Coming Soon ™

Ankieta: Czy szczegółowy czas ostatniego wejścia na serwer powinna być dostępny publicznie?
Tak, zarówno data (dzień, miesiąc i rok) jak i pora dnia (godzina, minuta, sekunda).
45.83%
11 45.83%
Tak, ale tylko data (dzień, miesiąc i rok)
41.67%
10 41.67%
Nie, powinno zostać tak jak teraz czyli czas zaokrąglony do tygodni.
12.50%
3 12.50%
Razem 24 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

[v2.3.1] Publiczny czas ostatniego wejścia na serwer
#1
Obecnie w komendzie /info widoczny jest czas ostatniego wejścia na serwer przybliżony do tygodni co może być problematyczne przy tworzeniu API - czy serwer powinien udostępniać bardziej szczegółowy czas? Zapraszam do głosowania w ankiecie.


#2
moim zdaniem, jeśli serwer miałby udostępniąć takie dane, to za zgodą użytkownika, bądź na podstawie klucza do API.


[Obrazek: OAeIeW]
#3
Przeciwko są tylko ci, co mają coś do ukrycia, czyli nie są całkowicie uczciwi.

X.


#4
czyli standardowo ass ^^


#5
(19.10.2017, 16:21)Xanth napisał(a): Przeciwko są tylko ci, co mają coś do ukrycia, czyli nie są całkowicie uczciwi.
To niebezpieczny argument, sprawy finansowe oraz statystyki są i będą ukryte oraz udostępniane jedynie w sposób opisany przez @aseertive.


#6
Ale tak jest. Najwięcej krzyczą o szpiegowaniu i inwigilacji ci, co mają coś za uszami...

X.


#7
Dobry pomysł 
Denerwowalo mnie jak sprawdzałam kiedy ktoś był a pokazuje np. "W tym tygodniu" i nie wiadomo kiedy dokładnie


Widzisz to?
Widzisz.
Czytasz?
Czytasz
To teraz...
się
    UŚMIECHNIJ C:
#8
Nie jest to sprzeczne z założeniami? I.1 mówi o zarządzaniu swoją własnością i prawu do ochrony takowej, a takie dane można już podczepić pod swoją własność.


#9
(19.10.2017, 21:55)BoroJolo napisał(a): Nie jest to sprzeczne z założeniami? I.1 mówi o zarządzaniu swoją własnością i prawu do ochrony takowej, a takie dane można już podczepić pod swoją własność.Nie
Nie, skrajna nadinterpretacja :V
  1. Informacja nie jest własnością co precyzuje [R2] §3.1.
  2. Udostępnianie informacji nie narusza w żaden sposób własności.
  3. Informacje o cuboidach na których opiera się majątek są publiczne, bloki na tych cuboidach również są widoczne dla wszystkich, wymieniać dalej? :P


#10
Myślę, że dla spokoju można pominąć "dany dzień i pokazywać od dat wczorajszych, gdy od wejścia upłynie conajmniej 24h... Moim zdaniem to zbędne i lepiej byłoby od razu pokazywać co i jak, ale skoro ludzie boją się, aż tak...


#11
Jeśli wyświetlenie takich informacji wymagałoby zgody użytkownika, nie ma problemu. Jeśli każdy będzie mógł to sprawdzić, jestem na nie.


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#12
Jeśli wziąć pod uwagę wygodę gracza, który szukając innego gracza (powody nieistotne) rozpytuje się kiedy był "ten a ten" lub czy ktoś ostatnio widział "tego lub tamtego", to wprowadzenie w info daty/godziny/minuty/sekundy wejścia/wyjścia wydaje się być znaczącym ułatwieniem w namierzaniu innych graczy.
Ale niedawno Atukam72 wytłumaczył mi że to jest serwer który obsesyjnie chroni własność prywatną a prywatność do takowej się zalicza. Jedna z głównych definicji słowa "prywatny" jest stanowiący czyjąś osobistą własność. Sprawy prywatne. Informacje o działalności również się do sfery prywatności zaliczają.

Więc jeśli nie można pozwolić "z automatu" Pohevakiemu lub innemu zaufanemu graczowi na dostęp do cuboidów drogowych w celu poprawy infrastruktury całości i dla szeroko pojętego dobra wspólnego - tylko wymaga to uzyskiwania każdorazowo zgody właściciela cuboida - bo taka jest filozofia i podejście do własności - to również nie można pozwolić na udostępnianie wszystkim, "z automatu", informacji o graczach spoza sfery informacji ogólnych. Co innego jeśli gracz wyrazi na to świadomą zgodę.
Data wejścia czy wyjścia wydaje się być zupełnie niewinną informacją. Ale różne, niekiedy fascynujące pomysły lęgną się w głowach graczy, którzy usiłują sobie urozmaicić życie wprowadzając różne eksperymenty "społeczne". Podają się za kogoś innego, wchodzą w różnego rodzaje sojusze, i zakładają sobie jakieś niejasne trudne do zdefiniowania cele. Wtedy takie informacje mogą się okazać bardzo wrażliwe i być może bardzo komuś zaszkodzić. Nie jestem w stanie podać żadnych konkretnych przykładów takiego wykorzystania precyzyjnej informacji o pobycie na serwerze na czyjąś szkodę ale jestem przekonany że co najmniej kilka osób głęboko się nad tym zastanowi i niewykluczone że jakoś to wykorzysta. A okazja czyni złodzieja.

Jeśli zapytacie czy jestem na tak czy na nie, to jestem za konsekwencją i czytelnością. Jeśli chronimy totalnie własność prywatną to również prywatność. Jeśli zgadzamy się na odstępstwa od tej ochrony dla dobra/wygody ogółu to również w takich sprawach jak dostęp do cuboidów drogowych w netherze (przez zaufanych graczy).

do napisania tego posta skłoniła mnie ta wypowiedź:
(19.10.2017, 16:21)Xanth napisał(a): Przeciwko są tylko ci, co mają coś do ukrycia, czyli nie są całkowicie uczciwi.

X.


otóż wszyscy mają coś do ukrycia. 
Bez wyjątku.
Uczciwość to jedna sprawa a prywatność - inna. Nikt się tak nie umawiał że będziemy się dzielić każdą informacją ze wszystkimi i tego wymaga uczciwość. Jest mnóstwo rzeczy które chcemy zachować dla siebie.
Czasem są to myśli, czasem niezjedzone kanapki pod łóżkiem, czasem ukradkowe spojrzenia na kogoś, czasem odwiedzane strony internetowe, a czasem czas gry. To że nie będziemy wściubiać nosa w czyjeś sprawy świadczy o tym że okazujemy komuś drugiemu szacunek. Pozostawiamy mu sferę prywatności. Jak będzie chciał to się sam z nami tymi informacjami podzieli.


#13
Ok, napisałeś się. Twoja prywatność kończy się tam, gdzie zaczyna się moja, znasz to? (tak, wiem, dotyczy wolności, ale analogia idealna)

X.


#14
(20.10.2017, 14:30)Mototata napisał(a): Więc jeśli nie można pozwolić "z automatu" Pohevakiemu lub innemu zaufanemu graczowi na dostęp do cuboidów drogowych w celu poprawy infrastruktury całości i dla szeroko pojętego dobra wspólnego - tylko wymaga to uzyskiwania każdorazowo zgody właściciela cuboida - bo taka jest filozofia i podejście do własności - to również nie można pozwolić na udostępnianie wszystkim, "z automatu", informacji o graczach spoza sfery informacji ogólnych. Co innego jeśli gracz wyrazi na to świadomą zgodę.
To jakaś nowa moda na używanie zdarzeń o zupełnie innej specyfice jako argumentu? Nie można przede wszystkim ze względów technicznych, cuboidy drogowe to cuboidy jak każde inne i nie ma żadnego "automatu" który by je odróżniał.

Czas ostatniego wejścia na serwer należy do informacji ogólnych, obecnie jego dokładna wartość udostępniana jest pośrednio w postaci listy graczy na forum i mapach.


#15
(20.10.2017, 14:45)Xanth napisał(a): Ok, napisałeś się. Twoja prywatność kończy się tam, gdzie zaczyna się moja, znasz to? (tak, wiem, dotyczy wolności, ale analogia idealna)

X.

Może i idealna... ale nie aż tak.
Nie wiem gdzie zaczyna się Twoja prywatność ale jest bardzo prawdopodobne że nie tam gdzie kończy się moja. Być może w ogóle nie leżą na tych samych kontynentach. Co nie znaczy że nie należy ich obu respektować.

Jeśli zaś chodzi o moje karygodne pomieszanie metod i zdarzeń (@Libter) to bije się w pierś. Przepraszam. Wy tu o API i tym co można załadować z serwera na czyjąś stronę internetową i czy wystarczy godzina wejścia czy też może minuta i sekunda a może milisekunda? a ja o tym że przesuwanie granicy jawności powinno mieć swoje uzasadnienie. Być może dobrym uzasadnieniem byłoby takie
"wprowadzono (wprowadziłem? - nie wiem kto to zrobił) taką funkcje, że można. I chciałbym teraz żeby ona (ta funkcja) była wykorzystywana inaczej jaki to ma sens". 

A ja rozpatruje cała sprawę jakby nie była jeszcze przesądzona. Moja wina, przepraszam. Wycofuje swoje obiekcje. :D


#16
Będzie udostępniany pełen czas wejścia na serwer, zwłaszcza że "jego dokładna wartość udostępniana jest pośrednio w postaci listy graczy na forum i mapach" i jakaś szpiegostrona typu https://minecraft-statistic.net/ nie może być lepsza od API serwera :P


#17
Propozycja oczywiście zrealizowana w v2.3.1.


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości