Kurs Złota - Wersja do druku

+- fCraft.pl (https://fcraft.pl)
+-- Dział: Rozwój (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=56)
+--- Dział: Propozycje serwerowe (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Dział: Odrzucone (https://fcraft.pl/forumdisplay.php?fid=6)
+---- Wątek: Kurs Złota (/showthread.php?tid=1082)



Kurs Złota - Haqzu - 10.08.2017

Proponuję by złoto nie miało stałej ceny, a oscylowało między 7-12. Kurs zmieniałby się co godzinę. Dodało by to trochę realności do systemu zarabiania.


RE: Kurs Złota - Janek222 - 10.08.2017

Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomii :D


RE: Kurs Złota - wilk - 10.08.2017

Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?


RE: Kurs Złota - Haqzu - 10.08.2017

(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?

Można ograniczyć wpłacanie raz na 2h


RE: Kurs Złota - wilk - 10.08.2017

(10.08.2017, 20:39)Haqzu napisał(a):
(10.08.2017, 20:38)wilk napisał(a): Czyli co dowiadujesz sie jaki jest kurs masz np 10000 Wyplacasz jak sa warte 7$ 
a potem wplacasz jak sa warte 12?

Można ograniczyć wpłacanie raz na 2h

Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd


RE: Kurs Złota - Haqzu - 10.08.2017

(10.08.2017, 20:41)wilk napisał(a): Ale to dalej bedzie dzialalo jak pomnazanie pieniedzy znikąd

Można zmniejszyć kurs, poza tym tak to działa w realnym świecie mniej więcej. Ale mniej to odczuwamy


RE: Kurs Złota - Iksdejszyn - 10.08.2017

Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.


RE: Kurs Złota - Libter - 10.08.2017

Znów mieszanie przy złocie. Precz!
[spoiler]
[Obrazek: hnfmVsL.gife9-adf1-c58e33762097]
[/spoiler]
@Haqzu, @Iksdejszyn, @Janek222, @PolskiPro, @Zurawia2, @Norbi, @jahumen, @Milo i inni głosujący za (o ile ktoś się jeszcze ośmieli) - wstydźcie się szkodniki ekonomiczne i czytajcie niżej :P

Poważniejsza część posta:
Przed braniem się za ekonomię należy zrozumieć jej działanie. Obecna ekonomia w realnym świecie działa pod tym względem zupełnie inaczej niż fCraftowa ze względu na brak standardu złota i nie jest żadnym argumentem. 

Na serwerze złoto nie ma żadnego kursu do dolara - złoto po prostu jest walutą, a dolar jej cyfrową reprezentacją. Kupno diamentu za 9$ jest tak naprawdę kupnem diamentu za sztabkę złota i wszelkie manipulacje przy wymianie złota na dolary mogą prowadzić jedynie do bezpodstawnego wzbogacania się oraz kompletnego rozregulowania ekonomii. W dodatku gdy cena oscyluje pomiędzy konkretnymi liczbami jak 7 i 12 to doskonale wiadomo kiedy kupić, a kiedy sprzedać, żeby nie stracić ani grosza i odnieść wysokie zyski za nicnierobienie.


RE: Kurs Złota - Xanth - 10.08.2017

1 nugget = 1$. W związku z tym 1 sztabka = 9$. Proste przecież.

X.

PS. Oczywiście, że NIE. Matematyka się kłania.


RE: Kurs Złota - Libter - 10.08.2017

Po napisaniu powyższego posta liczyłem na jakąś dyskusję ze zwolennikami, ale skoro wszyscy się wystraszyli dorzucę jeszcze parę argumentów Kappa

Gdyby przełożyć propozycję na świat realny, pieniądz miałby inną wartość w gotówce niż w banku (komenda nieprzypadkowo nazywa się właśnie /bank) - np. dziś za 100 zł w banku można otrzymać 70 zł w gotówce, a jutro za tą samą kwotę bank wypłaciłby 150 zł w gotówce. Brzmi absurdalnie? Nie, to genialna propozycja "realności do systemu zarabiania"!

Brak propozycji nie oznacza jednak, że kurs złota nie ulega zmianie - ceny na rynku cały czas się zmieniają i również ilość złota w obiegu ma na to jakiś wpływ. Jest to jednak wpływ całkowicie naturalny i zależny od graczy, bez żadnego mieszania po stronie serwera.

(10.08.2017, 20:37)Janek222 napisał(a): Całkiem ciekawe, nauczy młodszych graczy którzy zdążyli dostać bana ekonomii :D
Sugerowanie, że serwer obecnie nie uczy znacznie bardziej zaawansowanej i bardzo realistycznej ekonomii niż śmieszne mieszanie kursem gotówki względem pieniędzy w banku.

(10.08.2017, 20:53)Iksdejszyn napisał(a): Czemu nie, waluta na tym serwerze to i tak nuda i za parę sztabek kupisz prawie wszystko.
Ekonomia jest nudna tylko przy kompletnym braku ambicji w tym zakresie. Spróbuj kupić shulkera (do pełni szczęścia potrzeba przynajmniej 16 C:), elytrę, enchantowane książki za te parę sztabek.


RE: Kurs Złota - Haqzu - 11.08.2017

Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.


RE: Kurs Złota - Libter - 11.08.2017

(11.08.2017, 10:15)Haqzu napisał(a): Po dłuższych namysłach, zamykam post. (To nie oznacza koniec wojny ekonomicznej >..>) Być moze nie ma to sensu.
Jaką wojnę? Od tego posta był tylko przemarsz gwardii Libterowej bez napotkania absolutnie żadnych oporów ze strony szkodników ekonomicznych Kappa


RE: Kurs Złota - Iksdejszyn - 11.08.2017

@Libter

Zanudziłbym się gdybym miał to wszystko kupować. O wiele ciekawsze jest wyfarmienie tych itemów samemu Kappa A nawet jeśli to stać mnie na te itemki. No chyba, że enchant booki, ale po co mi one? Mam materiały i dużo expa, więc bez problemu mógłbym sam takie rzeczy sprzedawać.


RE: Kurs Złota - Janek222 - 13.08.2017

Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkę :V


RE: Kurs Złota - Libter - 13.08.2017

(13.08.2017, 14:24)Janek222 napisał(a): Dalej nie rozumiem co jest złego w tej propozycji, można na przykład wprowadzić codzienną zmianę o np. 0.01$ za sztabkę :V
To przeczytaj moje dwa posty i po kolei odnieś się do wszystkich argumentów.
Każda rozbieżność między wartością gotówki, a zapisów w banku jest zła. Znikoma szkodliwość (0.01$) to nadal szkodliwość.


RE: Kurs Złota - Libter - 15.08.2017

Propozycja z hukiem odrzucona. Szkodniki ekonomiczne precz! Kappa