Coming Soon ™

Bank
#1
Witam. Wychodzę z pomysłem rozwinięcia banku. Myślałem o czymś na kształt oprocentowania jak w prawdziwym banku z kapitalizacją dzienną lub tygodniową. % to już kwestia sporna. Można to podciągnąc pod aktualny system lub zrobić coś na kształt subkonta na które można wpłacić w specjalnym budynku u jakiś npc czy skrzynce,  w okolicy 0,0 czy coś w ten deseń (są podobne pluginy, lekka poprawka i będzie pasować). Pomysł dość elastyczny i otwarty na wszelkie propozycje.


#2
Dodaj ankietę, pomysł ciekawy - za


#3
Czyli darmowe pieniądze rozdawane (przede wszystkim najbogatszym graczom) przez serwer - przy obecnych zasadach realistycznej ekonomii takie propozycje nie mają dużych szans na akceptację.


#4
Zbuduje bank z redstone. Postawie w nim guzik do klikania, za sto kliknięć dostaniesz sztabkę.


#5
Jeśli już to usunąć bank po stronie serwera, a wprowadzić banki u graczy. @Libter pełniłby funkcję KNF.


[Obrazek: OAeIeW]
#6
Właśnie powstał 1. bank w historii serwera.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#7
(17.04.2017, 16:41)Jqmey napisał(a): Właśnie powstał 1. bank w historii serwera.
Ekhem, Ja byłem pierwszy. Dawno temu miałem bank na serwerze poprzedzającym fcrafta, czyli sv.skript.pl


[Obrazek: OAeIeW]
#8
(17.04.2017, 16:56)JanekJaran napisał(a):
(17.04.2017, 16:41)Jqmey napisał(a): Właśnie powstał 1. bank w historii serwera.
Ekhem, Ja byłem pierwszy. Dawno temu miałem bank na serwerze poprzedzającym fcrafta, czyli sv.skript.pl

Pierwszy bank w historii serwera fCraft.pl. Kappa


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#9
Oczywiście miałoby to swoje ograniczenia czyli np. 1% dziennie ale nie więcej niż 100$. Tutaj wiele można dodać jak prawdziwe inwestycje czy inne urozmaicenia związane z pieniędzmi, pomysłów kilka bym miał. Prawda jest taka że: nowi gracze nie zarabiają dużo i im to niewiele da, gracze długodystansowi którzy mają już pewne finanse i tak zarabiają bo mają swoje sklepy i inne miejsca zarobku więc jakiś większy boost dla nich to nie będzie. Zapewniłoby to stały przepływ kasy gdyż rynek uzależniony jest od kopaczy. Teren zryty co raz bardziej. Gracze przychodzą i odchodzą, są tacy co tylko gromadzą pieniądze. Prawde mówiąc handel jest tylko między bogatszymi graczami bo dla początkującego 1k$ uchodzi za kamień milowy. Usprawniłoby to rynek moim zdaniem.


#10
(17.04.2017, 17:29)DeatPieRate napisał(a): Oczywiście miałoby to swoje ograniczenia czyli np. 1% dziennie ale nie więcej niż 100$. Tutaj wiele można dodać jak prawdziwe inwestycje czy inne urozmaicenia związane z pieniędzmi, pomysłów kilka bym miał. Prawda jest taka że: nowi gracze nie zarabiają dużo i im to niewiele da, gracze długodystansowi którzy mają już pewne finanse i tak zarabiają bo mają swoje sklepy i inne miejsca zarobku więc jakiś większy boost dla nich to nie będzie. Zapewniłoby to stały przepływ kasy gdyż rynek uzależniony jest od kopaczy. Teren zryty co raz bardziej. Gracze przychodzą i odchodzą, są tacy co tylko gromadzą pieniądze. Prawde mówiąc handel jest tylko między bogatszymi graczami bo dla początkującego 1k$ uchodzi za kamień milowy. Usprawniłoby to rynek moim zdaniem.

Czyli w 3 miesiące bogacz będzie mógł podwoić swój majątek.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#11
I tak by to zrobił. Czyje sklepy są w CH? Sama topka. Jak ktoś jest bogaty niech płaci podatki :v  I tak by pomnożył swój majątek przez sklepy, a jak ktoś ma już sporo $ to znaczy że ma już wszystko i na co on wydawać będzie? Mój pomysł skierowany był głównie dla graczy pomiędzy 'nowym' a 'starym wyjadaczem'. Aktualny system to bogaci się bogacą, biedni biednieją chyba że masz sporo samozaparcia w szukaniu bo już dość znaczna część jest przekopana


Żeby nie było, nie krytykuje.


#12
(17.04.2017, 17:39)DeatPieRate napisał(a): I tak by to zrobił. Czyje sklepy są w CH? Sama topka. Jak ktoś jest bogaty niech płaci podatki :v  I tak by pomnożył swój majątek przez sklepy, a jak ktoś ma już sporo $ to znaczy że ma już wszystko i na co on wydawać będzie? Mój pomysł skierowany był głównie dla graczy pomiędzy 'nowym' a 'starym wyjadaczem'. Aktualny system to bogaci się bogacą, biedni biednieją chyba że masz sporo samozaparcia w szukaniu bo już dość znaczna część jest przekopana


Żeby nie było, nie krytykuje.

Chodzi także o to, że aktualna waluta (wszystkie pieniądze na serwerze) pochodzą z rud złota, a takie pieniądze brałyby się znikąd.


SKLEP JQMEY'A
Tanie Beacony (750$/szt.), Elytry (500$/szt.), Shulkerowe skrzynie (350$/szt.) i nie tylko!
#13
Zdaję sobie z tego sprawę ale też owe złoto nie bierze się znikąd. Ile stoi serwer? Ilu graczy się przewinęło? To złoto się nie odrodzi. Boom zrobi się po powiększeniu mapy, ceny spadną więcej kasy. Jest sporo stałych graczy których fortuny są dość znaczne. Mają oni działki po 200x200. Myślisz że rozdaj kasę na lewo i prawo? Ja czasem tak robię i z tego co widziałem nikt więcej. Zawsze można wyłączyć opcje powyżej jakiegoś kapitału. Postaw się w sytuacji nowego gracza. Chce coś kupić, powiedzmy kilof 200$. Idzie pod ziemie, troche żalaza i węgla znalazł. 200 kratek dalej to samo. Nie było łatwo zacząć 2tygodnie temu i z każdym dniem jest co raz trudniej.


I wiem że sklepy graczy czasem mają opcje sprzedania też innych rzeczy ale przykładowe 5$ za doament to lekka przesada.


A co do realiatycznej ekonomii. Jak bank działa w normalnym świecie? Dają Ci pieniądze za to że mogą obracać Twoimi pieniędzmi. Tu niestety bank by nie obracał ale realizm jak najbardziej poprawny


#14
(17.04.2017, 17:29)DeatPieRate napisał(a): Tutaj wiele można dodać jak prawdziwe inwestycje czy inne urozmaicenia związane z pieniędzmi, pomysłów kilka bym miał.
Żadna akcja dziejąca się z pieniędzmi między graczem, a serwerem nie będzie prawdziwa.

(17.04.2017, 17:29)DeatPieRate napisał(a): Prawda jest taka że: nowi gracze nie zarabiają dużo i im to niewiele da, gracze długodystansowi którzy mają już pewne finanse i tak zarabiają bo mają swoje sklepy i inne miejsca zarobku więc jakiś większy boost dla nich to nie będzie.
Jeśli nowym graczom "niewiele to da", a dla długodystansowych "nie będzie to większy boost" to co ma na celu propozycja?

(17.04.2017, 17:29)DeatPieRate napisał(a): Zapewniłoby to stały przepływ kasy gdyż rynek uzależniony jest od kopaczy. Teren zryty co raz bardziej. Gracze przychodzą i odchodzą, są tacy co tylko gromadzą pieniądze. Prawde mówiąc handel jest tylko między bogatszymi graczami bo dla początkującego 1k$ uchodzi za kamień milowy.
Rynek nie jest uzależniony od nikogo, a z pewnością nie od kopaczy. Początkującym bardziej opłaca się sprzedawać za sumy po które bogatsi nie zawsze się schylą, do zawierania transakcji nie potrzeba tysięcy $.

(17.04.2017, 17:39)DeatPieRate napisał(a): I tak by to zrobił. Czyje sklepy są w CH? Sama topka.
Żadna topka, wiele ze stoisk w CH należy do graczy spoza topki lub są wolne i dostępne dla każdego.

(17.04.2017, 17:39)DeatPieRate napisał(a): Jak ktoś jest bogaty niech płaci podatki :v  I tak by pomnożył swój majątek przez sklepy, a jak ktoś ma już sporo $ to znaczy że ma już wszystko i na co on wydawać będzie?
Na co byłyby przeznaczane te podatki? Sklepy nie pomnażają majątku tylko konwertują przedmioty na pieniądze, za które można kupić inne przedmioty.

(17.04.2017, 17:39)DeatPieRate napisał(a): Aktualny system to bogaci się bogacą, biedni biednieją chyba że masz sporo samozaparcia w szukaniu bo już dość znaczna część jest przekopana
Nikt nie biednieje, każda konstruktywna akcja gracza go wzbogaca.

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): Zdaję sobie z tego sprawę ale też owe złoto nie bierze się znikąd. Ile stoi serwer? Ilu graczy się przewinęło? To złoto się nie odrodzi.
Więc wartość złota rośnie dając podobny efekt do tej propozycji bez psucia realistycznej ekonomii.

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): Boom zrobi się po powiększeniu mapy, ceny spadną więcej kasy.
Nie spadną, więcej złota w obiegu => wyższe ceny.

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): Mają oni działki po 200x200. Myślisz że rozdaj kasę na lewo i prawo? Ja czasem tak robię i z tego co widziałem nikt więcej. [...] Postaw się w sytuacji nowego gracza. Chce coś kupić, powiedzmy kilof 200$. Idzie pod ziemie, troche żalaza i węgla znalazł. 200 kratek dalej to samo. Nie było łatwo zacząć 2tygodnie temu i z każdym dniem jest co raz trudniej.
Czy poza narzekaniami wnosi to cokolwiek do tematu?

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): Zawsze można wyłączyć opcje powyżej jakiegoś kapitału.
Dyskryminacja, poza tym można to łatwo ominąć wypłatą złota z banku lub multikontem.

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): I wiem że sklepy graczy czasem mają opcje sprzedania też innych rzeczy ale przykładowe 5$ za doament to lekka przesada.
Ktoś sprzedaje diamenty za 5$? To zbyt drogo czy zbyt tanio?

(17.04.2017, 17:55)DeatPieRate napisał(a): A co do realiatycznej ekonomii. Jak bank działa w normalnym świecie? Dają Ci pieniądze za to że mogą obracać Twoimi pieniędzmi. Tu niestety bank by nie obracał ale realizm jak najbardziej poprawny
Wciskanie do Minecrafta ograniczonych mechanizmów ze świata realnego jest jedynie pseudorealistyczne. Jedyne banki w ramach realistycznej ekonomii mogą utworzyć gracze jeśli uznają je za opłacalne.

@DeatPieRate ciężko było się przebić przez te trzy posty, całkowicie niepotrzebnie wplatasz zwykłe narzekania lub całkowicie nieprawdziwe i nieuzasadnione informacje, a nawet slogany pomiędzy argumentami dotyczącymi propozycji.


#15
Coś się dzieje w świecie rzeczywistym to wstawmy to tutaj, by był realizm, pomimo tego, że podatki jak i stopy procentowe mają jakiś sens w prawdziwym świecie, a tutaj nie, bo po co podatki serwerowi i skąd by się brała kasa z %?

O zgrozo. Chyba, że autor sam nie wie, po co są podatki i czemu bank daje kasę. Jeżeli tak jest, to współczuję.


#16
(17.04.2017, 18:52)Atukam72 napisał(a): Coś się dzieje w świecie rzeczywistym to wstawmy to tutaj, by był realizm, pomimo tego, że podatki jak i stopy procentowe mają jakiś sens w prawdziwym świecie, a tutaj nie, bo po co podatki serwerowi i skąd by się brała kasa z %?

O zgrozo. Chyba, że autor sam nie wie, po co są podatki i czemu bank daje kasę. Jeżeli tak jest, to współczuję.

Chodziło tu o nawiązanie do wypowiedzi Libtera: "przy obecnych zasadach realistycznej ekonomii"
Autor dobrze wie bo płaci podatki i również wiem za co bank daje mi kasę. Czytanie ze zrozumieniem się kłania. 
"Tu niestety bank by nie obracał"
"Jak ktoś jest bogaty niech płaci podatki :v"

Teraz do Libtera.
"Żadna akcja dziejąca się z pieniędzmi między graczem, a serwerem nie będzie prawdziwa."
- Chyba mnie źle zrozumiałeś albo dość niejasno napisałem. Chodziło mi o inwestycje jak w prawdziwym życiu, powiedzmy zrzutka na budowę czegoś i czerpanie zysków przez fundatorów. 

"Jeśli nowym graczom "niewiele to da", a dla długodystansowych "nie będzie to większy boost" to co ma na celu propozycja?"
- Nowi gracze to nowi gracze, goli i weseli. Moja propozycja trafia bardziej w graczy pomiędzy "bogatymi" a "nowymi" by wyrównywać szanse na poziomie "średni-bogaty"

"Na co byłyby przeznaczane te podatki? Sklepy nie pomnażają majątku tylko konwertują przedmioty na pieniądze, za które można kupić inne przedmioty."
- Podatki były poniekąd żartem stąd ":v" ale mniejsza o to. Owszem, wiem jak działają sklepy tylko taki gracz który ma 4 albo 5 zer na koncie raczej nie kupuje i sprzedaje tyle co gracz który dopiero się rozwija, on po prostu mrozi kasę. 

"Nie spadną, więcej złota w obiegu => wyższe ceny."
-Raczej nie wzrosną proporcjonalnie. Społeczność jest mała, jakoś nie widzę tego "wczoraj chciałeś za to 150, dzisiaj już 300, powaliło cie?"


"Ktoś sprzedaje diamenty za 5$? To zbyt drogo czy zbyt tanio?"
- Sprzedanie właścicielom sklepu po 5$ Brak większej konkurencji sprawia że pojawiają się takie artefakty.

"[...]całkowicie niepotrzebnie wplatasz zwykłe narzekania lub całkowicie nieprawdziwe i nieuzasadnione informacje, a nawet slogany pomiędzy argumentami dotyczącymi propozycji."
- "Narzekanie" to tylko moja opinia, można się z nią zgadzać lub nie ale wyrazić mam prawo. "Nieprawdziwe"? Co ja niby nieprawdziwego napisałem?


Poniekąd mój pomysł się zrealizował z czego bardzo się cieszę- Bank JQ (złodziejski nieco ale mam nadzieję że jeszcze zostanie to dopracowane)

Ale mimo wszystko pomysł się nie spodobał, dyskusja myślę że wyczerpana. Do kosza z tym i dziękuję za opinie :)


#17
(17.04.2017, 19:47)DeatPieRate napisał(a): "Żadna akcja dziejąca się z pieniędzmi między graczem, a serwerem nie będzie prawdziwa."
- Chyba mnie źle zrozumiałeś albo dość niejasno napisałem. Chodziło mi o inwestycje jak w prawdziwym życiu, powiedzmy zrzutka na budowę czegoś i czerpanie zysków przez fundatorów. 
Takie inwestycje możliwe są na bazie zwykłych umów pomiędzy graczami, nie jest konieczne szczególne wsparcie ze strony pluginów.

(17.04.2017, 19:47)DeatPieRate napisał(a): "Jeśli nowym graczom "niewiele to da", a dla długodystansowych "nie będzie to większy boost" to co ma na celu propozycja?"
- Nowi gracze to nowi gracze, goli i weseli. Moja propozycja trafia bardziej w graczy pomiędzy "bogatymi" a "nowymi" by wyrównywać szanse na poziomie "średni-bogaty"
Ale propozycja tylko dodatkowo uprzywilejuje dłużej grających czyli bogatszym graczem nadając im bezpodstawne dochody z kapitału, nie wyrówna to szans.

(17.04.2017, 19:47)DeatPieRate napisał(a): "Na co byłyby przeznaczane te podatki? Sklepy nie pomnażają majątku tylko konwertują przedmioty na pieniądze, za które można kupić inne przedmioty."
- Podatki były poniekąd żartem stąd ":v" ale mniejsza o to. Owszem, wiem jak działają sklepy tylko taki gracz który ma 4 albo 5 zer na koncie raczej nie kupuje i sprzedaje tyle co gracz który dopiero się rozwija, on po prostu mrozi kasę. 
Mrożenie kasy przez bogaczy (czyli dostarczanie towarów i usług dostając w zamian tylko zera na koncie) zwiększa siłę nabywczą pozostałych posiadaczy waluty - to pozytywne zjawisko.

(17.04.2017, 19:47)DeatPieRate napisał(a): "Nie spadną, więcej złota w obiegu => wyższe ceny."
-Raczej nie wzrosną proporcjonalnie. Społeczność jest mała, jakoś nie widzę tego "wczoraj chciałeś za to 150, dzisiaj już 300, powaliło cie?"
Wzrosną proporcjonalnie gdy nie przybędzie towarów, jednak nie będzie to zbytnio zauważalne - ilość pieniądza nie wzrasta o 100% dziennie.

(17.04.2017, 19:47)DeatPieRate napisał(a): "[...]całkowicie niepotrzebnie wplatasz zwykłe narzekania lub całkowicie nieprawdziwe i nieuzasadnione informacje, a nawet slogany pomiędzy argumentami dotyczącymi propozycji."
- "Narzekanie" to tylko moja opinia, można się z nią zgadzać lub nie ale wyrazić mam prawo. "Nieprawdziwe"? Co ja niby nieprawdziwego napisałem?
Wszelkie nieprawidłowości wyszczególniłem już w poprzednim poście, ale mogę je tutaj ponownie przytoczyć:
  • "rynek uzależniony jest od kopaczy",
  • "Prawde mówiąc handel jest tylko między bogatszymi graczami",
  • "Czyje sklepy są w CH? Sama topka.",
  • "Aktualny system to bogaci się bogacą, biedni biednieją",
  • "Boom zrobi się po powiększeniu mapy, ceny spadną więcej kasy."


#18
Propozycja zostaje zdecydowanie odrzucona, mogą istnieć jedynie banki tworzone przez graczy dla których ten temat stał się inspiracją ;)

//Założenia [II.3], [II.4], [fI.4] - śmietnik.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości