Coming Soon ™

Ankieta: Tak czy nie?
Tak
91.67%
22 91.67%
Nie
8.33%
2 8.33%
Razem 24 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.2.6] Dynamiczna mapa serwera na stronie www.
#1
Cześć.

Świat serwera jest dość mocno rozbudowany, nowi gracze często mają kłopoty z odnalezieniem się w tym świecie (wiem po sobie), sama mapa świata dość intensywnie się zmienia. Dlatego mam propozycję uruchomienia na serwerze Dynmapy, czyli dynamicznej mapy serwera na stronie www, samo aktualizującej się.

Jakiś czas temu postawiłem mały prywatny serwerek dla mojego dziecka i jego kolegów. Przy okazji wrzuciłem Dynmapę, Wygląda to tak:

http://xanth.eu.org:8123/?worldname=Dayz...y=64&z=735 (adres serwera xanth.eu.org, można zobaczyć działanie mapy na żywo).

Plugin jest mocno konfigurowalny, chociażby tak, że ani mapa, ani gracze nie będą widoczny przed zalogowaniem się. Albo, gracze są widoczni tylko dla adminów. A nawet można z poziomu mapy chatować z graczami ;)

Jedyny problem to taki, że full render wymaga 2-3 GB miejsca :(

https://dev.bukkit.org/projects/dynmap

X.


#2
https://fcraft.pl/temat-dodanie-dynmapy-36

Zdanie Libtera raczej sie nie zmienilo


[Obrazek: fElmNP7.png]
#3
A, dobra, musiałem przegapić. Sorry, do zamknięcia.

X.


#4
(28.04.2017, 21:54)Norbi napisał(a): Zdanie Libtera raczej sie nie zmienilo
Moje zdanie się nie zmieniło, ale serwer się zmienił - po kilku powiększeniach mapy i odkryciu chyba wszystkich struktur odpada najważniejszy argument przeciw: "znaczące ułatwianie rozgrywki, jawne zachęcanie do plądrowania struktur kiedy tylko pojawią się w granicach mapy" i zostają jedynie kwestie techniczne.

Tematu nie zamykam i zachęcam do głosowania, można zastanowić się nad mapą niekoniecznie całkowicie dynamiczną ale np. aktualizującą się codziennie w nocy ;)


#5
Aktualizacja mapy raz dwa razy na dobę to dobra sprawa,  ale jednak dynamiczna mi bardziej pasuje.


#6
A jak będzie wyglądała jej kwestia po powiększeniu mapy?


#7
(29.04.2017, 06:03)FiLip2201 napisał(a): A jak będzie wyglądała jej kwestia po powiększeniu mapy?
Po powiększeniu będzie można nadal renderować tylko obecne granice i zmienić na całość dopiero za parę miesięcy po odkryciu nowych struktur.


#8
Myślę, że aktualizacja mapy raz dziennie wystarczy  :)


#9
Akceptuję propozycję, nad sposobem realizacji jeszcze się zastanowię.


#10
T znacząco ułatwi szukanie miejsca pod budowe domu dla nowych graczy. Dobrze, że coś takiego się pojawi.


#11
Ja bym zrobił tak, że graczy na mapie defaultowo nie widać, chyba, że gracz wpisze komendę /dynmap show. /dynmap hide ukrywa gracza na mapie (to są defaultowe komendy). Mapa wisi sobie na własnym, zdefiniowanym w konfigu porcie na IP serwera, dostępna przez www (standardowy port 8123). I warto włączyć opcję automatycznego renderu, wtedy mapa będzie się sama renderować tam, gdzie był kiedykolwiek jakiś gracz. Tereny nieodkryte na mapie oznaczają, że nikt nigdy jeszcze tam nie był ;)

Taka luźna propozycja ;)

X.

PS. U mnie wygląda to tak: http://xanth.eu.org:8123/ . Mapa po /dynmap fullrender z poziomu admina, kolejne elementy renderują się dopiero wtedy, gdy pojawi się tam jakiś gracz (co widać przy murze na wschodzie i zachodzie) ;)


#12
Skoro już ma być dynamiczna mapa to proponuję również zrobić mapę cuboidów - pomoże to w planowaniu swoich budowli oraz niektórym pustelnikom w odnalezieniu jak najmniej zaludnionego miejsca (jeśli całość będzie działać na dynmapie) :)


#13
Tutaj są zawsze najnowsze buildy: http://www.dynmap.us/builds/dynmap/
Wersja 2.5 jest pod 1.12. I działa. Wersji 3.0 jeszcze nie testowałem ;)

X.

PS. A tu wszystkie pozostałe dodatki do Dynmapy: http://www.dynmap.us/builds/


#14
To wyjdzie coś z tej propozycji?


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#15
(19.07.2017, 17:38)piesm napisał(a): To wyjdzie coś z tej propozycji?
Jest w trakcie realizacji jak 14 innych - kiedyś może wyjdzie.


#16
Dynmapa będzie dostępna od v2.2.6.


#17
a wystarczyłoby wrzucić duże zdjęcie do pobrania i aktualizowane co miesiąc...

Edytowane
Ci którzy mają minimapki i tak nie będą korzystać z dyn mapy, bo nie ma punktów, nie jest nadpisana w okno gracza, nie pokazuje mobów... Dynmapa będzie dla wąskiego grona.


#18
Według mnie będzie to zbawienne dla tych co mają w planach jakieś inwestycje drogowe i nie mają minimapki lub jej dokładnie wyeksplorowanej.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Burmistrz Kretowic
Szef firmy Building Services
#19
(27.07.2017, 01:38)Bucefal napisał(a): Ci którzy mają minimapki i tak nie będą korzystać z dyn mapy, bo nie ma punktów, nie jest nadpisana w okno gracza, nie pokazuje mobów... Dynmapa będzie dla wąskiego grona.
Zależy od zastosowań. Minimapa przydaje się w bieżącej rozgrywce w przypadku podróży do punktów lub szukania mobów, jednak do przeglądania całej mapy przy planowaniu podróży lub inwestycji znacznie lepiej nadaje się dynmapa.


#20
Propozycja zrealizowana w v2.2.6, link: https://fcraft.pl/mapa/.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości