Coming Soon ™

Oznakowanie dróg lądowych na podstawie morskiej przygody
#1
Ponieważ nasi wolni wiochmani (Wioska Wolnych Wiochmanów - Jauza), mnożą się niczym króliki na zielonej łące, postanowiliśmy z Pohevaki'm że będziemy ich wysyłać gdzieś daleko.
W związku z tym wstąpiliśmy do Morskiej Kompanii Południowo Wschodniej (MKPW) i odbyliśmy romantyczną podróż "we dwóch w jednej łódce" aby odkryć nowe szlaki handlowe na dalekie południe (odkrycie nowych szlaków handlowych jest konieczne do tego aby dostać się do MKPW - albo łapówka, ponieważ nie chcieliśmy płacić łapówki trzeba było zmienić się w odkrywców).
Transport wiochmanów na dalekie trasy jest sensowny tylko przy użyciu dróg wodnych i częściowo kolejowych na krótkich dystansach już na lądzie.

Postanowiłem nieco ułatwić sobie nawigację na trudnych wodach serwera i częściowo wdrożyć system oznakowania toru wodnego który znam doskonale z tzw. życia spoza serwera (tak, tak.. istnieje życie a nawet inteligentne życie, poza tym serwerem… nie każdy może w to uwierzy, ale naprawdę istnieje!).
IALA - to jest międzynarodowy morski system oznakowania nawigacyjnego. Coś takiego żeby się nie zgubić i nie wpłynąć tam, gdzie by się bardzo nie chciało wpłynąć. Na serwerze w nowej wersji 1.12 morze jest bardzo bezpiecznym miejscem, już nam nie zagraża byle listek czy squid, o który moglibyśmy rozbić naszą łódko-skrzynkę. Dużo groźniej jest na lądzie. Ale system oznakowania może bardzo ułatwić podróżowanie łódką na dalekich trasach więc jest wart grzechu.
Chodzi o to że jedną stronę toru wodnego zaznaczamy bojami koloru np. zielonego a drugą czerwonego. I jeśli płyniemy na południe to mamy zielone, powiedzmy po lewej a czerwone po prawej. Nie potrzeba kompasu współrzędnych ani niczego  wystarczy tak się ustawić na torze wodnym żeby zielone były po lewej a czerwone po prawej.


[Obrazek: 2oqU28B.png]


To mi nasunęło pewien pomysł na przyszłość. A gdyby tak usprawnić w ten sposób system komunikacji na lądzie? Nowi gracze się gubią. Łażą bez sensu po serwerze aż umrą w męczarniach gibającego się ekranu. Gdyby drogi do centrum miały oznakowanie zrobione według systemu morskiego IALA? Coś po jednej stronie miałoby jakiś jednolity określony kolor a coś po drugiej stronie miałoby inny jednolity i określony kolor na mapie. Wspólny dla wszystkich.

Droga która nie ma kierunku:
[Obrazek: iYtAPHf.png]

droga która ma dołożona informacje o kierunku:
[Obrazek: lPvyLZD.png]


Działałoby to tak:
Niezależnie gdzie na mapie napotykalibyśmy drogę to jeśli szlibyśmy nią i po prawej mieli np. czerwone (niebieskie fioletowe wszystko jedno zależy od tego co się przyjnie za standard)  znaki to oznaczałoby że idziemy w stronę centrum. I na odwrót jeśli znaki byłyby po lewej. Ułatwiłoby to bardzo zdalną pomoc nowym graczom.
Nie mam jedzenia! - woła nowy gracz, albo "wody!!!", biegając po mapie wielokrotnie napotykają drogi ale nie wiedzą w która iśc stronę ani gdzie ta droga prowadzi.
Wtedy my im piszemy: Znajdź drogę i idź tak, żeby (czerwone czy jakie tam się ustali) znaki były po prawej stronie. Wtedy dojdziesz do centrum. tam są sklepy. W niektórych jest darmowe jedzenie lub picie. Albo pożyczamy im kilka $ na jedzenie i picie żeby mogli sobie coś kupić. To uczyłoby nowych graczy kilku podstawowych rzeczy:
1. po pierwsze serwer jest cywilizowany i sensowny i posiada jakieś zasady które (być może) warto poznać a nie tylko: cuboid, cuboid, cuboid, umieram z pragnienia.
2. serwer jest ekonomiczny - idź do centrum i kup (pożycz) picie oraz jedzenie
3. napędza to koniunkturę i ożywia gospodarkę
4. zawiązują się ciekawsze więzi niż w przypadku "gości" przyjmowanych na cuboidzie, którzy niszczą krajobraz dookoła i coraz mniej graczy ich chce. Goście też nie są zachwyceni przymusowym postawieniem ich w sytuacji gościa.
5. Pozwoliłoby to nadać inny sens albo priorytet nowemu graczowi. Nowy pojawia się na serwerze z myślą: zbuduj lepiankę z dirta, albo wykop dziurę i schowaj się przed zombie czy pająkami a potem jakoś to będzie, zbudujesz większą lepiankę z dirta, rozwalisz kilka drzew… coś pokopiesz… OK. tak można. Ale ponieważ serwer jest cywilizowany można też tak: "skorzystaj z istniejącej infrastruktury i dostań się w inne miejsce w którym zaopatrzysz się w podstawowe środki do przeżycia" czyli drogi zorganizowanej tak, żeby było czytelne dla każdego. Użyj tej drogi oraz włącz się w system ekonomiczny, pożycz pieniądze - niewielką sumę na start aby zaopatrzyć się w jedzenie i picie, czy co tam będzie potrzebne.

Moja propozycja jest taka:
[Obrazek: giphy.gif]




Spróbujmy znaleźć - wypracować, jeśli to możliwe i sensowne, wspólny system oznakowania (kolorystyki albo innego oznakowania drogi) taki aby nowy gracz albo mało zorientowany w geografii serwera mógł łatwo trafić w najbliższe sensowne miejsce wspólne dla całej mapy (niestety wypada mi że nie jest to nasza wioska tylko centrum mapy, tam jest średnio najbliżej z każdego zakątka mapy). Nie dodaje ankiety bo to jest raczej zaproszenie do luźnej dyskusji niż jakaś konkretna propozycja.


[Obrazek: giphy.gif]
Odpowiedz
  


Wiadomości w tym wątku
Oznakowanie dróg lądowych na podstawie morskiej przygody - przez Mototata - 17.09.2017, 13:16



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości