Coming Soon ™

Master buildersi wystąp!
#1
Ponieważ się rozbudowujemy, mamy też coraz więcej osadników (pomimo hord zombie które ich często nękają) coraz więcej osób chce u nas posiadać kamienice, domek, budkę lub namiocik. Postanowiłem zaprosić do wspólnej zabawy wszystkich chętnych z zacięciem do budowania. Mamy trochę terenu i nieco zasobów (podkreślam słowo "nieco", to nie znaczy nieskończenie wiele, to znaczy "troszeczkę"). Jest tez ogólny plan zagospodarowania przestrzennego, oraz baza podstawowych projektów, które można w ograniczonym zakresie modyfikować*.

*)

Wyjaśniam o co chodzi:
Ogólny plan zagospodarowania przestrzennego to jest taki projekt który powinno mieć zrobione każde miasto, gmina czy nawet wioska. Są w nim zaznaczone obszary gdzie ma być zabudowa przemysłowa, gdzie handlowo-usługowa, gdzie mieszkania w wielopiętrowych budynkach a gdzie wolnostojące domki. Ludzie lubią wiedzieć czego mają się spodziewać. Jak ktoś wybuduje sobie dom to nie chciałby obudzić się koło fabryki która powstała przez noc za płotem. Jeśli miasto czy gmina ma plan zagospodarowania przestrzennego, takie rzeczy się nie powinny wydarzać. Na planie zaznaczone jest możliwie szczegółowo co i gdzie wolno budować. Zaznaczone są tez przyszłe duże projekty, które mogłyby pomagać lub przeszkadzać mieszkańcom w ich planach (np. projekt drogi pomaga, na razie jest puste pole ale gmina zapowiada budowę drogi, będzie dojazd - a projekt lotniska przeszkadza... będą latać nisko samoloty, hałas, i obostrzenia w hodowli gołębi (właściwie to zakaz). 

I my taki plan mamy. Oto on:

(można powiększyć)

[Obrazek: zZBFHYm.jpg]

Legenda do planu, czyli opis:
Obszar 1 - część wschodnia
1a - miejsce na duży obiekt 3x3 chunki - przewidziany pałac z Minos (styl z Krety)
1b - miejsce na duży obiekt 3x3 chunki - przewidziany na pałac doży w stylu weneckim
1c - pas niskiej zabudowy 1 chunkowe domy, sklepy - styl cukierkowy, nadmorski lub ew. pustynny
1d - port w zatoce, zabudowa portowa
1e - jakaś baszta lub umocnienia obronne portu
1f - plaża i infrastruktura plażowa, namioty, zadaszenia przebieralnie, na wesoło
1g - atrakcja turystyczna wieża obronna opanowana przez piratów (z czaszką)
1h - kilka luźno rozrzuconych niewielkich domów, styl pustynny bądź nowoczesny

Obszar 2 - część centralna i zachodnia
2a - zabudowania miejskie 1 chunkowe, niewysokie, piaskowiec, cegła palona
2b - zabudowania miejskie 1 chunkowe, wysokie, cegła, terakota
2c - duży obiekt 3x3 chunkowy bardzo atrakcyjny wizualnie
2d - hotel w stylu śródziemnomorskim 1x3 chunki bądż 3 obiekty 1 chunk. Narożny budynek - elegancki
2e - bardzo ładne 1 chunkowe domy w stylu sródziemnomorskim - na zboczu
2f - 3 wysokie budynki 1 chunkowe z cegły i terrakoty, dokończenie starego miasta na zboczu
2g - kilka (2-3) budynków na zboczach - styl cukierkowy (na południu) bądź pustynny (na północy)

Obszar 3 - część północna
Obecnie są tam łąki, winnice oraz pojedyncze duże drzewa
i to zostaje jako park - taki dosyć dziki - śródziemnomorski
do zabudowy jest kawałek przy drodze
3a - 1 chunkowe domy (max. 3) styl miejski pocz XXw. niewysokie, cegła, terakota
3b - 1 chunkowe domy (max. 3) styl miejski pocz XXw. j.w. - wysokie
3c - 1 chunkowe domy (max 2) - coś wesołego
3d - duży 3x3 chunkowy obiekt, pałac lub zamek
3e - coś inteligentnie wpasowane w zakole rzeki - wymaga indywidualnego projektu

Jak widać brak miejsca na grindery, mob spawnery, fabryki i inne obiekty przemysłowe. Również brak miejsca na pixelarty których w okolicy jest aż 3.
Zjawisko pixelartów w rzeczywistym życiu również istnieje i nazywa się "Szyldoza". Wygląda tak:
[Obrazek: z15236395V,Tak-wyglada-wylotowka-na-Jank...rly-te.jpg]

Niektórzy z Was urodzili się i wychowali w takim właśnie otoczeniu i uznajecie ja za coś naturalnego i oczywistego. Rozumiem to. W jakiś sposób nawet uważam że to jest piękne. Jako zjawisko nie jako krajobraz. Taki rodzaj ekonomicznego życia. Wola przetrwania. Teraz ja, pokaże coś, zrobię... Będę widoczny...
Dygresja:
Kiedyś pracowałem w domu kultury gdzie "opiekowałem się" zespołami muzycznymi, które tam miały próby. Była to łatwa praca, trzeba było otworzyć kanciapkę dać im sprzęt (to było w czasach kiedy zespoły muzyczne nie mogły sobie pozwolić na własne dobre jakościowo wzmacniacze czy perkusje) a po próbie zamknąć sprzęt i do domu. Ale tylko z pozoru... Bo łomot jaki oni produkowali (nie nazwę tego muzyką) był nie do wytrzymania. Myślę że na pewno ze 120 decybeli - czyli silniki odrzutowca. Zaczynało się niewinnie. Ktoś uznał ze jest lekko za cicho i podkręcał gałkę. Inny członek zespołu w odpowiedzi na to leciutko podkręcał swoją, kolejny uznawał, że tamci go całkowicie zagłuszają więc podkręcał swoją... w odpowiedzi na to ten pierwszy znowu podkręcał. I po kilkunastu minutach wszyscy mieli swoje wzmacniacze odkręcone na full. Na szczęście budowa pixelarta jest o wiele trudniejsza niż podkręcenie gałki wzmacniacza.



Podstawowa baza projektów. 
To jest coś co pozwoli uniknąć konfliktów estetycznych. Oraz problemów z brakiem pomysłu...
Dosyć długo szukałem jakiejś bazy, zbioru, zestawu projektów, które można by robić RAZEM na serwerze. Przy ograniczonej komunikacji - tak, wiem, Wy gadacie sobie przez discorda czy inne komunikatory. Ale ja wolę pisać. Komunikacja ma być ograniczona i tyle (przynajmniej ze mną).
No więc, szukajcie a znajdziecie... Znalazłem Belga, który ma nick Noodlor czy MCNoodlor. To znaczy kluskowiec (kluskarz?). Bo noodle to kluski (nie tylko makaron).

[Obrazek: 5617858+_4b9ccd7dd1099414947ba5f7df51a3a1.png]


[Obrazek: LZtXD--q_400x400.jpg]
MCNoodlor

Noodlor zrobił kilka zestawów bardzo fajnych projektów budowli - domów, pałaców, murów obronnych a nawet figurek. I podzielił się nimi ze społecznością minecraftowców, udostępniając je na imgur.com oraz w innych miejscach. To nie tylko rendery ale również gotowe światy do pobrania.
zestaw składa się z:
Complete Chunk World (<----- link do pełnego zestawy na imgur.com)

[Obrazek: Ern23hh.png]

do pobrania:
http://www.mediafire.com/download/pn34c7...+World.zip


troszkę zmieniony update poprzedniego projektu:
2017 ChunkWorld (Redux)(<----- link do pełnego zestawy na imgur.com)

[Obrazek: sxVsevV.png]


do pobrania:
http://www.mediafire.com/file/eszw1kpoby...kWorld.zip

oraz zestaw 16 pałaców (zamków) 3x3 chunki
2017 Castle Collection (<----- link do pełnego zestawy na imgur.com)

[Obrazek: uPFRO0F.png]


link do pobrania:
http://www.mediafire.com/file/epyx2d7i9g...ection.zip

krótki poradnik jak ściągnąć projekty na swój komputer i otworzyć je w minecrafcie.
Projekty pobieramy klikając w załączone linki ("do pobrania" mediafire)
po pobraniu zazwyczaj lądują one w folderze Pobrane, otwieramy je klikając na nie (są to spakowane zipem katalogi), następnie katalogi z archiwum zip przenosimy do katalogu "saves" minecrafta *. Odpalamy minecrafta, i ładujemy wybrany świat w trybie singleplayer.
*) - jak znaleźć katalog saves?

nie mam siły chwilowo tłumaczyć. Na pewno ktoś pomoże.


Wracam teraz do początku postu.
Jest plan, jest baza projektów które można w rozsądnych granicach modyfikować. Mamy też tereny. i jakiś dorobek za nami. Jeśli ktoś będzie chciał się do nas przyłączyć i bawić się wspólnie - zapraszamy.

W grze proszę łapać mnie albo Pohevaki 'ego.


[Obrazek: giphy.gif]
Odpowiedz
#2
TL; DR
a tak na serio: ciekawy pomysł.


[Obrazek: OAeIeW]
Odpowiedz
#3
(26.09.2017, 14:38)Mototata napisał(a): Zjawisko pixelartów w rzeczywistym życiu również istnieje i nazywa się "Szyldoza". Wygląda tak:
[Obrazek: z15236395V,Tak-wyglada-wylotowka-na-Jank...rly-te.jpg]

(26.09.2017, 14:38)Mototata napisał(a): Teraz ja, pokaże coś, zrobię... Będę widoczny...
Dygresja:
Kiedyś pracowałem w domu kultury gdzie "opiekowałem się" zespołami muzycznymi, które tam miały próby. Była to łatwa praca, trzeba było otworzyć kanciapkę dać im sprzęt (to było w czasach kiedy zespoły muzyczne nie mogły sobie pozwolić na własne dobre jakościowo wzmacniacze czy perkusje) a po próbie zamknąć sprzęt i do domu. Ale tylko z pozoru... Bo łomot jaki oni produkowali (nie nazwę tego muzyką) był nie do wytrzymania. Myślę że na pewno ze 120 decybeli - czyli silniki odrzutowca. Zaczynało się niewinnie. Ktoś uznał ze jest lekko za cicho i podkręcał gałkę. Inny członek zespołu w odpowiedzi na to leciutko podkręcał swoją, kolejny uznawał, że tamci go całkowicie zagłuszają więc podkręcał swoją... w odpowiedzi na to ten pierwszy znowu podkręcał. I po kilkunastu minutach wszyscy mieli swoje wzmacniacze odkręcone na full. Na szczęście budowa pixelarta jest o wiele trudniejsza niż podkręcenie gałki wzmacniacza.

Nie ma to jak być burakiem i powiedzieć co jest prawdziwą sztuką, a co gównem (zarówno w przypadku "łomotu" jak i "szyldów") (tak, wiem, nie wpisałeś tam słowa "gówno").  W szczególności nie potrafiąc samemu nic stworzyć, (tu też strzelam, że również i w przypadku muzyki) bo zarówno jak zagranie z tabków "smells like teen spirit" się nie liczy, budowanie domków z neta też się liczyć nie będzie.

Przepraszam za zajęcie Ci jakże cennego miejsca. Tak, pixelarty wywoływały już kontrowersje, przykro mi, ale budowałem je dość dawno, kiedy niemal cała okolica była pustkowiem, dodatkowo też nie zastanawiałem się nad tym, że zaczną one przeszkadzać. Stalo się, musimy z tym żyć.

Żeby tak się o to już nie srać dodam, że pomysł popieram i jest ciekawy, sam chciałbym zobaczyć ładnie rozbudowane miasteczko. Powodzenia.


Odpowiedz
#4
Whitehead
Ale jednak sam musisz przyznać że niektóre twoje obrazy znajdują się w dosyć kolizyjnym położeniu z rozszerzającą się infrastrukturą graczy. I pewnie kiedyś będziesz musiał się pogodzić i rozbiórką kilku z nich. Wracając to tematu jest on ciekawy i nie wnoszę sprzeciwu :)


[Obrazek: giphy.gif]
Odpowiedz
#5
(27.09.2017, 21:04)Whitehead napisał(a): Nie ma to jak być burakiem i powiedzieć co jest prawdziwą sztuką, a co gównem (zarówno w przypadku "łomotu" jak i "szyldów") (tak, wiem, nie wpisałeś tam słowa "gówno").  W szczególności nie potrafiąc samemu nic stworzyć, (tu też strzelam, że również i w przypadku muzyki) bo zarówno jak zagranie z tabków "smells like teen spirit" się nie liczy, budowanie domków z neta też się liczyć nie będzie.

Przepraszam za zajęcie Ci jakże cennego miejsca. Tak, pixelarty wywoływały już kontrowersje, przykro mi, ale budowałem je dość dawno, kiedy niemal cała okolica była pustkowiem, dodatkowo też nie zastanawiałem się nad tym, że zaczną one przeszkadzać. Stalo się, musimy z tym żyć.

Żeby tak się o to już nie srać dodam, że pomysł popieram i jest ciekawy, sam chciałbym zobaczyć ładnie rozbudowane miasteczko. Powodzenia.

Nie miałem intencji nikogo urazić a już najmniej Ciebie. Ani też wcale nie oceniam jakości pixelartów (Twoich oraz cudzych) szyldów oraz muzyki w ogóle. Najwyraźniej źle się wyraziłem albo źle dobrałem porównanie. Chodziło mi o to żeby nie robić więcej pixelartów w okolicy, niż to jest konieczne.
Widziane z góry jako mapka, albo widziane na dynmapie są dosyć fajne i mogą budzić szczery podziw nad mrówczą pracą autora lub autorów. Wyobrażam sobie wykonanie takiego pixelarta - bitmapowy projekt, który trzeba zrobić, żmudne liczenie pixelbloków, linia po linii, zbieranie ogromnej ilości materiałów a następnie budowa. Bardzo pracochłonne i kosztowe. Czapki z głów.

W XIX wieku w USA - gdzie narodziło się współczesne szyldziarstwo, nie było ploterów tnących folię PCV ani wektorowych programów graficznych. Szyldziarz to był fach którego trzeba się było uczyć tak jak innego rzemiosła przez lata. Potrzebna była pewna ręką - malarz szyldów nie mógł być alkoholikiem, dobre pędzle z bardzo długim włosiem i specjalne farby - nie do końca wysychające. Szyldy były drogie, pracochłonne i jeśli szyldziarz znał się na swoim fachu bardzo ładne. Przynajmniej dzisiaj tak się ocenia.

[Obrazek: 1483709_706592716038069_339422207_o.jpg]
[Obrazek: sign_27.jpg]

Problem zaczyna się wraz z ilością. Jeśli szyldy zasłaniają wszystko. Nie chodzi o to że ma ich nie być chodzi o to żeby była ich rozsądna ilość.

Moje porównanie - najwyraźniej niezbyt trafne, z zespołem muzycznym podkręcającym gałki wzmacniaczy - miało pokazać pewne zjawisko. Jak się jest w grupie ludzi rozmawiającej przyciszonymi głosami to każdy może być usłyszany przez osoby będące blisko a jeśli ma coś ważnego do powiedzenia to może (ma taką możliwość) powiedzieć coś głośniej i wtedy usłyszą go wszyscy. W sytuacji kiedy kilka osób w owej grupie zdecyduje się wypowiadać głośno ogólny poziom głośności wzrośnie i wymagać to będzie głośniejszego mówienia przez wszystkich bo jedni zagłuszać będą innych. W końcu trzeba będzie mówić bardzo głośno albo przekrzykiwać się nawzajem. I taki harmider będzie trwał tak długo aż ktoś nie zastuka w szklankę widelcem albo nie wrzaśnie uciszając wszystkich.

Nie wiem czy to się bezpośrednio przekłada na pixelarty :D chyba nie bardzo ale na pewno przekłada się to na współczesne szyldy. Ludzie którzy mają swoje biznesy wieksze lub mniejsze uważają że pokazując szyld będą bardziej widoczni. Problem w tym, że wszyscy w okolicy mają szyldy więc następnym krokiem jest większy szyld, który zasłoni - przyćmi te inne. Następnym krokiem kogoś innego będzie większy szyld, ktoś jeszcze inny pomyśli - czemu nie... I bach... mamy cały krajobraz zaszyldzony.
No może przekłada się to na pixelarty w tym właśnie kontekście. Powstają nowe. I nowe. I następne.

A pixelarty to są to tereny stricto użytkowe. Estetyczna jest mapka która z pixelarta powstaje i po to jest taki pixelart robiony. Ale z perspektywy mrówki chodzącej po arcydziele, Mona Lisa to jakiś kawał ciemnego, potem daleko jakiś kawałek jasnego... jakieś linie zbliżone do jednowymiarowej kreskówki.
Hmmm... Myśli mrówka, gdybym była pszczołą albo Libterem poleciałabym do góry i zobaczyła te kręgi w zbożu albo hmmm... rysunki z Nazca, ziemi ni cholery nie widać. Perspektywa winna.

pixelart z Nazca:
[Obrazek: 08172015103204-07072015111449-nazca-completo.jpg]

pixelat z poziomu gruntu jest melancholijny jak mazowiecki krajobraz:
[Obrazek: VIll2u3.png]

po zastanowieniu stwierdzam, że mi sie nawet podoba. :D
Ciekawe czy znalazłoby się dla takiego buraka jak ja (który mówi co jest sztuką a co nie...(naprawdę mówi?) miejsce na takim pixelartowym polu? Nic tylko buraki sadzić :D.

[Obrazek: 58594_26013538_IMG_01_0001_max_476x317.jpg]
[Obrazek: a-farmers-field-don-hammond.jpg]

[Obrazek: 75v5drj.png]


Odpowiedz
#6
4 wysokie budynki
przeznaczenie - hotel biurowiec

do pobrania:
albo program Minecraft Building Planner: (chyba lepszy )
http://www.minecraftbuildingplanner.com/...1_1_11.msi

albo miniprogram:
schematic2blueprint

(to jest taki tyci tyci programik którym można otwierać projekty MC i wyświetlać je jako kolejne warstwy, przekroje, rozpakowuje się go do jakiegoś folderu, może być nawet na pulpicie i uruchamia plikiem windows.bat

teraz projekty 4 budynków:
projekty

(jest tam też pałac wenecki)

hotel1
hotel2
hotel3
hotel4
palac wenecki


obrazki


Odpowiedz
#7
(30.09.2017, 19:45)Mototata napisał(a): 4 wysokie budynki
przeznaczenie - hotel biurowiec

do pobrania:
albo program Minecraft Building Planner: (chyba lepszy )
http://www.minecraftbuildingplanner.com/...1_1_11.msi

albo miniprogram:
schematic2blueprint

(to jest taki tyci tyci programik którym można otwierać projekty MC i wyświetlać je jako kolejne warstwy, przekroje, rozpakowuje się go do jakiegoś folderu, może być nawet na pulpicie i uruchamia plikiem windows.bat

teraz projekty 4 budynków:
projekty

(jest tam też pałac wenecki)

hotel1
hotel2
hotel3
hotel4
palac wenecki


obrazki

Polecam schematica: https://minecraft.curseforge.com/project...es/2469770


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
Odpowiedz
#8
Cytat:Polecam schematica: https://minecraft.curseforge.com/project...es/2469770

O yes!

pobawiłem się trochę tym modem i to naprawdę super narzędzie
Wyświetla takie jakby hologramy które można sobie nałożyć na to co się buduje
dodatkowo ma listę bloków którą porównuje z blokami postawionymi przez nas
bardzo wygodny

żeby używac schematica trzeba mieć zainstalowane rozszerzenie Forge oraz
trzeba pobrać dwa pliki:

jeden
https://minecraft.curseforge.com/project...core/files
najlepiej najnowszy
to są biblioteki

oraz 
to co podał Piesm (dzięki Ci jesteś wielki)
https://minecraft.curseforge.com/project...es/2469770

jakby ktoś miał problem to podaje link do paczki dla wersji 1.12.1
LINK


urochamia się to w MC normalnie sobie grając
naciskamy "/" znak dzielenia na klawiaturze numerycznej i wyskakuje nam takie coś:

[Obrazek: V4Dmt21.png]

na początku nic nie pasuje i wyglada o tak:

[Obrazek: XC3Ycxi.png]

ale jeśli naciśniemy klawisz "-" minus na klawiaturze numerycznej, wyskakuje menu z dokładnym ustawieniem i mozemy sobie model dopasować, przesunąć oraz odwrócić.


[Obrazek: tFPAw6v.png]

jest jeszcze klawisz "*" mnożenie na klawiaturze num
który wywołuje taki ekran:

[Obrazek: 4UaroWe.png]


Jeszcze nie testowałem ale domyślam się że służy do zapisywania schematów.


Teraz dla Pohevakie'go

Wydaje mi się że najlepiej będzie ustawić ją wejściem przy trzcinach:

[Obrazek: u84gYPT.png]


Odpowiedz
#9
Wszystko działa poza tym że na fCraft można wejść tylko na 1.12.2 ;-;


Odpowiedz
#10
No i poza tym że jak klikam "/" to włącza mi się chat


Odpowiedz
#11
(06.10.2017, 16:03)MikiCreator napisał(a): No i poza tym że jak klikam "/" to włącza mi się chat

Zmień przypisanie klawiszy w opcjach Minecrafta


[Obrazek: giphy.gif]
Odpowiedz
#12
(06.10.2017, 16:37)Ilidumb napisał(a): Zmień przypisanie klawiszy w opcjach Minecrafta


gdzie ?


Odpowiedz
#13
W Ustawieniach klawiszy


[Obrazek: fElmNP7.png]
Odpowiedz
#14
dla Lili
[/url]
[url=https://mega.nz/#!uVNgkQzY!VtjsA-69IldVNm-tcgxSq6tVAPbuimCyLYMj2Rl0dcQ]różne projekty


[Obrazek: giphy.gif]
Odpowiedz
#15
Można te pliki oddzielnie żeby nie trzeba było winzipa ?


Odpowiedz
  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości