06.01.2017, 18:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2017, 22:00 przez Borsuczowlosy.)
Wszedłszy dzisiaj na serwer zauważyłem dość istotną zmianę, mianowicie hologramowe komunikaty cubodiów, które to są:
- nie estetyczne
- nie czytelne za bardzo
- bardzo nie intuicyjne
- spamią na ekranie ile wlezie przy każdym wejściu i wyjściu, a gdy masz parę cuboidów w pobliżu to jest katorga
- rozpraszają
- @edit dodam jeszcze, że zlewa się z chatem
Naprawdę ciężko mi doszukać w nich chociaż jednego plusu.
Komunikaty na czacie są o wiele bardziej wyraziste i lepiej sprawują swoją funkcję.
Czy można prosić o przywrócenie takowych czatowych komunikatów lub samo rozważenie propozycji
@edit Zapomniałem o ankiecie, dodałem
(06.01.2017, 18:16)Borsuczowlosy napisał(a): Wszedłszy dzisiaj na serwer zauważyłem dość istotną zmianę, mianowicie hologramowe komunikaty cubodiów, które to są:- nie estetyczne
- nie czytelne za bardzo
- bardzo nie intuicyjne
- spamią na ekranie ile wlezie przy każdym wejściu i wyjściu, a gdy masz parę cuboidów w pobliżu to jest katorga
- rozpraszają
Naprawdę ciężko mi doszukać w nich chociaż jednego plusu. Komunikaty są wg. mnie: - estetyczne (ewentualnie można zmienić formatowanie lub kolorystykę),
- wystarczająco czytelne (o ile po wiadomości nie występuje zbyt długie powitanie),
- bardzo, bardzo intuicyjne - znacznie bardziej niż mylące gracza wiadomości na chacie udające czasem komunikaty serwerowe,
- co do generowania pewnego spamu i rozpraszania się zgodzę.
Przypomnę, że od trzech tygodni na forum otwarty był temat z propozycją https://fcraft.pl/temat-informacje-o-wej...region-u-5, która doprowadziła do wdrożenia oprotestowanej tutaj zmiany. Nikt nie zgłaszał wtedy poprawek, ani nie protestował.
Dodanie informacji o wejściu na każdy cuboid zostało poparte przez @Norbi, @_Of3k, a później nawet przez @piratjsk pod warunkiem umieszczenia ich na pasku akcji i chyba przez @bopke - zaczekam na ich wypowiedzi w temacie.
06.01.2017, 22:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2017, 22:16 przez Norbi.)
Ja proponuję tak zrobić te action bary:
- wejście na teren niezabezpieczony: Wszedłeś na teren niezabezpieczony.
- wejście na kogoś teren:
- gdy nie ma flagi greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość).
- gdy jest flaga greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość] - %flaga greeting%
Albo w ogóle usuńmy greetingi i będzie informacja zwykła o wejściu na kogoś region.
(06.01.2017, 22:16)Norbi napisał(a): Ja proponuję tak zrobić te action bary:
- wejście na teren niezabezpieczony: Wszedłeś na teren niezabezpieczony.
- wejście na kogoś teren:
- gdy nie ma flagi greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość).
- gdy jest flaga greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość] - %flaga greeting%
Lakoniczna wiadomość typu "Region: Libter_dom [posiadacz]" jest znacznie mniej intuicyjna, ale z drugiej strony szybciej się ją czyta. Kolory pozostałyby te same?
(06.01.2017, 22:16)Norbi napisał(a): Albo w ogóle usuńmy greetingi i będzie informacja zwykła o wejściu na kogoś region. Greetingi pozwalają przekazać coś więcej od posiadacza cuboida zamiast automatycznej informacji z tego samego wzorca, to dobry dodatek
Lepsze by to było na linijce bossbar.
Dlaczego!?
- Większe litery.
- Możliwość ustawienia wiadomości na dłuższy czas.
- Różne kolory bossbara
(07.01.2017, 08:57)DaltonEZ napisał(a): Lepsze by to było na linijce bossbar.
Dlaczego!?
- Większe litery.
- Możliwość ustawienia wiadomości na dłuższy czas.
- Różne kolory bossbara I znacznie większa uciążliwość takich wiadomości.
(06.01.2017, 22:16)Norbi napisał(a): Ja proponuję tak zrobić te action bary:
- wejście na teren niezabezpieczony: Wszedłeś na teren niezabezpieczony.
- wejście na kogoś teren:
- gdy nie ma flagi greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość).
- gdy jest flaga greeting: Region: nazwa regionu [posiadacz/mieszkaniec/gość] - %flaga greeting%
W v2.1.2 wiadomości zostały skrócone do: - Ziemie niczyje
- Posiadacz@nazwa
- Posiadacz@nazwa: powitanie
@Borsuczowlosy, @DaltonEZ, @Ixidi, @emQue czy nowe komunikaty są już wystarczająco czytelne?
Teraz jest o wiele lepiej
Moim zdaniem aktualnie jest ok.
14.01.2017, 15:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.01.2017, 15:11 przez Borsuczowlosy.)
Nieco lepiej
Aczkolwiek nadal nie za czytelnie miejscami nadal wychodzi poza ekran
(14.01.2017, 15:10)Borsuczowlosy napisał(a): Aczkolwiek nadal nie za czytelnie miejscami nadal wychodzi poza ekran
To skróć wiadomość
Nie jest to rozwiązanie problemu nie czytelności wiadmości na cuboidzie na standardy tego serwera.
(14.01.2017, 19:47)Borsuczowlosy napisał(a): Nie jest to rozwiązanie problemu nie czytelności wiadmości na cuboidzie na standardy tego serwera. Standardem tego serwera jest profesjonalizm w miarę możliwości. Niestety w tym przypadku dochodzi do konfliktu pomiędzy przeciwnikami "spamujących" wiadomości z cuboidów na chacie, a zwolennikami jak najlepszej widoczności takich, nawet długich wiadomości i tego raczej pogodzić się nie da.
16.01.2017, 14:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.01.2017, 14:17 przez piratjsk.)
(16.01.2017, 10:51)Libter napisał(a): Niestety w tym przypadku dochodzi do konfliktu pomiędzy przeciwnikami "spamujących" wiadomości z cuboidów na chacie, a zwolennikami jak najlepszej widoczności takich, nawet długich wiadomości i tego raczej pogodzić się nie da. Zawsze można dać każdemu graczowi możliwość wyboru, dodać jakąś komendę za pomocą której gracz mógłby te komunikaty wyłączyć całkowicie, ustawić miejsce ich wyświetlania na actionbar lub na chat.
Działanie takiej komendy mogłoby wyglądać np. tak:
/<komenda> - wyświetla aktualne ustawienie, a pod nim pomoc (możliwe argumenty)
/<komenda> off - całkowicie wyłącza dla gracza komunikaty po wejściu/wyjściu na zabezpieczony teren
/<komenda> chat - komunikaty o wejściu/wyjściu będą się wyświetlały na czacie
/<komenda> actionbar - komunikaty o wejściu/wyjściu będą się wyświetlały na actionbarze
(16.01.2017, 14:17)piratjsk napisał(a): Zawsze można dać każdemu graczowi możliwość wyboru, dodać jakąś komendę za pomocą której gracz mógłby te komunikaty wyłączyć całkowicie, ustawić miejsce ich wyświetlania na actionbar lub na chat. Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, jednak w tym przypadku @Borsuczowlosy miał chyba na myśli możliwość wyraźnego przeczytania wiadomości na jego cuboidach przez innych graczy, a komenda tego nie gwarantuje. Dodatkowo każdy taki podział znacząco utrudnia szybkie wykrycie ewentualnych błędów - przykładowo ostatnio przez kilka godzin nie działał serwer autentykacyjny uniemożliwiając wejście graczom non-premium i zostało to zauważone znacznie później niż gdyby nastąpiła ogólna awaria serwera.
Odrzucam propozycję, standardowe powitania na chacie nie zostaną przywrócone.
|