Coming Soon ™

Ankieta: Czy jesteś za?
Tak.
38.46%
10 38.46%
Tak, ale dopiero za 2-3 miesiące.
7.69%
2 7.69%
Nie.
50.00%
13 50.00%
Nie mam zdania.
3.85%
1 3.85%
Razem 26 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Reset mapy?
#1
Witam.

Chciałbym złożyć propozycję zresetowania mapy na serwerze fCraft. Dlaczego?
  • Aktualna mapa jest zgriefowana i to we wszystkich trzech wymiarach.
  • Jest zajęta budowlami nieaktywnych grudniowych graczy.
  • Nowa mapa to okazja na rozpoczęcie od nowa i stworzenie lepszego centrum, nowych miast, nowej infrastruktury itd.
  • Przy okazji można dodać RTG (Realistic Terrain Generator).


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#2
Z jednej strony byłoby super zaczynać od nowa na identycznym poziomie, więcej zabawy itd. jednak na reset mapy jest dużo za wcześnie. Co do innego generatora (w tym przypadku RTG) to nie jestem ani na nie, ani na tak z jednej strony super taka odmiana a z drugiej dla mnie jednym z uroków MC jest właśnie ten "styl" biomów.


 
PS: Wracasz na serwer @Jqmey ?


#3
Ja bym bardzo chciał ukrzeć customowe biomy. To jest to. Przy okazji zgadzam sie z resztą punktów wymienionych ww temacie.


[Obrazek: fElmNP7.png]
#4
Pisanie o grudniowych graczach których było kilkunastu to znaczna przesada, jednak styczniowych, lutowych czy marcowych jak najbardziej :P

RTG wygląda dobrze, ale nie nadaje się ze względu na drzewa - większość graczy nie podejmie się ścinania cienkiego i kilkunasto/kilkudziesięcio-metrowego drzewa zostawiając czubki wiszące w powietrzu:
[Obrazek: 5dw7RIG.gif]

Odnośnie griefu:
  • End został przeczyszczony w ciągu mniej niż miesiąca po otwarciu. Ten wymiar służy niemal wyłącznie do plądrowania, więc jest to nieuniknione.
  • Nether nadal zawiera kwarc, a później można go powiększyć - w tej kwestii nie widzę problemu.
  • Zwykły świat w centrum nie wygląda najlepiej (chociaż zdarzają się takie przypadki jak nienaruszona puszcza 100 kratek od centrum handlowego), ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozebrać nieaktywne cuboidy, zasadzić roślinność i zrewitalizować teren lub w przypadku lenistwa wyprowadzić się bliżej granic mapy (które od v2.2.0 będą jeszcze powiększane).


#5
Drzewa to chyba najmniej znaczący problem :)


[Obrazek: fElmNP7.png]
#6
To co się z nimi stanie jest bardzo znaczącym problemem, który należy uwzględnić przy wyborze generatora. Wybór generatora nie wpływa jednak na pozostałą część propozycji.


#7
Przydało by się cudeńko co potrafiłoby za symulować upadek drzewa, ale z tego co wiem nawet te co niby symulują to działają bardzo przeciętnie. Potrzebne jeśli już byłoby inne rozwiązanie, albo coś autorskiego co lepiej działa.


#8
(26.05.2017, 10:58)FiLip2201 napisał(a): Z jednej strony byłoby super zaczynać od nowa na identycznym poziomie, więcej zabawy itd. jednak na reset mapy jest dużo za wcześnie. Co do innego generatora (w tym przypadku RTG) to nie jestem ani na nie, ani na tak z jednej strony super taka odmiana a z drugiej dla mnie jednym z uroków MC jest właśnie ten "styl" biomów.


 
PS: Wracasz na serwer @Jqmey ?

Na reset mapy nie jest za wcześnie, ta ma już 6 miesięcy. Chętnie wrócę na serwer, jeśli nastąpi reset mapy.

(26.05.2017, 11:13)Libter napisał(a): Pisanie o grudniowych graczach których było kilkunastu to znaczna przesada, jednak styczniowych, lutowych czy marcowych jak najbardziej :P

RTG wygląda dobrze, ale nie nadaje się ze względu na drzewa - większość graczy nie podejmie się ścinania cienkiego i kilkunasto/kilkudziesięcio-metrowego drzewa zostawiając czubki wiszące w powietrzu:
[Obrazek: 5dw7RIG.gif]

Odnośnie griefu:
  • End został przeczyszczony w ciągu mniej niż miesiąca po otwarciu. Ten wymiar służy niemal wyłącznie do plądrowania, więc jest to nieuniknione.
  • Nether nadal zawiera kwarc, a później można go powiększyć - w tej kwestii nie widzę problemu.
  • Zwykły świat w centrum nie wygląda najlepiej (chociaż zdarzają się takie przypadki jak nienaruszona puszcza 100 kratek od centrum handlowego), ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby rozebrać nieaktywne cuboidy, zasadzić roślinność i zrewitalizować teren lub w przypadku lenistwa wyprowadzić się bliżej granic mapy (które od v2.2.0 będą jeszcze powiększane).

Już teraz drzewa są często pozostawione w powietrzu, gracze którym zależy na estetyce mapy będą ścinali całe, a inni zachowania swojego nie zmienią niestety. Chodzi o griefowanie terenu dziurami, nieestetycznymi budowlami z cobla i dirta itp. - nie chodzi tylko o kwarc/struktury (choć o griefowanie (nie plądrowanie!) struktur też chodzi). Zwykły świat nie tylko w centrum nie wygląda najlepiej, nie chodzi tylko o budowle na cuboidach, ale także o różnego rodzaju "kupki" pozostawione na mapie typu dziury w ziemi, "słupy" itp.

Wszystkie te problemy jest w stanie rozwiązać reset mapy (a także problem małej ilości graczy ;)).


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#9
Jak dla mnie drzewa z RTG nie stanowią problemu. Problem pojawia sie zawsze ale z czasem sam sie rozwiąze. Jak ? A natomiast tak, ze pozostawione czubki beda zmuszeni sciąć gracze którzy takowych drzew w okolicy nie widzą ;) mało kto po ścięciu przemecza się by zasadzić nowe ^^

Druga sprawa. Mapa ma 6 miesiecy i jest dodatkowo od startu serwera. 70% zniszczonego terenu i pozostalych budowli to budowle graczy albo zbanowanych, albo juz nieaktywnych od dawna. Przykładami szpecących budowli są; papjer_dom (od 1 do 10) papjer_zamek (od 1 do bodaj 5) i wielu zbanowanych.

Dodatkowo cuboidy utworzone na mapie robią dodatkowy sajgon dookola spawna (500 kratek w kazda strone)

Dlaczego chce resetu ? 

W pigułce;
-nowa mapa to nowe mozliwosci i inne życie
-jestem za tym by na nowej edycji utworzyć ch/spawn na 0.0 i zakazać budowy 300kratek w około spawnu. Zez
Zezwolic jedynie tym co ładnie budują ;) po to by powstalo cos w rodzaju miasta ;)
-nowy nietknięty teren i całkiem nowy krajobraz.
-dodanie RTG ;)
-Serwer zyska na graczach, powroca starzy i pojawia sie tez nowi ;)


#10
(26.05.2017, 12:52)Reizernarog napisał(a): -jestem za tym by na nowej edycji utworzyć ch/spawn na 0.0 i zakazać budowy 300kratek w około spawnu. Zez
Zezwolic jedynie tym co ładnie budują ;) po to by powstalo cos w rodzaju miasta ;)

Z tym akurat się nie zgodzę bo to zaprzecza idei serwera (można to rozwiązać tym, że ktoś po starcie wybuduje działki w centrum i da tylko ładnie budującym), natomiast z resztą w pełni.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#11
Serwerom są potrzebne zmiany mapy co jakiś czas, a ja uważam, że wraz z nadejściem v2.2 powinna zostać zresetowana.


#12
Popieram reset, pół roku to długi okres czasu.


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#13
(26.05.2017, 14:00)jahumen napisał(a): Popieram reset, pół roku to długi okres czasu.

Zachęcam w związku z tym do zagłosowania w ankiecie na tak.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#14
(26.05.2017, 12:29)FiLip2201 napisał(a): Przydało by się cudeńko co potrafiłoby za symulować upadek drzewa, ale z tego co wiem nawet te co niby symulują to działają bardzo przeciętnie. Potrzebne jeśli już byłoby inne rozwiązanie, albo coś autorskiego co lepiej działa.
Takie rozwiązanie byłoby najlepsze, jednak niestety nie działa ze względu na mechanikę MC związaną z latającymi blokami (https://fcraft.pl/temat-%C5%9Bci%C4%99ci...88#pid4788).

Kończąc kwestię RTG - co najwyżej do przetestowania na nowej edycji easy jeśli kiedyś będzie, na stabilny serwer na razie się nie nadaje.

Resety mapy służą wyciśnięciu jak największej liczby godzin gry z tych samych graczy co tylko tymczasowo wygląda jak wzrost aktywności. Nie widzę takiej potrzeby - kto raz się znudził za drugim razem znudzi się jeszcze szybciej, lepiej polegać na nowych.

fCraft jest serwerem, na którym mapa zmienia się "docelowo niezwykle rzadko lub w ogóle" (https://wiki.fcraft.pl/Wersjonowanie). Nadal widzę wiele możliwości rozgrywki i przebudowy zamiast zaczynania od nowa - o resecie mapy można zacząć myśleć po półtora roku od startu serwera lub najlepiej dopiero po powiększeniu mapy do ostatecznych rozmiarów (10k * 10k kratek czyli ponad 6 razy większa niż obecna!). Podsumowując: https://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4


#15
(26.05.2017, 14:53)Libter napisał(a): Kończąc kwestię RTG - co najwyżej do przetestowania na nowej edycji easy jeśli kiedyś będzie, na stabilny serwer na razie się nie nadaje.

Resety mapy służą wyciśnięciu jak największej liczby godzin gry z tych samych graczy co tylko tymczasowo wygląda jak wzrost aktywności. Nie widzę takiej potrzeby - kto raz się znudził za drugim razem znudzi się jeszcze szybciej, lepiej polegać na nowych.

fCraft jest serwerem, na którym mapa zmienia się "docelowo niezwykle rzadko lub w ogóle" (https://wiki.fcraft.pl/Wersjonowanie). Nadal widzę wiele możliwości rozgrywki i przebudowy zamiast zaczynania od nowa - o resecie mapy można zacząć myśleć po półtora roku od startu serwera lub najlepiej dopiero po powiększeniu mapy do ostatecznych rozmiarów (10k * 10k kratek czyli ponad 6 razy większa niż obecna!). Podsumowując: https://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

Zgriefowana mapa nie zachęca nowych graczy do pozostania na serwerze, więc to nie tylko kwestia starych graczy.
Prawie 4500 godzin istnienia serwera jest czasem, po którym powinien nastąpić reset


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#16
Czy ktoś z was grał na ankapku? A wiecie że tam mapa miała ponad rok? Serio, wciąż się znajdywało tereny godne zamieszkania, surowce były, tylko budynki wygenerowane spustoszone lub zniszczone (był pewien idiota co się bawił w araba i wysadzał wioski). Domki z dirta i cobbla? Rozwalcie je. Po prostu. Stare budynki zimowych graczy? No to złóż podanie albo zorganizuj czyszczenie mapy, taki event - uczestnicy czyszczenia maja prawo niszczyć wyznaczone budynki, a admin/mod kierujący czyszczeniem usuwa cuboidy. Takie podanie tylko masowe i można sprzątać całe cuboidy dynamiczniej niżeli przez samo podanie. Jeżeli uważasz, że to by nie przeszło, to powiem tyle, że na ankapku było kilka takich eventów i były skuteczne.

Po za tym, dlaczego NIE warto resetować mapy?
- Mamy dopiero 2/5 dostępnej mapy.
- Zniszczona będzie wartościowa praca wielu graczy.
- Zmarnuje się cały poświęcony czas na servie.

P.S. Jeżeli chcecie RTG to się nauczcie budować. Klocek z kwarcu lub szmaragdu będzie paskudnie wyglądał, a ładny krajobraz nie doda mu uroku.


#17
(26.05.2017, 15:07)Atukam72 napisał(a): - Mamy dopiero 2/5 dostępnej mapy.
- Zniszczona będzie wartościowa praca wielu graczy.
- Zmarnuje się cały poświęcony czas na servie.

Mówienie o części dostępnej mapy trochę bez sensu. Co do zmarnowanego czasu - trudno uznać za zmarnowany czas spędzony na dobrym serwerze z (w większości) fajnymi graczami ;). Natomiast RTG ma być urozmaiceniem i nie wiem jaki to ma związek z ładnym budowaniem.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#18
Dobrze, że reset został anulowany. Na mapie jest mnóstwo wspaniałych budowli, które po resecie mapy zostałyby utracone. Wkrótce w propozycjach podam inny sposób na rozwiązanie problemu zaśmiecenia świata. Wracając do tematu: Gdyby doszło do resetu mapy, ja i myślę, że wielu innych graczy, odeszłoby z servera, bo zazwyczaj po pierwszym resecie wiadomo, że kiedyś będzie drugi, co oznacza wymazanie potencjalnie kolejnych dzieł. Po zdobyciu diamentowych narzędzi jedni kończą rozgrywkę, a drudzy budują coś dużego, co nie jest domem. Po dowiedzeniu się o resetach wstrzymają te plany oraz skończą rozgrywkę na serverze. To moja opinia.


#19
@Atukam72 obecna część mapy jest jeszcze mniejsza* - dokładnie 4/25 całości, a po wdrożeniu v2.2.0 na początku lipca będzie już 1/4 ;)
* Liczy się powierzchnia, nie długość boków.

(26.05.2017, 15:09)Jqmey napisał(a): Mówienie o części dostępnej mapy trochę bez sensu.
Mówienie o części dostępnej mapy ma bardzo wiele sensu - wskazuje, że jeszcze pięć "map" obecnych rozmiarów czeka na zagospodarowanie nową infrastrukturą, miastami i budowlami - dlaczego nie przeniesiecie się tam po poszerzeniu granic w celu budowy nowego świata bez niszczenia starego?


#20
Ja np. bardzo bym chciał reseta mapy


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości