21.08.2017, 14:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.08.2017, 15:01 przez Irbis.)
Ponieważ piasek jest surowcem nieodnawialnym, jedyna metoda jego pozyskiwania jest przez niszczenie terenu. Mając na uwadze piękno naszej plane... płaszczyzny minecrafta proponuję dodać 2 przepisy:
1 piaskowiec -> 4 piaski - da to mniejsze zniszczenia dla pustyń, mniej wymaganego kopania do uzyskania potrzebnego piasku na szkło i beton.
1 blok szkła -> 1 piasek - szkło jest surowcem odnawialnym (handel z wieśniakami) - opcja dla bardziej zaawansowanych graczy.
Topienie się piasku jest przemianą nieodwracalną, więc to będzie nierealne, ale z piaskowca jak najbardziej
Villagers are love, villagers are life
Tu jest minecraft, nie graniczam się do wiarygodności. =] Przerabianie ze szkła zrobiłoby piasek materiałem odnawialnym - stąd propozycja "kruszenia szkła do czegoś podobnego do piasku". =]
@Irbis przy piaskowcu przydałoby się wymyślić nieco trudniejszą recepturę - uzyskiwanie 4 sztuk piasku z tak łatwo pozyskiwanego materiału przyczyni się nawet do większego zniszczenia mapy. Teraz pustynie skopane są często do piaskowca, a tak nawet jego warstwa by się nie ostała
@Libter - stąd ciągle jest opcja ze szkłem. Fakt, zbieracze zbierają tylko dla samego posiadania, a nie ile potrzebują. Pomyślmy... Przetapianie piaskowca na piasek nie zablokuje procederu. Najlepiej dodać do przepisu coś, czego zbieranie w dużych ilościach wymaga czasu, albo formę przerabiania na taką, co wymaga czasu. Pasowałby proch - do rozsadzania piaskowca w craftingu, ale proch jest cenny na paliwo dla elytry. Niech będzie: 4 piaskowce+proch=16 pisaku - na potrzeby jednego początkującego gracza nie będzie to problemem, gracz zaawansowany woli proch na fajerwerki do elytry, więc nie skopie pustyni. =]
(21.08.2017, 14:57)Irbis napisał(a): @Libter - stąd ciągle jest opcja ze szkłem. Fakt, zbieracze zbierają tylko dla samego posiadania, a nie ile potrzebują. Pomyślmy... Przetapianie piaskowca na piasek nie zablokuje procederu. Najlepiej dodać do przepisu coś, czego zbieranie w dużych ilościach wymaga czasu, albo formę przerabiania na taką, co wymaga czasu. Pasowałby proch - do rozsadzania piaskowca w craftingu, ale proch jest cenny na paliwo dla elytry. Niech będzie: 4 piaskowce+proch=16 pisaku - na potrzeby jednego początkującego gracza nie będzie to problemem, gracz zaawansowany woli proch na fajerwerki do elytry, więc nie skopie pustyni. =]
Natomiast gracz początkujący nie potrzebuje dużo więcej piasku niż 64, więc spokojnie może wykopać zwykły piasek. W przypadku gracza zaawansowanego to właśnie on potrzebuje dziesiątki staków piasku, a zdaje sobie sprawę z tego, że proch jest dużo warty - z pewnością będzie kopać piasek. Twój tok myślenia nie ma sensu.
Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
Pomnóż liczbę początkujących graczy przez stack i wyjdzie pustynia.
(21.08.2017, 21:39)Irbis napisał(a): Pomnóż liczbę początkujących graczy przez stack i wyjdzie pustynia.
Początkujący rzadko kiedy ma kilof, a co dopiero proch. Dużo łatwiej jest wykopać drewnianą łopatą trochę piasku.
PS: jak koniecznie chcesz, to powiedz gdzie mieszkasz i wykopię Ci całą pustynię.
Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
(21.08.2017, 21:58)jahumen napisał(a): (21.08.2017, 21:39)Irbis napisał(a): Pomnóż liczbę początkujących graczy przez stack i wyjdzie pustynia.
PS: jak koniecznie chcesz, to powiedz gdzie mieszkasz i wykopię Ci całą pustynię.
Właśnie tego chcę uniknąć. 4 proszki to dla początkującego nietrudne - wykopią 16 sandstone zamiast stacka piasku = 48 bloków mniej zniszczonej piaskownicy, a zaawansowani mieliby ze szkła piach od villagerów. System nie polega na ułatwieniu/utrudnianiu zbierania piasku, ale na daniu alternatywy poza niszczeniem terenu.
Nie przekonam wszystkich do skorzystania z alternatywnych metod, ale jeżeli choć część graczy skorzysta z tego, mapa będzie mniej zdegradowana.
@Irbis nikt z tego nie skorzysta.
Żaden zaawansowany nie będzie wydawał jednego szmaragda na 4 szkła, gdy potrzebuje go tysiące. Twoja propozycja nic nie zmieni, bo oba sposoby są mniej opłacalne od kopania piasku.
Uzyskaj wsparcie z zakresu programowania, lub porozmawiaj z ludźmi o podobnych zainteresowaniach - dołącz do społeczności Do programowania!
Są już u nas: @Libter, @Norbi i inni.
(21.08.2017, 14:33)Irbis napisał(a): 1 blok szkła -> 1 piasek - szkło jest surowcem odnawialnym (handel z wieśniakami) - opcja dla bardziej zaawansowanych graczy.
Zamęczysz tego biednego wieśniaka
Villagers are love, villagers are life
Za taki utarg to warto się pomęczyć. XD
@irbis pisz3sz o początkujących gracxgracxach, ale skąd początkujący gracz ma wiedzieć ze istnieje jakąś inna receptura na piasekpiasek? Gracze dowiadują sie o recepturacg zmienionych jak już trochę pogrpograja na serwerze. Wiec wychodzi na to ze początkujący gracz z tego nienie będzie korzystał bo nie będzie wiedział a zaawansowany gracz nie będzie korzystał bo mu sie nie będzie opłacało.
A jedynym korzystającym będzie @irbis
Zbędne, propozycja zostaje odrzucona.
|