Coming Soon ™

Ankieta: Warto wprowadzić?
Tak
40.00%
8 40.00%
Nie
55.00%
11 55.00%
Nie mam zdania
5.00%
1 5.00%
Razem 20 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Kurs Złota
#1
Proponuję by złoto nie miało stałej ceny, a oscylowało między 7-12. Kurs zmieniałby się co godzinę. Dodało by to trochę realności do systemu zarabiania.


[Obrazek: 02104745205567370729.png]
Szkodnik ekonomiczny
#2
Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomii :D


#3
Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?


#4
(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?

Można ograniczyć wpłacanie raz na 2h


#5
(10.08.2017, 20:39)Haqzu napisał(a):
(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?

Można ograniczyć wpłacanie raz na 2h

Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd


#6
(10.08.2017, 20:41)wilk napisał(a): Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd

Można zmniejszyć kurs, poza tym tak to działa w realnym świecie mniej więcej. Ale mniej to odczuwamy


#7
Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.


Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
#8
Znów mieszanie przy złocie. Precz!
[spoiler]
[Obrazek: hnfmVsL.gife9-adf1-c58e33762097]
[/spoiler]
@Haqzu, @Iksdejszyn, @Janek222, @PolskiPro, @Zurawia2, @Norbi, @jahumen, @Milo i inni głosujący za (o ile ktoś się jeszcze ośmieli) - wstydźcie się szkodniki ekonomiczne i czytajcie niżej :P

Poważniejsza część posta:
Przed braniem się za ekonomię należy zrozumieć jej działanie. Obecna ekonomia w realnym świecie działa pod tym względem zupełnie inaczej niż fCraftowa ze względu na brak standardu złota i nie jest żadnym argumentem. 

Na serwerze złoto nie ma żadnego kursu do dolara - złoto po prostu jest walutą, a dolar jej cyfrową reprezentacją. Kupno diamentu za 9$ jest tak naprawdę kupnem diamentu za sztabkę złota i wszelkie manipulacje przy wymianie złota na dolary mogą prowadzić jedynie do bezpodstawnego wzbogacania się oraz kompletnego rozregulowania ekonomii. W dodatku gdy cena oscyluje pomiędzy konkretnymi liczbami jak 7 i 12 to doskonale wiadomo kiedy kupić, a kiedy sprzedać, żeby nie stracić ani grosza i odnieść wysokie zyski za nicnierobienie.


#9
1 nugget = 1$. W związku z tym 1 sztabka = 9$. Proste przecież.

X.

PS. Oczywiście, że NIE. Matematyka się kłania.


#10
Po napisaniu powyższego posta liczyłem na jakąś dyskusję ze zwolennikami, ale skoro wszyscy się wystraszyli dorzucę jeszcze parę argumentów Kappa

Gdyby przełożyć propozycję na świat realny, pieniądz miałby inną wartość w gotówce niż w banku (komenda nieprzypadkowo nazywa się właśnie /bank) - np. dziś za 100 zł w banku można otrzymać 70 zł w gotówce, a jutro za tą samą kwotę bank wypłaciłby 150 zł w gotówce. Brzmi absurdalnie? Nie, to genialna propozycja "realności do systemu zarabiania"!

Brak propozycji nie oznacza jednak, że kurs złota nie ulega zmianie - ceny na rynku cały czas się zmieniają i również ilość złota w obiegu ma na to jakiś wpływ. Jest to jednak wpływ całkowicie naturalny i zależny od graczy, bez żadnego mieszania po stronie serwera.

(10.08.2017, 20:37)Janek222 napisał(a): Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomii :D
Sugerowanie, że serwer obecnie nie uczy znacznie bardziej zaawansowanej i bardzo realistycznej ekonomii niż śmieszne mieszanie kursem gotówki względem pieniędzy w banku.

(10.08.2017, 20:53)Iksdejszyn napisał(a): Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.
Ekonomia jest nudna tylko przy kompletnym braku ambicji w tym zakresie. Spróbuj kupić shulkera (do pełni szczęścia potrzeba przynajmniej 16 C:), elytrę, enchantowane książki za te parę sztabek.


#11
Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.


#12
(11.08.2017, 10:15)Haqzu napisał(a): Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.
Jaką wojnę? Od tego posta był tylko przemarsz gwardii Libterowej bez napotkania absolutnie żadnych oporów ze strony szkodników ekonomicznych Kappa


#13
@Libter

Zanudziłbym się gdybym miał to wszystko kupować. O wiele ciekawsze jest wyfarmienie tych itemów samemu Kappa A nawet jeśli to stać mnie na te itemki. No chyba, że enchant booki, ale po co mi one? Mam materiały i dużo expa, więc bez problemu mógłbym sam takie rzeczy sprzedawać.


Przejście z hard na easy było dobrym pomysłem.
#14
Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkę :V


Villagers are love, villagers are life <3
#15
(13.08.2017, 14:24)Janek222 napisał(a): Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkę :V
To przeczytaj moje dwa posty i po kolei odnieś się do wszystkich argumentów.
Każda rozbieżność między wartością gotówki, a zapisów w banku jest zła. Znikoma szkodliwość (0.01$) to nadal szkodliwość.


#16
Propozycja z hukiem odrzucona. Szkodniki ekonomiczne precz! Kappa


  




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości