[v3] Globalne PvP na serwerze? - Wersja do druku

+- fCraft.pl (https://fcraft.pl)
+-- Dział: Rozwój (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=56)
+--- Dział: Propozycje serwerowe (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Dział: Oczekujące (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=5)
+---- Wątek: [v3] Globalne PvP na serwerze? (/showthread.php?tid=555)

Strony: 1 2 3


[v3] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 30.04.2017

[Obrazek: v220-pPvP.png]
Propozycja nie dotyczy easy.fCraft.pl, teleportacja i PvP to same problemy.

Przyszła wreszcie pora na poruszenie tego kontrowersyjnego tematu, którego początki na fCrafcie sięgają styczniowej propozycji Atukama. Na wstępie zaznaczam, że temat nie ma na celu zmiany założeń serwera w kwestii ochrony własności i dobrowolnego PvP ani regulaminu ([R2] §3.1, zwłaszcza §3.1.1).

Zacząć można od odpowiedzi na pytanie "Po co stosuje się ochronę po stronie serwera?". W przypadku cuboidów jest to całkowicie uzasadnione - gracz nie jest w stanie chronić swojej własności przez cały czas i brak ochrony prowadziłby do licznych przypadków kradzieży i wandalizmu, jednak pod względem postaci gracza taka ochrona nie jest koniecznie potrzebna - można bronić się samemu, a w ostateczności wezwać pomoc, ukryć się lub uciec.

Przechodząc do konkretnych zmian:
  • Zostałyby wprowadzone odpowiednio surowe kary za zabójstwo lub zranienie (oczywiście z pominięciem przypadków w obronie własnej) czyniąc ten proceder całkowicie nieopłacalnym dla graczy z lepszym ekwipunkiem.
  • Współrzędne i nicki walczących byłyby logowane podobnie jak ekwipunki w chwili śmierci celem łatwości ewentualnych dochodzeń. Dodatkowo miejsce śmierci z rąk gracza mogłoby być wyświetlane na chacie umożliwiając zemstę.
  • Na całym świecie zostałoby odblokowane PvP - żadnych bezpiecznych miejsc, jednak zamknięte pomieszczenia na cuboidach z wyłączoną teleportacją przy użyciu przedmiotów będą dobrą gwarancją bezpieczeństwa. Ewentualnie można zastanowić się nad wyłączeniem PvP na cuboidach dla gości.
  • Status PvP nadal pozostałby w grze jako informacja o wyrażeniu zgody na pojedynki - zabicie takiego gracza nie byłoby karane pod warunkiem włączenia statusu PvP po obu stronach.

Wiąże się to z kilkoma zaletami:
  • Dodatkowa przydatność wszelkich przedmiotów powiązanych z walką.
  • Większy szacunek do innych graczy - koniec bezkarności w przeszkadzaniu i śledzeniu.
  • Szanse w przypadku konfrontacji proporcjonalne do jakości ekwipunku, a nie posiadania zapalniczki/wiaderka lawy.
  • Znacznie większe możliwości samosądów :>
Oraz wadami:
  • Możliwość bycia zabitym, jednak już obecnie można zginąć w ogniu, a surowe kary powinny to zminimalizować.

Standardowo zapraszam do głosowania w ankiecie oraz dyskusji.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Jqmey - 30.04.2017

Jestem za, od razu mniej problemów z zabijaniem NubówLennych użytkowników zbanicjowanych z wchodzenia do tuneli.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - JanekJaran - 30.04.2017

(30.04.2017, 18:06)Libter napisał(a): Zostałyby wprowadzone odpowiednio surowe kary za zabójstwo lub zranienie (oczywiście z pominięciem przypadków w obronie własnej) czyniąc ten proceder całkowicie nieopłacalnym dla graczy z lepszym ekwipunkiem.
Byłoby to egzekwowane po tronie administracji czy graczy?


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Atukam72 - 30.04.2017

@jarekjaran

(30.04.2017, 18:06)Libter napisał(a): Znacznie większe możliwości samosądów [Obrazek: :%3E.png]

Pewnie dałoby się karę wykonać samemu ;)

Co do tematu, to nie muszę nic wnosić. Już zrobiłem o tym kiedyś temat.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 30.04.2017

(30.04.2017, 18:18)JanekJaran napisał(a): Byłoby to egzekwowane po tronie administracji czy graczy?
Gracz (lub grupa praworządnych graczy) będzie mógł wymierzyć sprawiedliwość samodzielnie w ramach obrony własnej lub zwrócić się do administracji za pośrednictwem skargi na forum.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - tydraniu - 30.04.2017

świetny pomysł, ale na terenie cuboida gość nie powinien mieć możliwości zaatakowania właściciela. Mój dom moją twierdzą.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Jqmey - 30.04.2017

Może dostęp do flagi pvp?


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - wilk - 30.04.2017

(30.04.2017, 18:23)tydraniu napisał(a): świetny pomysł, ale na terenie cuboida gość nie powinien mieć możliwości zaatakowania właściciela. Mój dom moją twierdzą.

na cuboidzie gość powinnien móc się chronić


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - JanekJaran - 30.04.2017

Na razie jestem do tego sceptycznie nastawiony, może ktoś mnie przekona.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 30.04.2017

Do v2.2 jeszcze całkiem sporo czasu, więc kwestie związane z cuboidami będzie można omówić w drugiej turze głosowania ;)


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Janek222 - 30.04.2017

Jestem na nie, gdyż przez bycie zabitym będe musiał pisać skargi i czekać na odzyskanie EQ :V


[v2.2] Globalne PvP na serwerze? - grzybg84 - 30.04.2017

Ja tez jestem na nie będzie sporo skarg i długo będziemy czekać na rozpatrzenie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Jqmey - 30.04.2017

Jest kilka minusów, ale warto wprowadzić - mniej męczenia się z graczami z potką odporności na ogień.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - matiut2 - 01.05.2017

Wydaje mi się, że będzie z tym wiele problemów. Ostatnio pomagałem @grzybg84 i z 3 razy bym go udeżył przez przypadek. Co by było w takiej sytuacji gdyby ktoś udeżył przez przypadek innego gracza? Gracz w takim przypadku mugłby mu oddać, a nawet go zabić. A przecież to on pierwszy udeżył. 

Pisane przy użyciu szajsunga.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 01.05.2017

(01.05.2017, 09:48)matiut2 napisał(a): Wydaje mi się, że będzie z tym wiele problemów. Ostatnio pomagałem @grzybg84 i z 3 razy bym go udeżył przez przypadek. Co by było w takiej sytuacji gdyby ktoś udeżył przez przypadek innego gracza? Gracz w takim przypadku mugłby mu oddać, a nawet go zabić. A przecież to on pierwszy udeżył. 
Zabicie kogoś za lekkie uderzenie byłoby nadużyciem, jednak wątpię żeby bójki wybuchały przez przypadek w sklepach i na drogach, a w przypadku gdy pomagają sobie zaprzyjaźnieni gracze nie powinno dochodzić do walk.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Wizzard - 01.05.2017

Na tak, pod warunkiem:
- wylogowanie podczas walki = śmierć;
- podczas walki brak możliwości ew. teleportacji za pomocą komend (dot. to easy.fCraft.pl) + blokada w tym czasie zmiany statusu PvP.

Co do całego systemu "anty-logout", można pomysł zaczerpnąć stąd:

Pomysł dość fajny, przyjazny dla gracza i łatwy w realizacji (Bukkit w najnowszej wersji ma metody do tworzenia Bossbar'a) ;)


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - BremQ - 01.05.2017

Czyli mam uzbrajać cuboidy w płapki a siebie w zbroje xd?


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 01.05.2017

(01.05.2017, 13:57)Wizzard napisał(a): Na tak, pod warunkiem:
- wylogowanie podczas walki = śmierć;
- podczas walki brak możliwości ew. teleportacji za pomocą komend (dot. to easy.fCraft.pl) + blokada w tym czasie zmiany statusu PvP.
  • Śmierć za wylogowanie się podczas walki może być, rozwiązanie z paskiem akcji zależnym od odległości względem przeciwnika całkiem dobre.
  • "Propozycja nie dotyczy easy.fCraft.pl, teleportacja i PvP to same problemy."



RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Atukam72 - 01.05.2017

Śmierć za wylogowanie? Nah. Osobiście spotkałem się z opcją zostawienia postaci przez X sekund po wylogowaniu w trakcie walki i to był dobry pomysł. Można w taki sposób ominąć ewentualne nieoczekiwane konsekwencje z przypadkowymi atakami łapką innych osób lub innymi sytuacjami.


RE: [v2.2] Globalne PvP na serwerze? - Libter - 01.05.2017

(01.05.2017, 14:31)Atukam72 napisał(a): Śmierć za wylogowanie? Nah. Osobiście spotkałem się z opcją zostawienia postaci przez X sekund po wylogowaniu w trakcie walki i to był dobry pomysł. Można w taki sposób ominąć ewentualne nieoczekiwane konsekwencje z przypadkowymi atakami łapką innych osób lub innymi sytuacjami.
Pozostawienie postaci jest niezbyt możliwe pod względem technicznym, natomiast wyraźne odmierzanie czasu pozostałego do możliwości wylogowania się na bossbarze powinno pozwolić na uniknięcie nieoczekiwanych konsekwencji.