby darmowy wordpress czy nawet już zapłacić te grosze i mieć unikatowy link... Tylko czy to potrzebne? Zawsze można przerobić to forum żeby ustylizować je nieco na coś a'la strona.

2. Nie wiem czemu się wszyscy powyżej uparli na sklepy w grze itd... Przecież od razu widać że człowiekowi chodziło o "dobrowolne wpłaty na serwer" czy jak tam to Libter nazwał. I gość ma rację, bo choć dużo to nie daje, to przez chwilę miałem problem to odnaleźć, a w sumie jak już ktoś wywalił troche pesos to niech ma zaszczytne miejsce gdzieś w widocznym miejscu a nie "wspomnielim to wspomnielim, nikt sie nie przyczepi"

3. Mapa. Ciągle przytaczacie przykład centrum gdzie "jest jeszcze teren niczyj". Jednak nie patrzcie tylko przez pryzmat swojej osoby. Różni są ludzie. Ja np. wywaliłem daleko pod wcześniejszy kraniec mapy by nie mieć żadnego sąsiedztwa (które i tak się z czasem niestety pojawiło). Nie każdemu podoba się perspektywa posiadania terenu gdzie zaraz za jego końcem rośnie kamienne niewiadomo co na 100 kratek w górę czy inne wytwory... a nie oszukujmy się, większość budowli właśnie tak wygląda. Może i są funkcjonalne, ale estetyka umarła. Jak autor wspomniał: nic się z tym nie zrobi, ale nie przytaczajcie w koło argumentów o tym centrum. Polezie tam gracz, zobaczy ten wszechobecny burdel za przeproszeniem i ucieknie szybko. (na hardzie centrum jak kalejdoskop, każdy budynek z innej bajki- troche zamków troche nowoczesnego troche kupy)

4. Skoro ludzie mają taki problem z losowym spawnem to można by ogarnąć jakiś napis który wyświetla się po pierwszym respie coś w stylu "budzisz się w nieznanym miejscu". Sam osobiście nie miałem problemu bo przeczytałem prezentację (i polecam robić to każdemu choćby z szacunku do autora który nie pieprznął dziadostwa z szablonu, a i dowiedzieć się można sporo zamiast wejść i truć dupe wszystkim na serwerze tekstami z dupy: "jak sie robi gildie" czy "kto sojusz dawaj klepa pivipi").


Odpowiedz
#7
Centrum aktualnie przechodzi chyba renesans, te rozbiórki, wieżowce itd.. :D    Chociaż jak mam być szczery to wątpię żeby centrum kiedykolwiek miało posiadać jakikolwiek porządek i większą estetykę. 

Co do strony serwera, muszę się zgodzić i szczerzę wątpię aby nowy styl forum w czymś pomógł, może jednak jakiś sens miała by strona ala wizytówka, jakaś wewnętrzna galeria z tą ładniejszą częścią serwera, opis, podstrona z opisem donacji itp.. User experience z obecnej jest przeciętny.  ._.

Fakt, iż nowi gracze się gubią po wejściu na serwer mnie nie dziwi, ja to widzę mniej więcej tak, że same powiadomienie na chacie to nic bo mało kto tam patrzy na tyle wcześnie, żeby informacja o obudzeniu się w nieznanym miejscu była widoczna. W ciągu zaledwie chwili na czacie pojawi się wystarczająco dużo wiadomości by nowy gracz nie zwrócił uwagi na małą linijkę, która informuje o losowym miejscu spawnu. Łatwo to rozwiązać wystarczy wyświetlić tą wiadomość w taki sposób jak wyświetla ją komenda /title.

Przemyślałbym również zwiększenie zasięgu losowego spawnu by ten mógł wyrzuć na trochę dalsze tereny.


Odpowiedz
#8
Czy tylko ja miałem same pozytywne wrażenia kiedy zacząłem grać?


Odpowiedz
#9
(10.08.2017, 09:42)PolskiPro napisał(a): Czy tylko ja miałem same pozytywne wrażenia kiedy zacząłem grać?


Nie tylko ty.


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
Odpowiedz
#10
Strona
@FiLip2201 trzeba odróżnić user experience od "newbie experience" o którym tutaj mówimy. Rolę wizytówki pełnią prezentacje serwera oraz wiki (do której brakuje jedynie linka w menu) - nie widzę sensu umieszczania na głównej statycznej strony do przeczytania w 10 minut zamiast aktywnego forum, które jest najważniejszym elementem fCrafta zaraz po serwerze.

Mapa
@DeatPierate przykład ziemi niczyjej w centrum dobry, bo pokazuje że miejsce do budowy znajdzie się wszędzie przez co pisanie o "braku poczucia wolnego miejsca do zabudowania" jest mocno naciągane. Oczywiście jeśli ktoś nie lubi sąsiadów może przeprowadzić się bliżej granicy, ale nie jest to powodem do narzekań.

Spawn nowicjuszy
@DeatPierate od początku jest napis, problem jedynie w czytaniu chatu.
@FiLip2201 zasięg losowego spawnu to 2000 kratek, raczej wystarczająco spory. Wyświetlanie wiadomości jako /title jest dobrym pomysłem, choć z drugiej strony szkoda że nawet przeczytanie chatu od początku jest już dla wielu nowych barierą nie do przeskoczenia i konieczne są bardziej intuicyjne rozwiązania :P


Odpowiedz
#11
Znam serwer, który ma -25k x+25k mapkę, autorskie biomy, istnieje od wielu lat i jest pusty, całkowicie pusty. W sumie skłamałem, niemalże każdy serwer jaki odwiedzałem zionął pustkami. Nie ważne co proponował, styl gry, ilość modyfikacji. Coś po prostu tam nie"pykło" (pomijam serwery gdzie slotów jest 1000, graczy 800 a ty nikogo nie znasz i nie poznasz, bo wszyscy to boty i dzieci hard full adhd.

Człowiek jest istotą społeczną z wbudowaną funkcją "chcę być sam". Lubimy żyć w społeczności zachowując swoją odrębność. Cieżko to pogodzić, bo jednocześnie chcielibyśmy żyć w centrum i jednocześnie chcielibyśmy mieć ranczo wielkości Teksasu, z tego też powodu tak trudno jest zbudować społeczność która będzie rezonować. 
Dlatego dla mnie największą wartością dodaną są gracze, społeczność.

Te wskaźniki ocen ->Strona serwera: -Pomysł na serwer: +Mechanika serwera: + można się z nimi łatwo zgodzić, można z nimi polemizować ale nic nie zmieni faktu, że cokolwiek byśmy (administracja) w tej kwestii zmienili, to gracze, ich mentalność zdefiniuje, czy poziom zejedwabistości jest radosny, czy pszenno buraczany. W mojej ocenie tylko gracze są wartością w którą trzeba inwestować/oceniać. 
Zamiast pytań o forum, powinniśmy zwrócić uwagę jak często gracze chcą się wypowiadać i jak często ich uwagi brane są pod uwagę, w ogóle są czytane.
Zamiast...powinien być wskaźnik znużenia grą na serwerze. 

(czy ja pisałem na temat?)


Odpowiedz
#12
(10.08.2017, 09:42)PolskiPro napisał(a): Czy tylko ja miałem same pozytywne wrażenia kiedy zacząłem grać?

Nie. Ja też. Jestem stary gracz, także wiekiem. I siedzę tu nadal, chociaż hard mnie trochę wnerwił (@Libter wie, czym) ;)

X.

PS. Mój dzieciak i moja żona też tu grają :D


Odpowiedz
  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości