Coming Soon ™

Odwołanie od decyzji Spitfirex86
#1
[Obrazek: veGBDa7.png]
Składam odwołanie od tej decyzji.

Cała sytuacja miała miejsce na biomie Ice Spikes, osiedliłem się tam, lecz po kilku dniach zaczęto masowo wydobywać tam zbity lód. Chcąc zachować okoliczne krajobrazy i tym samym zapewnić sobie miejsce na rozbudowę posiadłości, postanowiłem poprosić o utworzenie tam działki. Zapytałem się Libtera odnośnie wymagań co do cuboida o takich wymiarach i otrzymałem następującą odpowiedź:
[Obrazek: cqNuh6a.png]
Zgodnie z postawionym warunkiem, oświetliłem teren i zgłosiłem się o otrzymanie cuboida. Po otrzymaniu go zorientowałem się, że jest za "niski" i nie obejmuje on części terenu, więc wysłałem /modreqa z prośbą o powiększenie. Lecz @Spitfirex86 pomniejszył cuboida ponieważ "nie spełniał wymagań" i w rezultacie okolice zostały totalnie przekopane.

Dlaczego cuboid "nie spełniał wymagań"? Został praktycznie cały oświetlony (zaznaczam, że równomierne oświetlenie cuboida z dużą różnicą poziomów i z przeszkodami terenowymi pokroju sopli jest trudniejsze niż płaskiej działki) i ogrodzony na terytorium oceanu, zgodnie z zaleceniami.

Liczę na rollback zniszczonych terenów na terenie wcześniej objętym ochroną i przywrócenie na tym terytorium cuboida. Mam plany odnośnie rozbudowy na całym terenie, na pewno będzie ona czasochłonna. Nie mam zamiaru wykorzystywania przywróconego lodu do wytwarzania napojów ani sprzedaży/innej formy handlu.


#2
Cuboid był bardzo duży, w chwili pomniejszania nie był ogrodzony, a oświetlenie ograniczało się do kilku "ścieżek" odbiegających od willi znajdującej się na tym terenie. Oprócz tego kilku graczy (już nie pamiętam kto) narzekało na czacie, że cuboid niesłusznie zajmuje duży obszar tego biomu.

Edit: Oczywiście przypominam, że warunkiem otrzymania cuboida jest minimum oświetlenie i ogrodzenie terenu... a "przechwalanie" się rozmiarem czy też objętością cuboida w jego powitaniu pozostawię bez komentarza.


[Obrazek: Hx9AzWJ.png]
#3
Ścieżki powstały kilka dni wcześniej i nie tylko one były oświetlone, dobrze pamiętam jak wytworzyłem kilka stacków pochodni by oświetlić cały  teren. 

Co do narzekań - apetyt rośnie w miarę jedzenia i osoby, które chciały wykopały już część biomu, najprawdopodobniej narzekały na to, że właśnie ograniczyłem ich wydobycie. A i tak są/byli oni w posiadaniu ogromnej ilości zbitego lodu, który jest odnawialny.

Jakoś nikt nie narzeka na zajmujące dużo miejsca pixelarty na środku pustyni, a teren do zagospodarowania od razu ściąga na siebie krytykę. Nie od razu Rzym zbudowano. 

Otrzymałem wiadomość od libtera, że mogę oświetlić albo ogrodzić, znał on okoliczności mojego zapytania. Poza tym nie wszystkie działki są ogrodzone i pomimo tego,  mają cuboidy.
 
Cytat:a "przechwalanie" się rozmiarem czy też objętością cuboida w jego powitaniu pozostawię bez komentarza.

a wiesz, co to bait?


#4
Przypatruję się tej sytuacji prawie od samego początku (@aztk wysyłał mi screenshoty prywatną wiadomością) i uważam, że racja jest po jego stronie.


Dużej części graczy (w tym także mi) zależy na ładnej okolicy, z możliwością późniejszej rozbudowy swojego terenu, dlatego też, zawsze wybieram słabo zaludnione miejsca. Biom lodowy charakteryzuje się tym, że jego ukształtowanie jest bardzo odmienne, a sztuczne wybudowanie dość trudne. Jakby tego było mało, przez nową mechanikę, jest bardzo chętnie przekopywany. Stąd też @aztk zdecydował się na kilka kratek zapasu, aby widzieć z okna ładny teren, a nie coś co wygląda jak po spotkaniu z armią creeperów, a dodatkowo, w przypadku chęci budowy sklepu czy przybudówki, móc to bez problemu zrobić. 

Tereny tak bardzo oddalone od środka są bardzo słabo zaludnione, więc jedyny problem jaki możesz stwarzać średni cuboid to brak możliwości wydobycia. Lód jest surowcem odnawialnym i stosunkowo łatwo go zdobyć, dlaczego więc inni gracze mają griefować okolice?

Niestety sztywna decyzja moderatora bez próby dopasowania się do sytuacji spowodowała, że teren ten wygląda w ten sposób.


Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
#5
(02.09.2017, 22:22)jahumen napisał(a): Przypatruję się tej sytuacji prawie od samego początku (@aztk wysyłał mi screenshoty prywatną wiadomością) i uważam, że racja jest po jego stronie.


Dużej części graczy (w tym także mi) zależy na ładnej okolicy, z możliwością późniejszej rozbudowy swojego terenu, dlatego też, zawsze wybieram słabo zaludnione miejsca. Biom lodowy charakteryzuje się tym, że jego ukształtowanie jest bardzo odmienne, a sztuczne wybudowanie dość trudne. Jakby tego było mało, przez nową mechanikę, jest bardzo chętnie przekopywany. Stąd też @aztk zdecydował się na kilka kratek zapasu, aby widzieć z okna ładny teren, a nie coś co wygląda jak po spotkaniu z armią creeperów, a dodatkowo, w przypadku chęci budowy sklepu czy przybudówki, móc to bez problemu zrobić. 

Tereny tak bardzo oddalone od środka są bardzo słabo zaludnione, więc jedyny problem jaki możesz stwarzać średni cuboid to brak możliwości wydobycia. Lód jest surowcem odnawialnym i stosunkowo łatwo go zdobyć, dlaczego więc inni gracze mają griefować okolice?

Niestety sztywna decyzja moderatora bez próby dopasowania się do sytuacji spowodowała, że teren ten wygląda w ten sposób.

Niestety nawet pod borderem tak jest


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#6
Ahh aż się uśmiechnąłem. Jako główny wydobywca lodu na tamtym ternie oznajmiłem dla ciebie aztk, że chce go cały pozyskać to produkcji soków i do "autostrady" z pomocą łódek. Ten teren ująłem słowem "moja kopalnia lodu". Gdyby nie to ze wolałem kopać kamień od lodu, zanim ty postawiłeś tam pierwszego cuboida w całej okolicy nie było by żadnego bloku utwardzonego lodu. Jak to mi pisałeś po co kopać utwardzony lód skoro można kopać normalny. tylko ze 9 razy dłużej aby uzyskać ten sam efekt. Pisałeś że lód jest odnawialny, jaki to problem wykopać ci kilkanaście skrzynek lodu przerobić go  i stworzyć sztuczny teren drzew lodowych który by odpowiadał budynkom.
Co do skargi:

-teren nie był ogrodzony, lekko jakiś latający 1x1 mostek od strony Morza,wyłącznie od strony Morza 
-oświetlenie nikłe, kilka pochodni przy drodze i przy lepiankach
-teren nie był oświetlony i ogrodzony, jaki to problem ogrodzić płotkiem cały teren
Pisałem tobie że nie tylko ja wydobywam lód, wiec nie dziwie się, że jakieś osoby skarżyły się o źle dany cuboid.
Lód jest odnawialny. Ogródź teren i stwórz sztuczny krajobraz.


[Obrazek: tumblr_n7806e8kmh1tcdb79o1_500.gif]
#7
Zgodnie z regulaminem, moderacja ma obowiązek pomniejszania cuboidów o część niesłużącą ochronie nieruchomości na prośbę dowolnego gracza. Więcej niż jedna osoba narzekała na rozmiary tego cuboida, więc został pomniejszony. Kwestie "ochrony środowiska" czy kopania lodu były drugorzędne, sam nie wykopywałem lodu w tym miejscu więc nie miałem żadnego zysku w pomniejszeniu tego cuboida.


[Obrazek: Hx9AzWJ.png]
#8
(02.09.2017, 23:19)Spitfirex86 napisał(a): Zgodnie z regulaminem, moderacja ma obowiązek pomniejszania cuboidów o część niesłużącą ochronie nieruchomości na prośbę dowolnego gracza. Więcej niż jedna osoba narzekała na rozmiary tego cuboida, więc został pomniejszony. Kwestie "ochrony środowiska" czy kopania lodu były drugorzędne, sam nie wykopywałem lodu w tym miejscu więc nie miałem żadnego zysku w pomniejszeniu tego cuboida.

Czyli że jak z kolegą narzekam na czyjąś cuboidownie(nie wiem skąd to wymyśliłem) to ty masz ją zniszczyć Tak? 

to za 1 dzień podam ci listę...


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#9
Twój przykład jest trochę bez sensu. To tak samo jak danie kilkadziesiąt milionów m2 cuboid na wysokości 3-19  przy granicy świata.


[Obrazek: tumblr_n7806e8kmh1tcdb79o1_500.gif]
#10
(02.09.2017, 23:29)piesm napisał(a): Czyli że jak z kolegą narzekam na czyjąś cuboidownie(nie wiem skąd to wymyśliłem) to ty masz ją zniszczyć Tak? 

to za 1 dzień podam ci listę...
Skrajna nadinterpretacja.

[R2] §4.2: Moderacja ma obowiązek pomniejszenia cudzego cuboida o część niesłużącą ochronie nieruchomości na prośbę gracza.

Jeżeli cuboid jest w zaludnionym miejscu, jestem za pomniejszaniem o niesłużącą częśc. Natomiast, jeżeli jest na odludziu, to po co pomniejszać? To tak, jakby mi ktoś pomniejszył cuboida na pustyni bo piasku nie mają.


[Obrazek: fElmNP7.png]
#11
(02.09.2017, 22:56)bajloooo napisał(a): Ahh aż się uśmiechnąłem. Jako główny wydobywca lodu na tamtym ternie oznajmiłem dla ciebie aztk, że chce go cały pozyskać to produkcji soków i do "autostrady" z pomocą łódek. Ten teren ująłem słowem "moja kopalnia lodu". Gdyby nie to ze wolałem kopać kamień od lodu, zanim ty postawiłeś tam pierwszego cuboida w całej okolicy nie było by żadnego bloku utwardzonego lodu. Jak to mi pisałeś po co kopać utwardzony lód skoro można kopać normalny. tylko ze 9 razy dłużej aby uzyskać ten sam efekt. Pisałeś że lód jest odnawialny, jaki to problem wykopać ci kilkanaście skrzynek lodu przerobić go  i stworzyć sztuczny teren drzew lodowych który by odpowiadał budynkom.
Co do skargi:

-teren nie był ogrodzony, lekko jakiś latający 1x1 mostek od strony Morza,wyłącznie od strony Morza 
-oświetlenie nikłe, kilka pochodni przy drodze i przy lepiankach
-teren nie był oświetlony i ogrodzony, jaki to problem ogrodzić płotkiem cały teren
Pisałem tobie że nie tylko ja wydobywam lód, wiec nie dziwie się, że jakieś osoby skarżyły się o źle dany cuboid.
Lód jest odnawialny. Ogródź teren i stwórz sztuczny krajobraz.
Ja też się uśmiechnąłem. Gdy się tam osiedlałem, nikt tam nie wykopał lodu. I kolejny, który lepiej wie ode mnie, ile oświetliłem, Libter może sprawdzić ile pochodni tam postawiłem i na pewno będzie to kilka stacków. 

Lód jest odnawialny - jest, tylko żeby naprawić wszystko potrzebowałbym (jak sam ująłeś)  z kilkanaście skrzyń normalnego lodu, jeśli chcesz to proszę, ja nie będę marnował czasu w taki sposób. 

Tylko po co ci aż takie ilości lodu, skoro w ciągu godziny pewnie wykopywaleś kilkadziesiąt stacków? 

Odnośnie ogrodzenia na terenie oceanu - jego zadaniem było ograniczenie przedostawania się łódkami i nie widzę sensu budowy muru na więcej kratek. 

Nie musiałem budować płotu, więc nie zużywałem zasobów
Cytat:Zgodnie z regulaminem, moderacja ma obowiązek pomniejszania cuboidów o część niesłużącą ochronie nieruchomości na prośbę dowolnego gracza.

To żebyście tylko tak to egzekwowali. Są puste działki w centrum, które czasem  są pokomplikowanymi polygonami
(przykład zoogzoog_osiedleczarnechmury) i nikt do nich problemów nie ma. Tak samo widziałem cuboidy IceMelta, podobnej wielkości, które ochraniały piecyk i crafting. Byłem jednym z pierwszych graczy próbujących się tam osiedlć, znajdował się tam tylko jeden cuboid nieaktywnego gracza. A osoby które tam kopały lód (jeśli ktoś potrzebuje to mogę wymienić) przybywały tam tylko w tym celu.


Edit 

Poza tym, wszelkie wnioski o pomniejszenie powinny być kierowane na forum, żebym miał prawo się wypowiedzieć. W tym wypadku cuboid (wg założeń moja własność)  został pomniejszony podczas mojej nieobecności, bez mojej wiedzy i bez możliwości wytłumaczenia powodu, dlaczego mi taki cuboid potrzebny, a byłem aktywnym regulaminowo graczem.


#12
Proponuję winę za to wszystko zrzuć na Libtera - cichociemnego Mistrza Zła, który z boku, siedząc sobie w cieniu śmieje się ze swego nikczemnego planu i słusznego wyboru, gdy tworzył recepturę na chłodzone napoje, kiedy to zamiast jak normalny człowiek, dać lód do receptury, jego prywatny diaboł rzekł: no co ty, daj lepiej zbity lód, niech sobie ludzie pobiegają więcej, nie poszerzaj mapy i patrz na cudowną walkę o lód tych biednych graczy hrahrahra. Takoż uczynił Libter.


#13
(03.09.2017, 08:45)Pohevaki napisał(a): Proponuję winę za to wszystko zrzuć na Libtera - cichociemnego Mistrza Zła, który z boku, siedząc sobie w cieniu śmieje się ze swego nikczemnego planu i słusznego wyboru, gdy tworzył recepturę na chłodzone napoje, kiedy to zamiast jak normalny człowiek, dać lód do receptury, jego prywatny diaboł rzekł: no co ty, daj lepiej zbity lód, niech sobie ludzie pobiegają więcej, nie poszerzaj mapy i patrz na cudowną walkę o lód tych biednych graczy hrahrahra. Takoż uczynił Libter.

Pisał wczoraj na discordzie że w założeniu miała być to produkcja zbitego lodu z normalnego  :V


#14
(03.09.2017, 08:26)aztk napisał(a): To żebyście tylko tak to egzekwowali. Są puste działki w centrum, które czasem  są pokomplikowanymi polygonami
(przykład zoogzoog_osiedleczarnechmury) i nikt do nich problemów nie ma. Tak samo widziałem cuboidy IceMelta, podobnej wielkości, które ochraniały piecyk i crafting.

Trzeba było zgłosić, że są takie cuboidy i wymagają pomniejszenia. Ja nie dostałem takich informacji. Jak nikt nic nie mówi, to skąd mam wiedzieć że takie cuboidy w ogóle istnieją? Mam chodzić po całej mapie i szukać cuboidów niezgodnych z wymaganiami?


[Obrazek: Hx9AzWJ.png]
#15
(03.09.2017, 08:45)Pohevaki napisał(a): Proponuję winę za to wszystko zrzuć na Libtera - cichociemnego Mistrza Zła, który z boku, siedząc sobie w cieniu śmieje się ze swego nikczemnego planu i słusznego wyboru, gdy tworzył recepturę na chłodzone napoje, kiedy to zamiast jak normalny człowiek, dać lód do receptury, jego prywatny diaboł rzekł: no co ty, daj lepiej zbity lód, niech sobie ludzie pobiegają więcej, nie poszerzaj mapy i patrz na cudowną walkę o lód tych biednych graczy hrahrahra. Takoż uczynił Libter.

Na pewno???




(03.09.2017, 09:22)Spitfirex86 napisał(a):
(03.09.2017, 08:26)aztk napisał(a): To żebyście tylko tak to egzekwowali. Są puste działki w centrum, które czasem  są pokomplikowanymi polygonami
(przykład zoogzoog_osiedleczarnechmury) i nikt do nich problemów nie ma. Tak samo widziałem cuboidy IceMelta, podobnej wielkości, które ochraniały piecyk i crafting.

Trzeba było zgłosić, że są takie cuboidy i wymagają pomniejszenia. Ja nie dostałem takich informacji. Jak nikt nic nie mówi, to skąd mam wiedzieć że takie cuboidy w ogóle istnieją? Mam chodzić po całej mapie i szukać cuboidów niezgodnych z wymaganiami?

Najwyraźniej.


  [Obrazek: JWhNnxU.jpg]
#16
(03.09.2017, 09:22)Spitfirex86 napisał(a):
(03.09.2017, 08:26)aztk napisał(a): To żebyście tylko tak to egzekwowali. Są puste działki w centrum, które czasem  są pokomplikowanymi polygonami
(przykład zoogzoog_osiedleczarnechmury) i nikt do nich problemów nie ma. Tak samo widziałem cuboidy IceMelta, podobnej wielkości, które ochraniały piecyk i crafting.

Trzeba było zgłosić, że są takie cuboidy i wymagają pomniejszenia. Ja nie dostałem takich informacji. Jak nikt nic nie mówi, to skąd mam wiedzieć że takie cuboidy w ogóle istnieją? Mam chodzić po całej mapie i szukać cuboidów niezgodnych z wymaganiami?
Nie zrozumiałeś tego, co chciałem przekazać. 
Są cuboidy, nawet blisko centrum, które świecą pustkami i zajmują dużo terenu, i jakoś nikt nie rości sobie do nich praw. Tylko nagle, jakimś dziwnym trafem, ktoś ma problemy odnośnie górzystego terenu na końcu mapy, (który miał zostać zagospodarowany w przeciągu następnych dni), tylko w celu pozyskania odnawialnego surowca. Nie jest to trochę dziwne? Jeśli ktoś chciałby wybudować sobie domek w miejscu, które uważa za atrakcyjne na terenie mojego cuboida - wystarczyłoby zgłosić się do mnie z prośbą i rozpatrzyłbym ją.

I jak już wspomniałem, wnioski o usunięcie/pomniejszenie powinny mieć miejsce na forum, miałbym okazję przedstawienia powodu, dlaczego cuboid istnieje, i najprawdopodobniej nie założyłbym tego wątku. Jako iż wszystko odbyło się pod moją nieobecność i bez mojej wiedzy, byłem zmuszony napisać odwołanie/skargę.


#17
Cytat:To żebyście tylko tak to egzekwowali. Są puste działki w centrum, które czasem  są pokomplikowanymi polygonami

(przykład zoogzoog_osiedleczarnechmury) i nikt do nich problemów nie ma. Tak samo widziałem cuboidy IceMelta, podobnej wielkości, które ochraniały piecyk i crafting. Byłem jednym z pierwszych graczy próbujących się tam osiedlć, znajdował się tam tylko jeden cuboid nieaktywnego gracza. A osoby które tam kopały lód (jeśli ktoś potrzebuje to mogę wymienić) przybywały tam tylko w tym celu.

Mi to też przeszkadza i w końcu napisałem stosowny wniosek, cuboid na cuboidzie i nie ma gdzie człowiek zbudować, że do podziemi musi schodzić. https://fcraft.pl/temat-usuni%C4%99cie-c...1#pid12571


[Obrazek: OAeIeW]
#18
Jaki macie problem z moim osiedlem? Stał tam cuboid nieaktywnego gracza (kotey) to napisałem wniosek o rozbiórkę. To nie moja wina, że nie chciało wam się ruszyć dupy i zadbać o teren. Gdyby nie moja interwencja to w miejscu mojego cuboida dalej by były szczątki wioski smerfów, która się tam znajdowała :). Te ubytki sanda, dirta i gravlu też naprawiłem i zadbałem o ten teren. Jak chcecie to zrobię wam tam ogromną farmę i nie będzie pustej działki :). Jak tak wam przeszkadza to, że nie mam narazie czasu, żeby ten teren zagospodarować to chętnie zrobię tam plantacje buraków C:

//edit
[Obrazek: F0jDvpC.jpg]
+ zapomniałem dodać, że mój cuboid jest oświetlony i ogrodzony C:


[Obrazek: eiD45rU.png]
/easy
Najgorsza komenda na serwerze
#19
(03.09.2017, 14:17)ZoogZoog napisał(a): Jaki macie problem z moim osiedlem? Stał tam cuboid nieaktywnego gracza (kotey) to napisałem wniosek o rozbiórkę. To nie moja wina, że nie chciało wam się ruszyć dupy i zadbać o teren. Gdyby nie moja interwencja to w miejscu mojego cuboida dalej by były szczątki wioski smerfów, która się tam znajdowała :). Te ubytki sanda, dirta i gravlu też naprawiłem i zadbałem o ten teren. Jak chcecie to zrobię wam tam ogromną farmę i nie będzie pustej działki :). Jak tak wam przeszkadza to, że nie mam narazie czasu, żeby ten teren zagospodarować to chętnie zrobię tam plantacje buraków C:
Ogółem nie miało to na celu żadnego osobistego ataku, tylko przykład, że w centrum też znajdują się niezagospodarowane w całości tereny, które mogą spokojnie istnieć, a mój w niezagospodarowany w całości teren przy borderze został usunięty  ;)


#20
(03.09.2017, 14:25)aztk napisał(a): Ogółem nie miało to na celu żadnego osobistego ataku, tylko przykład, że w centrum też znajdują się niezagospodarowane w całości tereny, które mogą spokojnie istnieć, a mój w niezagospodarowany w całości teren przy borderze został usunięty  ;)

Teren nie musi byc w calosci zabudowany
Ma byc na nim po prostu wklad gracza np wyrownanie terenu


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości