10.08.2017, 20:36
Proponuję by złoto nie miało stałej ceny, a oscylowało między 7-12. Kurs zmieniałby się co godzinę. Dodało by to trochę realności do systemu zarabiania.
Szkodnik ekonomiczny
Ankieta: Warto wprowadzić? |
|||
Tak | 8 | 40.00% | |
Nie | 11 | 55.00% | |
Nie mam zdania | 1 | 5.00% | |
Razem | 20 głosów | 100% |
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie | [Wyniki ankiety] |
Kurs Złota
|
10.08.2017, 20:36
Proponuję by złoto nie miało stałej ceny, a oscylowało między 7-12. Kurs zmieniałby się co godzinę. Dodało by to trochę realności do systemu zarabiania.
Szkodnik ekonomiczny
Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomii
10.08.2017, 20:38
Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$
a potem wplacasz jak sa warte 12?
10.08.2017, 20:39
(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ Można ograniczyć wpłacanie raz na 2h
10.08.2017, 20:41
(10.08.2017, 20:39)Haqzu napisał(a):(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd
10.08.2017, 20:43
(10.08.2017, 20:41)wilk napisał(a): Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd Można zmniejszyć kurs, poza tym tak to działa w realnym świecie mniej więcej. Ale mniej to odczuwamy
10.08.2017, 20:53
Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.
Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
10.08.2017, 21:02
Znów mieszanie przy złocie. Precz!
[spoiler] [/spoiler] @Haqzu, @Iksdejszyn, @Janek222, @PolskiPro, @Zurawia2, @Norbi, @jahumen, @Milo i inni głosujący za (o ile ktoś się jeszcze ośmieli) - wstydźcie się szkodniki ekonomiczne i czytajcie niżej Poważniejsza część posta: Przed braniem się za ekonomię należy zrozumieć jej działanie. Obecna ekonomia w realnym świecie działa pod tym względem zupełnie inaczej niż fCraftowa ze względu na brak standardu złota i nie jest żadnym argumentem. Na serwerze złoto nie ma żadnego kursu do dolara - złoto po prostu jest walutą, a dolar jej cyfrową reprezentacją. Kupno diamentu za 9$ jest tak naprawdę kupnem diamentu za sztabkę złota i wszelkie manipulacje przy wymianie złota na dolary mogą prowadzić jedynie do bezpodstawnego wzbogacania się oraz kompletnego rozregulowania ekonomii. W dodatku gdy cena oscyluje pomiędzy konkretnymi liczbami jak 7 i 12 to doskonale wiadomo kiedy kupić, a kiedy sprzedać, żeby nie stracić ani grosza i odnieść wysokie zyski za nicnierobienie.
1 nugget = 1$. W związku z tym 1 sztabka = 9$. Proste przecież.
X. PS. Oczywiście, że NIE. Matematyka się kłania.
10.08.2017, 22:05
Po napisaniu powyższego posta liczyłem na jakąś dyskusję ze zwolennikami, ale skoro wszyscy się wystraszyli dorzucę jeszcze parę argumentów
Gdyby przełożyć propozycję na świat realny, pieniądz miałby inną wartość w gotówce niż w banku (komenda nieprzypadkowo nazywa się właśnie /bank) - np. dziś za 100 zł w banku można otrzymać 70 zł w gotówce, a jutro za tą samą kwotę bank wypłaciłby 150 zł w gotówce. Brzmi absurdalnie? Nie, to genialna propozycja "realności do systemu zarabiania"! Brak propozycji nie oznacza jednak, że kurs złota nie ulega zmianie - ceny na rynku cały czas się zmieniają i również ilość złota w obiegu ma na to jakiś wpływ. Jest to jednak wpływ całkowicie naturalny i zależny od graczy, bez żadnego mieszania po stronie serwera. (10.08.2017, 20:37)Janek222 napisał(a): Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomiiSugerowanie, że serwer obecnie nie uczy znacznie bardziej zaawansowanej i bardzo realistycznej ekonomii niż śmieszne mieszanie kursem gotówki względem pieniędzy w banku. (10.08.2017, 20:53)Iksdejszyn napisał(a): Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.Ekonomia jest nudna tylko przy kompletnym braku ambicji w tym zakresie. Spróbuj kupić shulkera (do pełni szczęścia potrzeba przynajmniej 16 ), elytrę, enchantowane książki za te parę sztabek.
11.08.2017, 10:15
Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.
11.08.2017, 10:34
(11.08.2017, 10:15)Haqzu napisał(a): Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.Jaką wojnę? Od tego posta był tylko przemarsz gwardii Libterowej bez napotkania absolutnie żadnych oporów ze strony szkodników ekonomicznych
11.08.2017, 16:02
@Libter
Zanudziłbym się gdybym miał to wszystko kupować. O wiele ciekawsze jest wyfarmienie tych itemów samemu A nawet jeśli to stać mnie na te itemki. No chyba, że enchant booki, ale po co mi one? Mam materiały i dużo expa, więc bez problemu mógłbym sam takie rzeczy sprzedawać.
Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
13.08.2017, 14:24
Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkę
Villagers are love, villagers are life
13.08.2017, 14:32
(13.08.2017, 14:24)Janek222 napisał(a): Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkęTo przeczytaj moje dwa posty i po kolei odnieś się do wszystkich argumentów. Każda rozbieżność między wartością gotówki, a zapisów w banku jest zła. Znikoma szkodliwość (0.01$) to nadal szkodliwość. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |