Coming Soon ™

Ankieta: Które nowości powinny pojawić się już w v2.2.0?
Dodanie systemu pragnienia (https://fcraft.pl/temat-v2-2-dodanie-sys...nienia-525)
17.14%
12 17.14%
Globalne PvP na serwerze (https://fcraft.pl/temat-v2-2-globalne-pv...rwerze-555)
17.14%
12 17.14%
System prac na cuboidach (https://fcraft.pl/temat-v2-2-system-prac...oidach-513)
37.14%
26 37.14%
Pomoc dla nowych graczy (https://fcraft.pl/temat-v2-2-pomoc-dla-n...graczy-439)
11.43%
8 11.43%
Nowy, responsywny styl forum (https://fcraft.pl/temat-v2-2-w-drodze-do-v2-2-400)
17.14%
12 17.14%
Razem 70 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Nadchodzi Rewolucyjna Aktualizacja (v2.2.0)
#1
[Obrazek: 2.2.0.png?v=2]
Ostatnia aktualizacja przed rozpoczęciem serii v2.2 została właśnie wydana, przygotowania czas zacząć!

Wydanie pierwszej aktualizacji z nowej serii - v2.2.0 planuję jednak powiązać ściśle z wydaniem Minecrafta 1.12 (wraz z silnikiem dla serwerów i potrzebnymi modyfikacjami) co uniemożliwia realizację wszystkich propozycji otagowanych jako [v2.2]. Zapraszam do głosowania w ankiecie aby wybrać najważniejsze z nich - każdy użytkownik może oddać wybrać maksymalnie dwie nowości.

Przewidywane zmiany:
  • Minecraft 1.12 wraz ze znacznie szybszym chodzeniem po betonie!
  • Nowe logo serwera.
  • Powiększenie mapy.
  • Bardziej optymalny silnik wraz z odpowiednią konfiguracją zmniejszającą lagi.
  • Usunięcie komendy /rg i /pvp.
  • I kilka sporych nowości zależnie od wyników ankiety.
Proszę także o pomoc w wymyśleniu nazwy :>


#2
Zagłosowałem na nowy styl forum (ze względu na responsywność) oraz system prac (wreszcie coś innego niż te wszystkie prace z pluginu jobs :>).
a teraz na co nie zagłosowałem i dlaczego:
  • System pragnienia - bo nie gram na zwykłym fcrafcie, a wprowadzenie tego nie zmienia nic na easy.
  • Globalne PvP - bo twierdzę, że narobi to więcej złego niż dobrego, w sumie jakby nie to dobrowolne pvp to i na easy bym chyba nie grał, nie lubie pvp :<
  • Pomoc dla nowych graczy - bo twierdzę, że takich hojnych graczy jest bardzo mało :V


#3
(11.05.2017, 14:28)Vendrome napisał(a):
  • Globalne PvP - bo twierdzę, że narobi to więcej złego niż dobrego, w sumie jakby nie to dobrowolne pvp to i na easy bym chyba nie grał, nie lubie pvp :<
Wdrożenie globalnego PvP zakłada nadal jego dobrowolność o ile nie łamie się praw innych graczy, którzy będą mieli możliwość odwetu :>


#4
(11.05.2017, 14:28)Vendrome napisał(a): Globalne PvP - bo twierdzę, że narobi to więcej złego niż dobrego, w sumie jakby nie to dobrowolne pvp to i na easy bym chyba nie grał, nie lubie pvp [Obrazek: :%3C.png]
(11.05.2017, 14:28)Vendrome napisał(a): Pomoc dla nowych graczy - bo twierdzę, że takich hojnych graczy jest bardzo mało :V

Co do tego pana ^

[spoiler][Obrazek: kQixTKX.jpg][/spoiler]


Co do tematu. Zagłosowałem za:


1. Globalnym PvP, gdyż chcę mieć możliwość wykurzyć z sąsiedztwa grieferów, żebraków i lewaków osoby, z którymi jest spory problem.
2. Miejscami pracy dla graczy. Jak zobaczyłem taką opcję to aż mi się zamarzył tartak. :)


#5
Wszystko mi się podoba.

@Libter proponuję nazwę Globalna Aktualizacja albo Realistyczna Aktualizacja


#6
(11.05.2017, 16:28)CzarnyRedziu napisał(a): Wszystko mi się podoba.
I w ramach serii v2.2 wszystko będzie, trzeba tylko wyznaczyć co najpierw :>


#7
Wszystko po za pragnieniem.


#8
Zagłosowałem na system pragnienia i globalne PvP.

System pragnienia - wg mnie powinien nawet zostać dodany do MC vanilla, znacznie urozmaiciłoby to rozgrywkę, podobnie jak niegdyś dodanie głodu.
Globalne PvP - świetny pomysł, umożliwiłoby to, jak napisał Libter, ukaranie nękającego nas gracza na własną rękę i ewentualną zemstę. Problem z bezpodstawnie zabijającymi graczami chyba szybko rozwiązałby się sam, bo wszystkie przeszkadzające raki i trolle załapałyby po banie i straciłyby ochotę na "zabawę". 

Dlaczego nie wybrałem: 
Systemu prac - wielu graczy, szczególnie nowych, zniechęciłoby to do pozyskiwania pieniędzy w tradycyjny sposób (eksplorowanie świata, szukając kopalni i złota oraz handel z innymi graczami).
Pomocy dla nowych graczy - przez swoją survivalową koncepcję zwykły fcraft.pl jest serwerem o dość wysokim poziomie trudności, a stworzenie np. punktów z darmowymi ziemniakami byłoby zbędne, gdyż spokojnie wszyscy do tej pory dali sobie radę z pozyskaniem jedzonka. Poza tym zepsułoby to całą zabawę związaną z jego zdobywaniem. Sam pamiętam, jak trudziłem się podczas szukania kogoś, kto sprzedałby mi marchewki i pyrki i kiedy sprowadzałem na cuboid zwierzęta hodowlane.
Nowego stylu forum - niepotrzebny, póki co forum wygląda spoko, a nie wniosłoby to kompletnie żadnych zmian w rozgrywce.

To tyle ode mnie :3


#9
Responsywny styl musi być. Niefajnie korzysta się z tego forum na telefonie, gdy nie chce się instalować zbędnych rzeczy typu Tapatalk.
/edit: @Libter proponuję nazwę Rewolucyjna Aktualizacja.


#10
(12.05.2017, 08:46)DoreK napisał(a): Responsywny styl musi być. Niefajnie korzysta się z tego forum na telefonie, gdy nie chce się instalować zbędnych rzeczy typu Tapatalk.

Mi tam na telefunie korzysta się całkiem znośnie... w każdym razie nieam powodu do narzekania.

*Szajsung Galaxy J3 2k16*


#11
(11.05.2017, 22:12)Locyc napisał(a): Dlaczego nie wybrałem: 
Systemu prac - wielu graczy, szczególnie nowych, zniechęciłoby to do pozyskiwania pieniędzy w tradycyjny sposób (eksplorowanie świata, szukając kopalni i złota oraz handel z innymi graczami).
Pomocy dla nowych graczy - przez swoją survivalową koncepcję zwykły fcraft.pl jest serwerem o dość wysokim poziomie trudności, a stworzenie np. punktów z darmowymi ziemniakami byłoby zbędne, gdyż spokojnie wszyscy do tej pory dali sobie radę z pozyskaniem jedzonka. Poza tym zepsułoby to całą zabawę związaną z jego zdobywaniem. Sam pamiętam, jak trudziłem się podczas szukania kogoś, kto sprzedałby mi marchewki i pyrki i kiedy sprowadzałem na cuboid zwierzęta hodowlane.
  • System prac jest formą handlu z innymi graczami - sprzedaje się czas poświęcony na wykonywanie konkretnej czynności.
  • Zdobycie stacków jedzenia za kilka dolarów już obecnie nie jest problemem, dodatkowa pomoc umożliwiłaby rozpoczęcie rozgrywki nowym graczom - przy obecnym rozwoju mapy bardzo ciężko samodzielnie coś upolować.

Na chwilę obecną największą popularnością cieszy się system prac, zostanie on wprowadzony w pierwszej kolejności.


#12
Wybrałem system pragnienia oraz system prac, ponieważ:
1. Pragnienie utrudniłoby nieco rozgrywkę ( ale też bez przesady jak system wagi :P ) oraz dawało nowym graczom poczucie inności tego servera.
2. System prac pomoże szczególnie małym graczom w zdobywaniu pieniędzy.

Dlaczego nie wybrałem:
1. Globalne PVP zniechęciłoby mnie totalnie do servera. ( Wolałbym wnioski o włączenie permanentnego PVP dla awanturującego się gracza) 
2. Pomoc dla graczy zbyt mocno ułatwiłaby rozgrywkę, poza tym jak ktoś chce pomóc to i tak to zrobi.
3. Nowe forum, ponieważ obecnie mi się podoba :)


#13
Zmieniłem zdanie i zagłosowałem na system globalnego pvp, bo w sumie jest to fajna opcja. 
Do większości, którzy się tu wypowiadali, nie zrozumieliście tego. PVP nadal będzie "opcjonalne", zabijanie dla przyjemności będzie karane. Chodzi jedynie o możliwość zabicia gracza, który wchodzi nam na cuboid bez naszej zgody itp.

Nowe forum to nieistotny szczegół, pomoc raczej też nie ma sensu - zawsze można sprzedawać jedzenie za 0.01$ lub po prostu poprosić o nie na chacie. Dodatkowo byłoby to zbytnie ułatwienie dla nowych graczy.

Pragnienie to już ciekawsza forma, jednak rewolucji nie ma, wystarczy nosić w enderchescie shulkera, a w nim sporo wody/soków.
"Poniżej 50% nawodnienia zaczynają się drobne negatywne efekty"
A własnie powinny być co raz bardziej i mocniej negatywne, aż staną się naprawdę uciążliwe. Osłabienie (to w pvp), wolniejsze kopanie, wolniejsza prędkość, zmniejszenie ilości możliwych przedmiotów do podniesienia, halucynacje i ślepota - wszystko raczej proste do realizacji i sensowne.

Prace są spoko, jednak wszystko idzie rozwiązać, np. cuboid tylko na pole ziemniaków + w miarę opłacalny skup obok. Nieistotne do zrobienia JUŻ TERAZ NATYCHMIAST.

Mimo wszystko skupiłbym się najpierw na realizacji podpunktu z PVP, bo przypominam, nie chodzi o PVP pokroju tego z easyhc, tylko zabijanie graczy, którzy próbują nas trollować, irytować itp.


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#14
@jahumen wg. Mnie nowy STYL forum a nie mowe forum bardzo soę przydam przeglądanie forum na telefonie to uciążliwość. Ciemny styl jak najbardziej potrzebny :)


[Obrazek: fElmNP7.png]
#15
To przeglądaj na komputerze, w minecrafta też nie grasz na telefonie. Poza tym na moim telefonie forum działa bez zarzutów, a wcale nie mam jakiegoś sprzętu z NASA.


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#16
Jeśli źle wam działa forum na telefonie (chociaż mi wszystko BARDZO dobrze działa) to zawsze możecie skorzystać z tapatalka :)


#17
Chodzi tu raczej o wygodę korzystania a nie o źle działanie, bez responsywnego theme naprawdę niewygodnie się korzysta bez użycia taptalka, a nie wszyscy chcą instalować aplikacje. :)


#18
Zostaje przyjęta nazwa "Rewolucyjna Aktualizacja". 

Minecraft 1.12 w wersji prerelease 2 został uruchomiony na serwerze testowym i po aktualizacjach kilku pluginów wszystko wydaje się działać poprawnie:
[Obrazek: jJDFVhH.png]
Dzięki odpowiednim zamiennikom potrzebnych modyfikacji - serwer zostanie zaktualizowany do Minecrafta 1.12 niezwłocznie po oficjalnym wydaniu oraz aktualizacji silnika.


#19
(19.05.2017, 20:24)Libter napisał(a): Dzięki odpowiednim zamiennikom potrzebnych modyfikacji - serwer zostanie zaktualizowany do Minecrafta 1.12 niezwłocznie po oficjalnym wydaniu oraz aktualizacji silnika.

Najlepsza wiadomość dnia. :)


#20
Serwer testowy został zaktualizowany do Minecrafta 1.12 (prerelease 5), wszystkie niedziałające pluginy zostały zaktualizowane lub poprawione.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości